måndag 16 april 2012

Karma, Bloggmingel & Kissproblem!

Välkomna in alla nya läsare och följare och TACK för alla roliga kommentarer och mail både här och inne på Facebooksidan! Jättekul att vi blivit så många och härligt att ni delar med er av er vardag också! Blir superglad för alla era kommentarer och försöker besvara dem allihop! Så fortsätt kommentera!

Åh, Freddy är fortfarande sur på mig här hemma... Det VAR ju roligt! Och vid detta laget borde han ju vara van vid mitt beteende..?

Vi var på Maxi och storhandlade tidigare idag och väl framme vid grönsaksavdelningen körde jag en "favorit i repris". Freddy gick runt och valde grönsaker och jag stod och hängde med barnen vid vagnen. När han ställde sig vid gurkorna skrek jag över hela grönsaksavdelningen på min grövsta skånska "TA TVÅ SÅ KAN VI EDA DEN ENE!" Hahaha, tredje gången jag gör det nu och det är fortfarande lika roligt att se Freddys besvikna min. (Tack moster Ingis för tipset, det är faktiskt jättekul!) Freddys min är obetalbar. Jag riktigt ser att han tänker "Skjut mig - henne är jag gift med!" Det blev ingen gurka...och därmed fick jag ingen tzatziki till grillningen. Där fick jag så jag fes. Fan.


Imorgon är det dags för BVC-besök med Alice-Kravallis. Hon blev ju underkänd på 4-årsbesiktningen men nu är "knäcken i lurarna" förhoppningsvis borta och vi hoppas på en ok-stämpel så att vi kan lämna detta öron-drama bakom oss. Alice har gjort klart för mig att hon minsann INTE ska klä upp sig imorgon. "Mamma! Mammaaaa? Imorgon...när jag ska till doktorn...DÅ vill jag INTE ha fina kläder på mig! Då ska jag ha strumpbuxor och tröja och INGEN kjol och ingen klämma mamma! Och ingen fläta heller!" Nämen?! Hon sa aldrig något om överdragsbyxorna!? Hennes absolut värsta plagg. Jag ska lägga fram dem redan nu bara för att retas med henne, haha. Sån é jag!  

Imorse när vi satt och åt frukost fick jag SMS ifrån BVC med en påminnelse om morgondagens tid. Betyder det att vår underbara BVC-sköterska inte vill sitta och vänta på mig i onödan fler gånger? Jag menar...att jag totalt glömde bort att gå på Eltons 8-månaderskontroll och sen vägrade svara av skam när hon ringde - eller att jag ringde dit förra veckan och frågade när vi hade tid och fick reda på att det var två timmar senare är väl inget tecken på FÖRVIRRAD mamma!? "Idag?! Jaha!! Vilken tur att jag ringde då!" Jag är en idiot...en idiot med dåligt minne. Väl inne gjorde jag ytterligare en fantastisk insats som supermamma. När hon frågade vad vi ger Elton att dricka svarade jag "Han får oftast vatten. Och sen älskar han morotsdricka. Jag köper det men spär ut den med vatten för den är så jävla dyr!" VARFÖR SA JAG SÅ?! Hur låter det!? Som om inte Elton var värd en 12-kronors dricka till maten!? Men ja, vi spär ut den...både för att den är alldeles för tjock i konsistensen för att han ska gilla den...och för att jag tycker att man faktiskt kan dryga ut den lite. Men det är ju inget medvetet "spar-tricks" vi kör här hemma, haha. Varför ska jag alltid säga så dumma saker? Ja, nu skrattade Karin mest åt mig som tur var. Det är något med mig och sjukhusmiljöer som inte riktigt klickar.

Efter vårt besök gick vi till fiket och firade ett lyckat besök. Jag hann såklart klämma ur mig att vi skulle gå dit och trycka i oss socker också och att "Det bästa med BVC är fiket efteråt!" Skjut mig. Elton fick 2 smörgåsrån och en "Dricki" (<--jag spädde inte ut den!) och jag drack en stor Latte och tryckte i mig en Chokladbiskvi! Yeyh! Jag måste ju hålla semlevolangerna spända så jag inte får rynkor...


Snart är det dags för Bloggminglet 2012 i Stockholm! Tågbiljetterna är äntligen bokade. Jag och bästa Bondmoran åker upp en dag tidigare och har en hel dag/kväll på oss att förbereda oss mentalt för ett möte med omvärlden. Alltså, man blir lite försoffad av nästan 5 års föräldraledighet. Jag provade klänningen idag, tittade mig i spegeln och gapskrattade. Allvarligt. Det är inte riktigt "jag". Alice tittade på mig och sa "Mamma!!! ÅH vad du är fin mamma!! Ska du ha den imorgon hos doktorn?" Jag kan riktigt se Karin sträcka sig efter telefonen och kalla in psyk.

Jag fick ett toppentips av en trogen läsare om var jag kunde hitta skor till mina Kalle Anka-fötter. Imorgon hoppas jag att de ska anlända ifrån London, yeyh! Jag skrev till henne "Nu har jag klänningen. Skorna är beställda. Nu är det bara kroppen kvar - vad fan ska jag göra åt den?!" Hon svarde "Fyll den med sprit, det brukar funka!" Tack Anna! Alla min problem är som bortblåsta - tack vare dig! Bondmoran - förbered dig på det värsta! Ska den här kroppen bli snygg i den klänningen behöver den nästan vara medvetslös!

Jag tänkte ju att jag skulle strama till hullet lite inför Stockholm och klänningsspektaklet...men det går sådär. Jag kanske får leta fram en ny body á la 80-tal om håller in hela härligheten? Vem behöver kissa liksom?! I och för sig...om jag ska dricka en massa lär jag behöva kissa. Hm. Jaja, skit samma - sån här é ju jag! Det är det där med chokladen... Det kan gå så bra en hel dag. Sen går jag förbi godisskåpet och hör hur den kallar på mig...och vem är jag att svika efter alla dessa år?!



over and out.

//Meekatt...

44 kommentarer :

  1. Haha borde testa det där med gurkan. Sambons räddning hade väl varit att ingen här uppe förstår mig om jag pratar bred skånska....

    SvaraRadera
  2. Nämen nu DÖR jag av stolthet! Dör, med en tår i ögat. Omnämnd här, på den heligaste av platser! Vilken bra omstart på en vecka som egentligen startade med att jag inte fick upp ögonen, inte sonen och sen tappade ett rått ägg i golvet. /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fina Anna! <3
      "Den heligaste av platser" - hahaha. Du är rolig du!

      Ha det gott!

      Kram!

      Radera
  3. Haha jag kanske ska testa gurk grejen jag med! Sambon tycker alltid att jag är sur och tråkig när vi går och handlar, det kanske får honom på andra tankar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fler tips! En gång skrek jag "Hämta en Roccoballe!!" jättehögt när Freddy skulle hämta fläskfilé! Inte heller så dumt!? ;)

      Radera
  4. måste bara säga att du är BÄST, du är så härlig och förgyller mina dagar, får sån energi och jag kommer att leva till jag är över tusen år. För jag har skrattat så jag gråter åt alla dina tokigheter!!! Jag har blivit beroende av dig!!!

    kramar Soffan

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH! Och jag som har ett alldeles fantastiskt förhållande med just soffan, haha. ;)

      Tack snälla du! Vad glad jag blir!!

      Radera
  5. He he i vår familj är det mannen som larvar sig på grönsaksavdelningen.. För ett tag sen hittade han nån knölig rotsak där som han drog fast i gylfens dragkedja å sen ropade högt efter mig, älskling, jag tror jag fått nån sjukdom.. He, he många flinade lite åt oss i kön den dagen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahahaha! Han och jag ska nog inte handla ihop!?

      Radera
  6. "Spär ut den med vatten för den är så jävla dyr!" HAHAHAHAHAHA!!!! Jag dör!!!!

    Vi gör EXAKT samma sak, men jag skulle nog inte säga det på BVC, det underbara med dig är att du säger det alla vi andra tänker! Därför älskar vi dig!

    "Fyll den med sprit, det brukar funka!" - HAHAHA! Helt rätt Anna! ;D

    Kram! Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. FY DIG! Där får jag stå med skammen och ni andra gör likadant?! ;)

      Ja, Anna är en klok person!

      Ha det gott!

      Radera
  7. Haha håller alltid på så där så ofta jag kan. Skämmer alltid ut min man och han dör lite varje gång haha

    SvaraRadera
  8. Ha, ha! Jag får alltid ångest när jag ska välja gurka däremot, känner mig uttittad om jag skulle råka välja gurka liiite för länge så det blir alltid så att jag rycker åt mig en gurka i förbifarten liksom... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är likadan, därför överlämnar jag det åt maken! Hahaha

      Radera
  9. Du är ju bara för härlig, och alla ni som kommenterar med, ni gör dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, heja alla er som kommenterar! <3

      Radera
  10. OM du nu vill ha något som är lite "shaping"... jag köpte - också efter att ha använt bodyn vid ett tillfälle och varit "något" missnöjd - en sk. shapingklänning. Jag köpte min på Ellos men Lindex har ju liknande..

    http://www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shaping/6565772/Shapingklaenning/?styleId=10611608


    Personligen kan jag säga att jag har varit mycket mer nöjd med shaping klänningen än med bodyn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh! Vilket bra tips! Blir en sväng till Lindex imorgon!! Tack snälla du!!

      Bodyn åkte i soptunnan sist - jävla skitplagg! Hahaha

      Radera
  11. Här var det tvärtom en gång när jag & sambon va i en möbelaffär. Han stannade vid en sån där där stålrörssäng & säjer med HÖG röst : Ingår det handbojor till den här?? Smög mej därifrån kan jag ju säja!

    SvaraRadera
  12. Jag hade brutit ihop om jag hört något sådant på Maxi!! Ha, ha!

    SvaraRadera
  13. Ha, ha, den med gurkan är obetalbar:)) Hoppas vi ses på Maxi snart då, jag ska lyssna efter dig. Jag handlar där nästan varje vecka.

    Klart jag kan bli din PT:) Jag sätter mig på cykeln o så kommer jag förbi så kan vi ta en liten tripp till Varberg. Vad tror du om det;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, du skulle välta min cykel efter en kilometer. Stackars Edyta...när vi tränar ihop får hon sår i öronen av mitt tjat om hur hemskt det är!

      Ah, då ses vi kanske på Maxi! ;) Hör av dig när du ska dit så ses vi vid gurkorna, hahaha!

      Radera
  14. Låter som du är laddad till tänderna inför minglet, hoppas du får fantastiskt kul!:) kram

    SvaraRadera
  15. Du är ju underbar. Den där BVC sköterskan tittar i sin almanacka och tänker; Shit nu kommer den DÄR igen.....vad ska hon nu säga idag då.....;-).
    När jag kom till BVC så tänkte dom. Den där...hon är inte klok.

    Dessvärre ska jag inte till bloggminglet. Missade dels det helt och hållet men sen är jag luspank också från Ullared trippen. Fan säger jag bara. Du och jag hade matchat varandra perfekt. Vi kunde skapat en hel volangkjol ihop.

    Har du sett min VIP kväll på söndag i lilla Veberöd. Kan du inte ta dig dit och ta men Bondmoran. Hade varit hur kul som helst.

    SVAR:Fina flickor fiser inte..........så det så ;-).

    Priceless bild på One-Piece ligan va?

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, skönt att det inte bara är jag då. ;)

      Vad synd att du inte ska upp på minglet!! Men ja, efter att ha sett er knökfulla Gekåsbil förstår jag att du är pank, haha. Fick ni luft där inne?!

      Åh, VIP-kväll! Låter som något för mig! Bondmoran ska ju upp och mingla på Let's Dance i helgen så hon kan inte men jag borde kanske försöka ta mig ner! Hm...ska kolla upp det här! hade varit superkul att träffas ju!

      Och nej, fina flickor fiser INTE. Inte fula heller, haha.

      One-Piece bilden är oslagbar!

      Kram på dig supermorsan!

      Radera
  16. "...hålla semlevolangerna spända så jag inte får rynkor"
    Helt underbart roligt, den ska jag använda nästa gång jag äter nåt onyttigt....typ om en timme eller nått då :-/
    Tack för rolig morgonläsning!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är en bra ursäkt tycker jag! ;)

      Ha det gott!

      Radera
  17. Bär klänningen med STOLTHET. Det finns inget snyggare än en kurvig kropp med självförtroende! Så på med dressen, Kalle Anka-pjucken och ÄG!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, underbara du! Jag ska äga - jag lovar! ;)

      Radera
  18. Klänningen är säker superfin! Hoppas du får trevligt. Ska också på bloggfest då. Fast i Dalarna. :)

    Och det där med gurkan. Måste jag prova. Haha! Karlsnoken skulle skämmas ihjäl. ^^

    ... Och jo. Det är ju inte bara ATT FÅ PÅ BH:n på tanterna. Sen ska man försöka pula i mjölpåsarna också. ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det får liksom bli som det blir det här med klänningen. Att tappa 20 kilo på en vecka känns lite väl orimligt! ;)

      Ja, kör gurktricket! Och snälla filma - skulle vilja höra dig vräka ur dig det på bred skånska, hahaha.

      Hahaha, tänk vilket jobb du har. Vilken vardagshjälte - mjölpåsar i....mjölpåsar ut... ;

      Kram!

      Radera
  19. HAHAHAHA! Älskar sista bilden! Ser ut som mig när jag sniffar mig runt i skafferiet!

    Älskar bloggen!! Hittade hit via Lokaltidningen och har läst ifrån start och fram tills dagens! TACK för mitt livs högsta gapskratt! Du är underbar! Ska sprida bloggen till alla föräldrar jag känner! Alla borde läsa din blogg och få känna att vi är fler som känner samma frustration men att man kan skratta åt hela alltet!

    Stor eloge även till en VÄLSKRIVEN blogg! Älskar ditt sätt att uttrycka dig!

    Kram! Och tack igen!

    Annelie Eriksson, också en trött småbarnsmamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så det vi alla ut när det finns chpklad i närheten. Alice kan sniffa sig till det på kilometers avstånd.

      Åh, vad kul att du hittat hit och att du gillar bloggen! Välkommen in! Ja, jag tror på "öppna kort" oss föräldrar emellan. Vi behöver en klapp på axeln emellanåt så att man fixar de tuffa dagarna.

      Tack snälla för en massa fina ord! <3

      Ha det gott Annelie, kämpa på!

      Kram!

      Radera
  20. Haha " jag spär den med vatten för att den e så jävla dyr" var 17 får du allt ifrån?
    Kram

    SvaraRadera
  21. Du e såååå jävla galen kvinna.... men sååå härlig...kan riktigt se Freddy framför mig när han försöker sjunka genom golvet när du vrålar.... vilka bilder det sen blir hos de andra kunderna om vad ni skulle ha den andra gurkan till....hahahaahah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja...vad gör man inte för att liva upp en tråkig storhandling? ;)

      Men du - vad händer med din blogg? Har du fastnat? ;)

      Kram!

      Radera
  22. Åh vad kul att du kommer upp till Stockholm! Åker du hem direkt på morgonen eller hinner man träffa dig och säga hej? Jag ska inte på minglet själv men det skulle vara så kul att få säga hej till dig!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  23. OOoooooohhhh jag tjuter av skratt av din blogg! Åh käretid låt mig andas! Du är ju bara helt suveränt klockren! Ser allt framför mig och förstår precis vad du menar :) Hohahahihihoho du e gaaalen kwinna! Fortsätt med det! :) kram på dig glädjespridare

    SvaraRadera
  24. NU JÄVLAR ska du få ett tips och en rolig histora! :D

    Jag brukar använda såna där strumpbyxor som håller in:
    http://www.lindex.com/se/underklaeder/sockor-tights/support-shaping/ <-- Lindex hemsida
    http://www.lindex.com/se/underklaeder/sockor-tights/support-shaping/6054721/40-DEN,-Firm-shaping/?styleId=1884557 <-- Den jag brukar ha. Provade den med högre midja, men den höll inte in lika bra...
    http://nattajones.blogg.se/images/2012/mittbenmedltsaspungen_201001775.jpg <-- Som ett bevis på att de verkligen fungerar så länkar jag här till en bild som jag tog förra veckan. Upptäckte min "låtsaspung" inne på en kompis toalett. Kan säga att det tog en kvart innan jag kunde samla mig och skrattandes kräla ut till henne och skrika "Johanna, det är någonting jag måste berätta för dig. Jag är egentligen en man. Här har du beviset!" Måste vara veckans roligaste. Feel free to använda bilden bara du hänvisar till mig :'D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!