lördag 14 april 2012

Sömnbrist, Lusthöjande medel & Mamma Scan!

Ja, då var det lördag och här hemma är det fullt ös på Alice och kusinen Jack som har sovit här inatt. Elton har varit vaken hela natten så han ligger utslagen här intill mig i soffan. De där tänderna...suck. Hoppas han (=jag) får en paus nu innan nästa lilla gryn vill upp och jäklas. JAG BEHÖVER SOVA!

Igår kväll hade vi Let's Dance-tema här hemma och körde alla våra bästa mooves framför TV:n. Mina halvtaskiga "egentligen-för-tjock-för-Zumba-mooves" hade ingen större genomslagskraft på övriga deltagare så vi fick återgå till idiotdansen där alla håller varandra i händerna och springer runt runt i en ring tills någon slår sig och börjar gråta. VARFÖR måste alla barn dansa så?! Jag hatar det. "Ska vi dansa mamma?" betyder tydligen "Kan du kasta mig runt runt tills dina armar går av på mitten?" Bengt Frithiofssons gamla armar skulle inte palla en minut, trots att hela han är välkonserverad och säkert kommer leva tills han är 150 år gammal. Nästa år ska fan JAG söka till Let's Dance. Uppenbarligen är det ju inte just danstalang svenska folket vill se - man har minst lika stor chans att komma långt med smidighet som ett kylskåp - bara man har jättebröst och en gråtmild partner. Något är lurt med gårdagens resultat. Hur många mobilabonnemang har de i kungahuset egentligen?!

Dags för en nyhetsuppdatering! Rubrikerna - Meekattstyle:

"Hans plan - spionera. Så ska Barack Obama krossa Syriens diktator." - Schhhhhh! Säg inget till Bashar al-Assad!! Han vet inget än! Tydligen har någon bytt ut Assads lösenord på Facebook så han kommer aldrig får reda på vad som är på gång. Obama har enligt källor en jättebra förklädnad - INGEN kommer misstänka något när han smyger runt bland buskar och snår. (Vi svenskar följer utvecklingen ifrån TV-soffan...i vanlig ordning!)


"Så får du henne att komma - ta din partner till nya höjder!" - Ja, det finns alltså ännu en nyhet i chokladvärlden. "Japp Hazelnut" - nu jäklar ska det bli åka av!

"Platt mage - snabbt!" - Lägg dig på den - fort!?

På Hallandsposten.se finns det idag två artiklar alldeles intill varandra som lyder "Varning för äggpulver i smördeg" och "Varning för lusthöjande medel". Ja, man undrar ju - är det lusthöjande medlet också i smördegen!? Freddy: Ikväll blir det inbakad fläskfilé, smördegsknyten...och hemmagjorda Wienerbröd! Wiiiiih!

Bra för Smedjeån att skicka halländsk skit till Skåne" - (Länk) Det är helt okej Peter Wahlbäck! Stanna du i Skåne!

"Försenad Löfven fick ovationer" (Länk) - Gött! En timme sen = en timmes mindre malande. Hela Helsingborg gör vågen!

"Storstöld på golfbana i Bara" - "Hitta hålet" har fått ett (maskerat) ansikte?

"Högervridning i norsk politik" (Länk) Är inte det lite väl mycket information? PTV eller PTH - spelar det så stor roll egentligen?

"Lek och bus sätter stopp för alkohol" (Länk)- Ja, jag är fortfarande upprörd. Jag stod ut på Busfabriken igår i TVÅ timmar och inte ens en GT kunde man få!? Skit på dig elefantjävel!

"Ecowas vill sända soldater till Mali" (Länk) - Mali-N!? Var det felstavat?! Menar de mig? Ja, jag har inget emot vare sig män i uniform eller samarbete - Bring it on Ecowas!


På tal om drömmar - det blev inget med det fina gula huset. Det drog iväg lite för långt i pris så vi fick ge oss. Vi ville ju fixa en del på huset med... Men men, det finns ju fler hus...gäller bara att hitta dem. Eller ännu bättre - en perfekt tomt som det står vårt namn på kanske?

Dags att ge Alice och Jack lite middag. Soliga dagar som denna älskar jag Mamma Scan. Ja, jag älskar henne när det regnar med...och snöar...och blåser. Sån é jag.

over and out.

//Meekatt...

26 kommentarer :

  1. Jag kollade också på Let's Dance för första gången men jag såg inte nåt av hur de dansade. Linnea satt nämligen i publiken, så det gällde att scanna av den hela tiden...

    Synd på huset men ert hus väntar på er, någonstans. Det kanske är ett grönt ni sak ha?

    Mamma Scan är en av mina bästa väninnor och då älskar jag ändå att laga mat!

    Kram

    P.S. Jag har äntligen läst artikeln om dig. Vad bra skrivet det var och vilken härlig bild och vad otroligt välstädat du har! D.S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, lycko henne som fick vara där! Hoppas hon hade en toppenkväll!

      Ja, Alice sa det. "Vann vi inte huset? Jävlar. Då tar vi ett grönt!" Hahaha.

      Heja Mamma Scan! ;)

      Välstädat?! Hahahaha. Nej Cissa, det var en engångsföreteelse. Du vet..."tidningen kommer och fotar - UT med ALLT i garaget!!!" Hahaha.

      Radera
  2. Storstöld??? Snodde dom alla 18 hålen eller?
    Sen vet jag inte om ja gär beredd på att gå med på att Wahlbeck flyttar till Skåne..... Det finns ju en massa andra trevliga landskap ju...

    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man undrar ju vad de snodde, haha.

      Sant...hört att det finns plats över i Norrland... ;)

      Radera
  3. Väldans fin kostym....men du måste lova mig att den inte är på när du ska till Stockholm... Eller va fan ....kör fullt ut...Allt eller inget... du behöver ju inte leta längre efter skor till stassen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, får fråga Obama om jag kan låna den när han är klar! Praktiskt att slippa jaga skor...

      Radera
  4. Tycker du ska blogga lite oftare.. Är inne här flera gånger om dagen för att se om du har skrivit nånting. ÄLSKAR din blogg!! :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla! Ska bättra mig! Varit lite jobbigt att få "datortid" nu när Eltons tänder tar all uppmärksamhet här hemma... ;)

      Men tack - vad glad jag blir!

      Radera
  5. HAHAHAHA! ÄNTLIGEN RUBRIKERNA!! "Hur många mobilabonnemang har de i kungahuset egentligen?!"

    Katten, du är bäst!!

    SvaraRadera
  6. Stackare!! Jag har 3 barn men har i princip aldrig behövt vara sömnlös, snälla barn jag haft!

    Japp Hazelnut:)) Ha, ha, du e för go du!

    Ni kan hyra syrrans hus här nedanför, det hade vart nåt!
    http://www.blocket.se/bastad/Hus_uthyres_39538347.htm?ma=1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Det ser ju perfekt ut! Flytta huset till Mellbystrand! ;) Och ja, ert med då...annars är det ju meningslöst, haha. Mellby lämnar jag inte!

      DU! Aldrig behövt vara sömnlös?!?! Det DÄR är bara en "jag-har-så-stora-barn-att-jag-förträngt-sanningen-lögn"! <3

      Radera
  7. Hahahaha! En till här som hatar Busfabriken! Att du stod ut! Man borde åtminstone kunna krävt lite alkohol som mamma, hahaha.

    Måste bara säga - du är fantastisk som svarar på ALLA kommentarer! Är så kul att kommentera när man vet att du läser det och tar dig tid så TACK för det Meekatt!

    Ha en fortsatt trevlig helg och grattis till fina artikeln! Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Tack för att du förstår! ;)

      Åh, tack. Jag blir superglad för alla kommentarer och utan dem är det inte hälften så kul att blogga! Så det är JAG som tackar för att ni tar er tid att skriva ner ngt när ni tittat in! <3

      Ha det gott Helena!

      Radera
  8. Jag älskar verkligen din blogg!!! Kramar lila vbg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt! Tack snälla!
      Kram!

      Radera
  9. Haha! Man glömmer fort, men letar man tillbaka så minns man de där nätterna då barnen verkligen var billiga!
    Vilken succé om du tar på dig en sådan dräkt! Inga skoproblem och alla kommer komma ihåg dig!
    Har tillbringat helgen i Stockholm mycket har vi sett men inget liknande!
    Mamma Scan och snabbmakaroner har fött fler än det dödat. Dessutom är Mamma Scans köttbullar vansinnigt goda, det luktar bara av dem... när man öppnar paketet och när man öppnar "bakventilen" Hihihi !
    Kram Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja...jag får kanske ta den dräkten! ;)

      Ja, fislukten i den paketen är inte att leka med...hahaha!

      Kram!

      Radera
  10. Hahaha underbara du ;)) den stassen vill inte jag stöta på.

    Här i norrland finns det massor med fina hus ;)) och då behöver du inte vara sömnlös längre, jag tar Alice och Elton på mina lediga dagar, så kan du sova ;)) Visst?? =D

    Kramiz och ha en lugn och skön söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAG PACKAR NU!! Hörde jag "barnvakt"!?!?!? ;)

      Kram på dig supermamman! <3

      Radera
  11. Tjena bruttan!
    Tack för ditt fina besök och kommentar hos mig =) Stolt och mallig jag blev.
    Ja du den dansen är faktiskt till och med värre än den där vi hasar fötterna åt sidorna i lågstadiet... så det så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kul att se dig här! :)

      Ja, den här dansen är fan värst. Ser fram emot lite skämmig "sida-till-sida-utan-att-röra-armarna-dans". Dock är min Kravallis mer Freestyle-typen. Hon är lite värre än alla andra...i allt, haha.

      Ha det gott!

      Radera
  12. HAHAHAHAHA jag bara fullkomligt ä'lskar dina nyhetsrubriker! Klockrena verkligen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror på en framtid som nyhetsuppläsare på TV4! ;)

      Kram!

      Radera
  13. Tråkigt att höra att det inte blev något med huset! Men blev det inget var det inte meningen :-) Sån e jag... ;-)

    Kram snyggo
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kloka kvinna (<-- kokvinna, hahaha). Du har så rätt vännen. Det var inte meningen...kommer bli bra i slutändan det här. Det känner jag på mig!

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!