onsdag 25 april 2012

Kondomer, Rollspel & Inseminering!

Ja men halli hallå!? En ny LISTA cirkulerar bland bloggarna och jag är inte sämre än att jag deltar! Jag menar - hur ska ni kunna överleva utan att veta alla sliskiga detaljer om mig och mitt spännade liv?! Ja, jag är en listhatare...men jag gör den i alla fall - Meekattstyle! För sån é jag!

1. Vad gjorde du året efter gymnasiet? - Nyktrade till?

2. Vad gör du för nåt när ingen annan ser och som du skulle för döden förneka om nån påstod att du gjorde det? Hahahaha, som om jag skulle var ensam någon gång alls?! NÄR skulle det vara!? Jag gjorde ett tappert försök till lite ensamtid ikväll när jag låste dörren till toaletten. Imorgon ska jag och Alice åka till Byggmax och köpa ett nytt dörrhandtag...med hennes röda spargris. Dagens läxa: Vad trodde du Malin?! Kissa ifred? Hahahaha! Idiot.

3. Har du nån person du ser upp till samt varför? - Freddy. För att han står ut med mig trots alla dumma kommentarer på ICA MAXI, superlimmade klistermärken på bilen, kondomer i lunchlådan och allt annat dumt jag gör för att pigga upp min tråkiga vardag.

4. Låtsas att du är din bästa kompis och beskriv dig själv. - Du är tjock, lat och USEL på Zumba!

5. Vilken skulle vara din death row-dinner?  - Antagligen Mamma Scans köttbullar och snabbmakaroner. Inte ens där skulle jag väl få vara ensam och vem fan orkar med ett matbråk när man snart ska dö?

6. Vad är ditt bästa minne? - När "Godisbussen" rullade in i Mellbystrand första gången?

7.  När känner du dig som duktigast? - När jag bjuder på färdigbullar och alla tror att jag bakat själv.

8. Har du nånsin tänkt snuskiga tankar om nån du hamnat bredvid på tåg/buss/flyg? - JA! Grabben som satte sig mitt emot mig på tåget i Paris!!! Jag fotade honom för att kunna behålla den tanken. Inte ALLS skämmigt tyckte Freddy, haha. Varsågoda:



9. Du ska vara på en öde ö utan underhållning i en månad, hur många dagar hinner gå innan du börjar spela rollspel med dig själv? - "Spela rollspel med dig själv"?! Vem har gjort den här listan?! Varför skulle jag spela rollspel med mig själv? Gör folk det? SLUTA med det i så fall! Det är ju sjukt!

10. Om du fick bestämma en sak som alla världens människor var tvungna att lyda, vad skulle det vara? - ÄT MER CHOKLAD! (Medicin för själen!)

11. Om du fick välja; ett egen bibliotek eller en egen privat Beyonce-ö? - Vafan ska jag med ett eget bibliotek till? Jag läser ju inte ens. En privat Beyonce-ö? Måste jag spela rollspel där då?

12. Dina tankar kring reinkarnation? - Jag dör...och föds smal i Geishalandet.

13. Om du föreställer dig att du har vingar hur skulle de se ut? - Är det ryggfläsket ni syftar på här?! Låt mig va!

14. Om du vore ett djur, vilket djur skulle det vara? - En ko...hemma hos Bondmoran såklart, haha. Men nej tack - jag vill INTE bli inseminerad! Hoppa över mig när du går brunstrundan!!!

15. Gör du det du drömmer om?  - OH JA! Torkar snor, bajs, byter blöjor, bråkar vid varje måltid, sover på max 30 centimeter madrass, slåss i bilen, dricker kallt kaffe hela dagarna, klär mig i urtvättade mammabyxor, köper våtservetter för alla mina pengar och behöver inte ens använda preventivmedel då sexbristen är lika stor som bristen på tid för att skölja ur balsamet ur håret. Living the dreeeeeam!!!

16. Vad är din största gåva/färdighet? - Jag är GRYM på att köra bil utan händer! Jag kan ge Elton välling, öppna Alice juice, äta en hamburgare, leta efter nappar på golvet och göra lustiga figurer med händerna samtidigt som jag kör! Heja mig?

17. Vad betyder pengar för dig? - 13,50 kr = 100 gram Geisha.

18. Dina tankar kring droger (alkohol, nikotin, koffein, opiater, pychadelier osv)? - Ja tack, Nej tack, JA TACK, Nej tack och Nej tack.


19. Tänker du på att hjälpa andra? - Låter "Fääääärdig!! Jag har baaaajsat!!!" bekant? Jag gör ju inget annat!!

20. Hur inreder du ditt hem?  - Tuschpenna på de nya tapeterna piggar upp den annars stilrena och tråkiga hallen, svarta Bobby-Car märken i vartenda hörn för den där "levande känslan", (könsneutrala) legobitar sporadiskt utspridda på golvet (helst nattetid)...för att små detaljer också är viktigt(?), smulor ifrån smörgåsrån samt torkade majskorn på köksgolvet för att ge en känsla av matlust och slutligen 680 leksaker i duschen...för att uppmuntra till lek...och dödsångest? 

21. Vem saknar du?  - Mamma.

22 Känner du att din omgivning förstår vem du är? - Ja. Sån här é ju jag!

Nej, dags att sova. Varit en lång dag med en hel eftermiddag inne på Barnakuten. Elton har nu öroninflammation i BÅDA öronen, ont i halsen och var på gränsen till uttorkad. Inte ens GLASS vill han ha...lille plutten. Men vi kämpar på med tvångsmedicineringen from hell...och smyger i honom vätska. Imorgon ska han vakna pigg...har jag bestämt!

over and out.

//Meekatt...

58 kommentarer :

  1. Åh stackars lille Elton, ja stackars Geisha-Malin också. ... Hoppas att han vaknar pigg imorgon och att han sover gott i natt...
    Pengavärde i Geisha Hahaha! Bara du, bara du...
    Du kan få vara ko på vår gård, min man tror på fri kärlek... Vi har haft amkor som har en tjur hos sig i hagen ;0)
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Geisha-Malin"? Haha, får kanske byta alias på bloggen! ;)

      Han vaknade liiite piggare men var tydligen allergisk mot penicillinet så det blev kortison och ny medicin idag...suck.

      Ja, ska jag va ko vill jag fan ha en tjur! Hahahaha

      Kram!!

      Radera
  2. Ge inte Kåvepenin! Om så, be att få byta! Den skiten borde förbjudas, verkningslöst och orsakar barn onödigt lidande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt...varit och bytt idag! <3

      Radera
  3. Vem fan kom på öroninflammation!!! Dubbelsidig - been there, done that - flera gånger dessutom STACKARS ELTON!! Å tro för f*n inte på nån som säger att när man är vuxen får man inte sånt...öronbarn = öronvuxen. (Fast detta kanske är en engångsföreteelse, förståss)

    Jisses så jag gick igång! God morgon för övrigt, underbar lista - skulle nog kunna svara likasamma, men nu har ju du redan gjort det :-) (Förstår inte att folk har så svårt för att vara ensamma...)

    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, stackars lilla Elton... :(
      Jag hade själv öroninflammation för ngn månad sedan och det var FRUKTANSVÄRT! Satt här med en stolpilla i örat, hahahaha. (Hjälpte inte!)

      Eller hur - ensamtid is da shit! ;)

      Kram!

      Radera
  4. Ha ha ha - du är för rolig!:) Din lista är 1000 gånger roligare än min (får genast stryka "udda humor" i min, insåg precis att jag antagligen är extremt average)! kram Bubbel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nejdå! Men kul lista - tur jag hittade den hos dig! ;)

      Kram på dig!

      Radera
  5. Hahaha kondomer i lunchlådan! den ska jag testa ;)
    Hoppas lilla Elton kryar på sig, inte kul att vara sjuk (speciellt när man är liten :(
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, testa den - hysteriskt kul! ;)

      Tack! Och kram!

      Radera
  6. Jag tror att jag sagt det innan men jag säger det igen: Fan vad jag gillar dig!!

    Jag tänker inte göra listan - du satte ribban alldeles för högt ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack gulliga du! <3

      Nej, gör listan!! Kul attv läsa vad alla skriver!

      Kram!

      Radera
  7. Kaffe och din blogg! Morgonen är räddad ! :) nu ska jag in och rösta på dig ... Hoppas alla andra gör det samma :) ! Du är värd ett pris, en titel :) ...

    Stackars Elton! Hoppas verkligen att han mår bättre idag! Och blir frisk fort!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Jag har en titel här hemma "FEGISMAMMA"!! ;)

      Kram!

      Radera
  8. Jag skrattar så tårarna rinner. Du är underbar. Och för ett ögonblick var jag tillbaka i tiden, när mina barn var i den åldern.... Mina önskedrömmar var att få SOVA i ensam i en mjuk säng en hel natt, och att få sitta i fred på toan. Det var inga stora saker överst på önskelistan då....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är de små sakerna som gör det! Ska till Stockholm på Bloggminglet hela helgen och jag tänker "FYRA TIMMAR PÅ TÅGET - ENSAM!!!" Wiiiih! Underbart!!!

      Kram!

      Radera
  9. Death row dinner förvånade mig. Jag trodde att du skulle välja femton semlor istället. För vem fasen orkar bry sig om hur mycket de eventuellt sätter sig kring midjan när man ändå ska dö, liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, femton semlor till efterrätt såklart! Minst!! ;)

      Radera
  10. Underbar lista. Punkt 7, hahaha. Färdigbullarna. Hm. Känner igen det där. Wonder why... ;-)

    Och att våra karlar orkar hålla kvar vid oss måste ju vara ett under? Vi är fabulööösa. ;-)

    SvaraRadera
  11. hahhha! Underbar lista, mer sånt!

    SvaraRadera
  12. Hahahaha din blogg är bara så bäst. Jag garvar så jag inte finner något att skriva men, krya på er!!!

    SvaraRadera
  13. ny blogg dessutom: jessepaloma.se

    SvaraRadera
  14. Hittat din blogg genom någon annan och tycker du är så härlig!
    Alltid upppiggande att läsa och sitter med ett leende på läpparna.
    Fortsätt glädj oss med din härliga humor.
    Lollo i Sundsvall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Vad glad jag blir! :)

      Kram!

      Radera
  15. Tack för tipset om kondom i lunchlådan det ska min kollega få :-)

    inte för att det är en hint bara för att göra henne vansinnigt arg *asg*

    Kan man använda läggningsvätska för att enklare få ungarna i säng?

    Skriver detta Motvilligt ;-) ska snart äta en GEISHA :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja gör det!! Hör av dig när det är gjort! ;)

      Det borde finnas ngt knep...superlim?

      GEISHA!! Jag med, haha. Köpte nyss TVÅ st! ;)

      Radera
  16. *fniss* Vi har också samma inredningsstil, vi kallar det wabi sabi (japansk shabby chic utan chic) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaah, stilen har ett namn!? BRA att veta. ;)

      Radera
  17. BTW Är du på något sätt sponsrad av Geisha?? Om nej, varför inte?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag är ju inte det. Väntar på att de ska höra av sig och skicka över en årsförbrukning...

      Radera
  18. Du underbara roliga människa :) Vill va en fluga på väggen i ditt & bondmorans rum på bloggträffen! Helt säker på att jag skulle skratta så jag pissa ner mej ;) Fortsätt att bju på dej själv, man blir alltid på så gött humör när man varit inne & läst din blogg :) Kraaaammmm

    SvaraRadera
  19. Mannen på bilden heter Jean och han är observatör på en korvfabrik i södra Frankrike.

    SvaraRadera
  20. Du är helt sjuk. Överallt. Kan man byta rumskompis tro? Jag börjar bli lite orolig...

    För jag är ju HELT normal. I sammanhanget.

    ;-)

    Love you!
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur?! Heeelt normal! ;)

      love u!

      Radera
  21. Typsikt Meekatt style! Inget förvånade mig....;-). Underbara du!

    KRAM

    SvaraRadera
  22. Som vanligt sitter jag här o garvar! HAHAHA klockren lista, får lust att sno den och kopiera rakt av, för den stämmer som ett smäck! :)

    SvaraRadera
  23. Sådär, nu har jag också svarat på listutmaningen. Dock är inte min lika rolig som din.

    SvaraRadera
  24. Hej vilken rolig lista ;)
    Mindre roligt med öroninflammation...
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, suck - men nu är äntligen Elton piggare! :)

      Kram!

      Radera
  25. Aj, aj stackars liten :( och stackars MAMMA! Öron inflammation e hemskt när det hoppar på de små. Emil sov halv sittandes i vagnen på nätterna, det var det enda som funkade :/.
    Hoppas han snart blir bättre, och att dina trumhinnor inte spricker på kuppen ;)
    Kram vanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, stackars mig! ;)

      Elton har piggat på sig, äntligen! Efter lite byte av mediciner och annat strul har han kommit tillbaka till verkligheten!

      Kram!

      Radera
  26. Skrattar fortsfarande åt svar nummer 1! You go girl!


    Stackars Elton....ajaj.....

    Krisse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! <3

      Ja, stackars lille fisen. Men han är bättre igen och nu ska han fan va frisk resten av året!
      ;)

      Radera
  27. OCH...har självklart röstat på dig!

    SvaraRadera
  28. Jag har precis fått tips om din blogg, och har bara hunnit läsa sisådär femton inlägg.
    Jag vet redan att I love you!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, välkommen in!! Roligt att du gillar bloggen! Tack!

      Radera
  29. Ja halllå alltså! Vilken underbar blogg! Bara älskar den& dig.
    Du e ju precis så här underbar i verkligheten oxå!

    SvaraRadera
  30. Kondomer i lunchlådan? Det var något nytt! :P

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!