fredag 27 april 2012

Förseningar, Stölder & Doggystyle?!

Ja, då sitter vi äntligen i hotellsängen med våra datorer och andas ut. Vilken jävla dag...

Dagen började med bilfärden from hell. Freddy och barnen skulle lämna mig vid tåget och jag satt där bak och gnällde hela vägen över att han körde för sakta. Skönt för Freddy att jag numera sitter bak och därmed inte längre kan sitta och trycka honom på låret i hopp om att han ska öka hastigheten. Elton kommer att få sitta fram tills han flyttar hemifrån. Men det var jäklar på håret att jag och min 850 kilo tunga packning kom med tåget. Klockan 10:16 skulle det gå och klockan 10:17(!) tvärnitade mitt fula beiga Kinderägg av 2006 års modell på perrongen i Hässleholm. TACK GODE GUD att tåget var försenat! Det var liksom INTE läge att missa det här tåget - Bondmoran hade aldrig förlåtit mig! Ett snabbt "Mamma-hinner-inte-kramas-för-pappa-körde-som-en-95-åring-hit"-avsked och sen full fart mot perrongen med tre väskor - i klackaskor. Skjut mig. Redan där var mina fötter ovänner med resten av den här pinsamma kroppen.


Bondmoran hoppade på i Alvesta och vi tyckte ju om varandra även i verkligheten. Vilken tur - detta hade blivit en lång helg annars! Tågresan gick bra trots att jag klagade på att det var för varmt hela tiden, klagade på att det luktade curry i vagnen och över att det var Mamma Scans köttbullar i baguetten. Men allvarligt!? Åkte jag på "mammalyx" för att äta Mamma Scans köttbullar!? NEJ VEOLIA TRANSPORT! Det gjorde jag inte!! Skittåg! När vi gick av i Älvsjö fräste jag lite surt åt den stackars tågvärdinnan över det "varma äckliga tåget". Som om det var hennes fel... Förlåt. Men det kan inte vara för mycket begärt med lite luft...och räkor!?

Jaja, vi hittade hotellet, checkade in och gick upp på rummet. Där började jag i vanlig ordning med min hotellritual. Alla kläder ska vikas fint och läggas in i skåpet, tandborsten i glaset, väskan ska gömmas under sängen, mobilladdaren ska kopplas in vid sängen, drickat ställas in i kylen, extrakuddarna ska plockas fram och slutligen datorn. När jag var färdig med min sjuka "jag-packar-upp-allt-och-låtsas-att-detta-är-mitt-hem-ritual" tittade jag på Bondmoran som öppnade sin väska och såg lite konfunderad ut. Min första tanke var "Vafan har hon med sig!?" Men nej, hon stängde väskan igen. Det var fel väska. FEL VÄSKA!!! Fatta!?! Här stod vi på hotellet...i Älvsjö...dagen innan Bloggminglet...med FEL VÄSKA! Alla hennes kläder, allt smink, skorna, klänningen...allt!? Ja, ni vet ju själv hur man packar. Man har ju hela sitt liv i resväskan! Istället hade hon en väska full med hundsaker! Hundmat, hundleksaker, koppel, en hundsäng(!?) och hundtandkräm. Vem fan har en resväska full med hundsaker!?! (Ja, förutom vi nu då, haha.) Och VEM har Bondmorans väska?!
Bondmorans nya Bloggmingel-outfit!

Ja, efter ett par timmar i telefon med Veolia Transport (som har VÄRLDENS trevligaste personal), SJ (som inte har alls trevlig personal) och Polisen har vi nu lyckats lokalisera ägaren till "Doggingväskan". Bloggmingelväskan är fortfarande på vift och just nu sitter antagligen en lycklig idiot någonstans i Sverige...i Bondmorans fina Onepiece...och målar naglarna i dyra nagellack. Man borde ju ha märkt att man har fel väska...såhär NIO timmar senare?! TUR att jag hade med mig tre kossor som jag ställde på Bondmorans sängbord. Det måste ju pigga upp och ge lite "hemmakänsla" mitt i all misär..?

Så istället för mammamys på hotellet med ansiktsmask och bloggande har eftermiddagen och kvällen ägnats år dyra taxiresor, shopping för pengar vi inte har och en lyxmåltid på Mc Donalds. Suck! Men nu har Bondmoran rena trosor till imorgon, en skitsnygg klänning, nya skor, smink och nagellack. Världens trevligaste hotellpersonal bistod med tandborste och annat "bra-att-ha" och en massa medlidande!  NU är vi - återigen - redo för Bloggminglet 2012. Yeyh?

NU ska jag svimma. Jag har nämligen spenderat hela dagen i mina klackaskor. Imorgon - går jag barfota.

over and out.

//Meekatt...

30 kommentarer :

  1. Hahahaha, vi är ju helt sjuka i huvudet.... Nu sitter vi här i samma säng, och kommenterar varandras blogginlägg.
    Vore det inte lättare att bara säga det rakt ut liksom?
    Men du, I LOVE YOU!! IRL också :-)

    Nu ska jag sova, och jag fiser i sömnen, bara så du vet.

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag märkte inte av fisarna! Första natten var jag för trött, andra natten var jag full, haha. <3

      I LOVE U!!

      Radera
  2. men kära nån! vilket äventyr och helgen har lixom inte börjat än.. Fast det är väl bara ni som kan råka ut för något dyligt =) Fast en dålig start så kan resten bara bli perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja så här i efterhand är det ju lite kul. Men fasen vad mkt som kan gå fel när man åker med en Bondmora! ;)

      Radera
  3. Allt för att få shoppa ;)) Nä, skämt åsido, fan vilken pissdag för er :( MEN! När ni kmr på bloggminglet så kmr ni att ha det så jädra kul så ni glömmer det tråkiga :)
    Håll för näsan å sussa sött, kram på er :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja vad gör man inte för lite nya kläder? ;)
      JAG hittade ju till och med skor!! Inte illa!

      Kram!

      Radera
  4. Men åh.. :(
    Idag kan ju knappast bli värre än igår iaf.. Alltid nåt.
    Kram å lycka till!
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant, det är ju alltid en tröst. Nästa helg kan inte bli lika rörig i alla fall. Då blir det nytt Stockholmsäventyr! Jag ska sitta PÅ väskan på tåget, haha.

      Kram!!

      Radera
  5. Men va f....Hur går det till liksom. Stackars bondmoran!

    Men ha så kul i alla fall. Kan ju bara inte bli tråkigt när ni två är i farten- ni är mina favoriter!!!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, stackars Bondmoran! Men hon var tapper - JAG höll på att bryta ihop, haha.
      Väskan är återfunnen - tack och lov!

      Och ja, trots alla missöden har vi haft en skitkul helg! Jag älskar Bondmoran!!

      kram!!

      Radera
  6. Kan hon inte gå till Bloggminglet iklädd ett doggyfräckt halsband och koppel som du håller i? Ni kommer nog uppmärksammas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför tänkte vi inte på det?! Vi hade ju både mat, kläder och tandkräm i hunmdväskan...och skitpåsar! ;)

      Radera
  7. Men hallå eller...?
    Är det inte så här det ska vara?
    Alltid nåt som går åt h...vete, och stökar till perfekt planerade tillställningar?
    Eller har det det?

    Inga fortkörningsböter...
    Ett beige kinderegg av 2006 års modell...
    Tåget var försenat...
    Sittplats på tåget...
    Bondmoran var på plats...(om än med fel väska)
    Tågvärmen fungerade...(det kunde varit -37 och drivis)
    Mamma Scans köttbullar har ingenting med Bullens Pilsnerkorv och göra...
    Curry äts av minst en miljard människor...(att jämföra med köttbullar)
    Tågvärdinnan har minst 30 år kvar och jobba på skittåget från HELL...
    En möjlighet till Dogging uppkom spontant...
    Bondmoran slapp en onepiece...
    Polisen hjälpte faktiskt till...
    Det finns lyckliga idioter...
    MC Donalds still rulez...
    Bondmoran fick med halva farmen utan och veta om det...

    Hmmm...

    Vi i fancluben är fantastiskt stolta över vår representant på bloggminglet.
    Å röstat har vi som faaan.

    Go get them girrrl..

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så sant! Tänk så mycket som gick rätt egentligen! ;)

      "Mc Donalds still rulez" - Ja, det är fan sant! DÄR vet man vad man får!

      Tack snygging! <3 Fortsätt rösta, nästa helg är det Mammabloggala.

      Kram!

      Radera
  8. Nu fann jag äntligen din underbara & härliga blogg (tack vare visitkortet jag fick, vackert by the way)
    Härliga du!!
    Vi fann ej er i morse för att säga bye bye. Men ser fram emot din mammablog kväll med mysbrallor & utan bh ha ha
    vilken kväll vi hade.
    tack för ett UNDERBART sällskap kära du
    kram kram hoppas ni kom hem hela iaf. Stackars Bondmoran! Fan alltså , hur mkt otur kan man ha?!
    kram kram fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad jag är glad över att ha träffat dig och en massa andra roliga människor i helgen! Utan er som bjöd till och kämpade för en lyckad kväll hade eventet varit en enda stor besvikelse!

      Ja, jag ska ta tag i "En (h)ärligare bloggkväll"! Kommer bli kanon, haha.

      TACK för en toppenkväll!! Och väskan är återfunnen!! Så NU kan vi skratta åt det - hahaha! ;)

      Kram fina du!!

      Radera
  9. Läste inne hos bondmoran att ni fått behålla rummet in i eftermiddagen. Så skönt för er. Personalen på hotellet var verkligen fantastisk!
    Själv sitter jag fortfarande på tåget hem men ska snart hoppa av detta skakiga SJ-tåg! Skönt!

    Kul att träffa dig! Hoppas det blir fler gånger:-)
    Psst...glömde säga det men min 18-åriga dotter är en flitig läsare av din blogg:-)!

    Nu tjatar min medresenär om datorn...så: Kram!/C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var supersnällt av hotellet! Vi fick behålla rummet till klockan tre sen hängde vi resten av dagen nere i lobbyn. Fantastiskt trevlig personal!!

      Kul att träffas!! Vi lär ses igen! :)
      Haha, vad roligt att din dotter följer min blogg! Hälsa från mig!

      Ha det gott!

      Kram Meekatt
      www.meekatt.com

      Radera
  10. Hoppas resan hem gick bra!

    Tack för i helgen, kram Jenny ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemresan gick bra - men den var dryg! Jag var hemma i Mellbystrand klockan 12 inatt! ;) Nästa gång blir det flyg! Hoppas du kom lyckligt hem med!

      Tack för en toppenkväll - kul att träffas och vi lär ses igen!! <3

      Kram!

      Radera
  11. Hej du fina!
    Ååå så trött jag blir, efter att ha skrivit fem eller sex likadana kommentarer till dig o dom bara försvinner, så får jag nu skriva allt i ett dokument innan jag kopierar o klistrar in på din blogg.. PUH!

    Jag tänkte mest komma in här, erkänna att jag ALDRIG läst din blogg tidigare, men jag älskar den! Din humor och ditt sätt att skriva, jag bosätter mig här inne. Hoppas att det är okej, annars lär jag smyga in ändå ;)

    Å du... åker du på mammabloggkryssningen i år så lovar jag att jag ska dansa där ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad glad jag är att du orkade skriva en gång till och inte gav upp! :)

      Du, jag har inte varit inne hos dig tidigare heller. Men nu har jag lagt till dig på Bloglovin så att vi kan hålla kontakt och börja planera höstens mingel, haha.

      Vad kul att du gillar bloggen! Bosätt du dig här, haha! Du är så välkommen! <3

      Ååååååh!! kanske borde köpa en biljett bara för att få se det! Hahaha!

      Stor kram!

      Radera
  12. Men hon var så vacker och underbar, PRECIS SOM DU!! Hoppas dina fötter är hela, det är inte mina. Mitt hjärta mår bra, för gulle dej vad jag gillar dej!
    Love

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, finaste Bondmoran! Hon hade varit snygg i Onepiece med! <3

      Fötterna, höfterna och huvudet är fortfarande lite "off" efter helgens "mooves" men det återhämtar förhoppningsvis sig innan nästa helg, haha.

      Underbara fina du! Vi ses på lördag!!

      Kram!!

      Radera
  13. Åh vad skoj att träffa dig!! :) Fast jag inte hann precis snacka med dig! Det var så många ansikten att man blir knäpp. Lite ledsen med nu i efterhand men vad ska man göra. Man får ta igen det nhästa gånhg man hittar på något mingel! :)

    Du verkar vara en helt underbar person i verkligheten som i bloggen! :)

    Kramis!!♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättekul att träffas - men som du skriver - vi hann ju knappt säga ngt till varann. Men det tar vi igen nästa gång såklart!

      Stor kram! ♥

      Radera
  14. Haha du är så jäkla skön!

    Och fy vad jag tyckte synd om bondmoran!
    Men bland alla tråkigheter och ett sjukt dåligt jävla planerat event så hade jag jäkligt roligt bland er fina tjejer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kvällen styrde vi ju upp skitbra! Ett par cider och lite Mr Vain sen var vi igång, haha.

      Ja, stackars fina Bondmoran!

      Kram!!

      Radera
  15. Hej hej!!
    Ja helt klart hade dom kunnat göra de mkt bättre!! Mkt som kunde ändrats. men som du sa vi hade de kul som fan på kvällen. MEN det var ju våran egen förtjänst.
    Tack för underbart sällskap!! Längtar till din bloggkväll ala Meekatt =)
    Kram goa fina du

    SvaraRadera
  16. Ja jösses! Den dära olycksaliga väskan som Bondmoran saknar har jag läst om både en och 10 gånger nu. Att märka sina väskor kan ju vara bra. =) Hoppas ni hade trevligt trotts missödet med väskan.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!