torsdag 12 april 2012

Fashion week, Pinsamt hos gyn & Dogging i Mellbystrand!

Wohooo! Lyckades få iväg Alice-Kravallis någorlunda påklädd imorse igen. Ja, överdragsbyxor var såklart inte att tänka på...inte jeans heller. Istället blev det strumpbyxor som är en halv meter för långa, knälånga jeansshorts den fulaste skjortan i garderoben. Varför hängde den ens där?! Håret kletades fullt med hårmascara i blått, gult och rosa och denna look kompletterades med tre hårklämmor, rosa gummistövlar, mammas lila sjal och EN rosa vante. Fashion week hits Mellbystrand igen...suck.

Tandborstningen gav jag mig inte ens in på...det var liksom ingen idé efter "kammar-du-inte-håret-vill-ingen-leka-med-dig-diskussionen". Supermorsan! Men HUR svårt ska det vara att få in rutiner på morgonen? Vakna - kissa - tvätta sig - klä på sig - borsta tänderna - fixa håret - ut. Det är ju inte direkt några större ansträngningar som krävs här!? Men jo, heter man Alice är detta tydligen rena misshandeln. "Men mamma!!! Jag VILL inte tvätta mig!! Jag VILL inte ha kläder på mig!! Jag VILL inte borsta tänderna! Dumma fega mamma!!" Eeeh, ok? Åk till dagis naken, oborstad...och lukta John Blund-hångel hela dagen då! Jag är så trött på dessa eviga diskussioner. Alla envisas med att säga "Det gör väl inget om hon inte har snygga kläder eller vägrar att borsta håret?" JO, det gör det! Jag vill inte att det ska se ut som att min tös kravlat sig upp ur en polsk UFF-container ifrån 1984. Jag vill att hon ska vara fin. Sån é jag! Tänk om någon tjatade på mig på morgonen: "Kom igen nu Malin, välj lite fina kläder och gör dig lite vacker! Ska jag hjälpa dig att göra en fin fläta i håret? Ska jag borsta dina tänder?" Ja, tandborstningen hade kanske varit lite obehaglig men i övrigt hade jag fan inte klagat!


Igår ringde Freddys fina faster (<--fff, haha) Carina när vi satt och åt middag. "Jag läser tidningen här..." Oh shit! Var det igår?! Haha, jag hade ju den där trevliga reportern här och igår var det dags för ful-Mållas tidningsdebut. Åh, hur dum kan man se ut egentligen!? Ser jag verkligen ut sådär!? Skulle lagt till "personen på bilden har inget med artikeln att göra" precis som de alltid gör i Hemmets Journal. Man undrar ju - varför är personerna där alls då?! Det är väl jävligt onödigt?! Det är som att säga "analklåda-reklam-tjejen har inte analklåda". DET TROR VI INTE PÅ! Jaja, här har ni länken om ni är nyfikna: Klicka ---> "Ett familjeliv utan rosa fluffiga moln" 

Så här lagom till att bloggen offentliggörs inför alla vi känner (vänner, föräldrar på dagis, personal, grannar) så skriver Cheeky Malin till mig "Synd att man inte kan läsa dig på lunchrasterna från sjukhuset. Du är "spärrad" pga porrfiltret." Hahahaha! Hur illa låter inte det? Vad skriver jag om egentligen?! Ska inte detta vara en familjeblogg? Hur känsliga är de på sjukhuset egentligen?! Och ni som läser då...ni är inte helt oskyldiga heller. Jag vet nog hur ni hittat hit! ;)

Jag tog mig en titt bland sökorden på Google Analytics för att se vilka sökord som har använts flitigast de senaste tre dagarna:

"Snoppar" - Ja, ganska harmlöst väl? Antar att besvikelsen infann sig ganska snabbt när du kom in hit. Sorry.

"Meekatt naken" - Plötsligt händer det...och det kommer vara en mörk dag i världshistorien. Ni som envist söker på "Meekatt naken" - har ni ens sett mig med kläder på så att ni vet vad ni ger er in på?! Den här kroppen gör sig bäst påklädd...i ett mörkt rum! Sån é jag!

"Säger ni hen?" - Oh no! Don't go there! Vi vet ju hur det gick sist, haha.

"Håriga rumpor" - Ja, någon måste ju ta upp det ämnet, eller hur?

"Jag älskar mina barn på latin" - Ja, och jag älskar mina barn på lördagar...när Freddy går upp tidigt och jag får sovmorgon!

"Pinsamt hos gyn" - Ja, jag är ledsen att du också upplevt det. Trösta dig med att JAG är alltid värst! --> KLICKA HÄR FÖR "PINSAMT HOS GYN"  Det blir liksom inte värre. Tror att det är mitt mest lästa inlägg någonsin!

"Dogging i Mellbystrand" - Men vafan!? Jag måste sluta blogga. Vad ska alla tro om mig? Jag tycker ju inte ens om hundar!


Nej, dags att fortsätta med mitt projektarbete. Satt uppe till klockan fyra inatt och försökte förstå mig på en massa idioti som jag aldrig kommer ha nytta av...någonsin! Ja, om jag inte skulle bli lärare då...och lära ut skiten till andra som inte heller kommer ha någon nytta av kunskapen.

over and out.

//Meekatt...

45 kommentarer :

  1. Du får en verkligen att skratta =) Älskar bilderna med. Hopps du får en bra dag. kram

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahaha!!!! "Kammar du håret vill ingen leka med dig" - det kör jag också med på min minsta Uff-container-kravlare - du ska se hennes frilla när hon går till dagis! Hahahaha!! Det värsta är när man lämnar henne så, och hämtar henne superfint flätad av dagisfröknarna, då känner man sig lyckad! ;)

    Hahaha, jag har ju SAGT ända från start att din blogg skulle fastna i porrfilterna - hahahaha! Och föräldrafilter av alla slag (hoppas jag!)! ;)

    SÅ Stolt över dig gumman!! Tack för att du förgyller din storasysters liv varje dag på 67 mils avstånd - älskar dig! ♥

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, skönt att man inte är ensam!

      Ja, du har ju sagt det, haha. Funkar det inte på ditt jobb heller? Känsliga alla är... ;)

      Älskar dig!

      Radera
  3. Jag tycker det var en bra bild i tidningen, och en alla tiders artikel ;))
    Och du, det går över, med morgonrutinerna ;)) Tänk när hon blir tonåring, då ockuperar hon toarummet, så du får stå utanför och hålla dig istället ;)

    Kramiz och ha en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Note to self: Köp hus med många badrum! ;)

      Kram!

      Radera
  4. :) det var väl inget fel på den bilden i tidningen??!. Tycker du är lite väl hård mot Elton faktiskt ;)

    Allvarligt talat. Det är inte bara så att man skrattar lite ibland. Det är oftare än så. Däremot är det bara ibland som omgivningen tittar undrande varför man skrattar så tårarna sprutar med telefonen i handen.. :)

    Keep up the good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja Elton blev ganska söt. ;)

      Tack snälla du, vad glad jag blir!

      Radera
  5. Jag hade ju heller inte klagat om någon ville fixa mig på morgonen, rena lyxen att slippa ta hand om sin egna skinnbuxa!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. ""Dogging i Mellbystrand" - Men vafan!? Jag måste sluta blogga. Vad ska alla tro om mig? Jag tycker ju inte ens om hundar!" - hahahaha! Underbara Meekatt! Nej, vem fan tycker om hundar? ;)

    Kul med artikeln!! Jättebra var den!! Heja dig och världens bästa mammablogg! Så skönt när man kan skratta åt sig själv istället för att deppa ihop i mammadepression som jag vill ibland. Då tar jag fram datorn och läser din blogg!

    Och Elton - vilken liten sötnos! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla! Sträcker på mig lite här! ;)

      Kram!

      Radera
  7. Ha ha porrbloggerskan :D!! Dogging i Melbystrand, ASG...har jag missat nåt här????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja man behöver ju inte blogga om ALLT man gör! ;)

      Radera
  8. Världens roligaste blogg :)Artilken var ju jätte bra. Likaså bilden,men måste bara fråga vart Eltons leksaksbord eller va det nu är för nått är köpt :) Skulle passa superbra till min lilla pojke här hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!

      Eltons grej är ifrån Gekås, Ullared. Superbra!! Avtagbara ben som kan bytas ut mot remmar om man vill hänga den på spjälsängen. Kanon!

      Radera
  9. Tackar så himla mycket för dina råd.... ska allvarligt ta dom på allvar haha =) kram på dig. =)

    SvaraRadera
  10. Barnförbjudna småbarnsmorsan Meekatt! ;)

    Ps. Skrattade högt åt den lilla nakna katten.

    SvaraRadera
  11. Haha älskar att titta vad folk googlar sig in på. Är helt cräääzy ibland. ^^

    SvaraRadera
  12. Vad fin bild i artikeln! Och kul läsning i övrigt! Tänk om alla vore så avslappnade och hade sån skön stil som du! :)

    SvaraRadera
  13. Hehe, du får göra som jag gör. Ta upp ungen utan att väcka och lirka på kläderna framför Bolibompa. Då blir de så didistraherande av Tv:n om de skulle vakna innan man är färdig. Sedan när de vaknar och upptäcker kläderna, så är det hur lätt som helst att bara säga: "men lilla vän, kommer du inte ens ihåg att du valde dessa kläder? Då måste du vara jättetrött och det är bäst att du går och lägger dig tidigare i kväll!" Två flugor i en smäll! ;-)

    Jag har snorigt internet här uppe i Bovall, så jag kunde inte öppna länken men i morgon ska vi tillbaka till civilisationen, så då ska jag kolla!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag ska prova det imorgon! Haha! Jag provar ALLT och är tacksam för alla tips jag klan få! Dock är jag ganska säker på att hon börjar skrika som en galning om jag lyfter henne från sängen innan hon hunnit morna sig...hm. Kanske skulle klä på henne NU?! Kl 23 på kvällen, haha.

      Kram!

      Radera
  14. Hahaha, tack för att du muntrar upp min dag!! Oj oj, spärrad på sjukhuset alltså, crazy!! XD Otroligt roligt. Och bara att se länken till ditt gynbesök fick mig att bli full i skratt... du lyckas verkligen du xD
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, kul att man kan liva upp lite. ;)

      Kram på dig!

      Radera
  15. Åh haha, nu läste jag artikeln! Kul :D
    Men visat rumpan i en klädaffär!? :O Har jag missat det? *letar upp och oj vad jag skrattade!* sorry ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, sån é jag? ;)

      Ja, det är kul med artikeln, den blev ju riktigt bra! :)

      Radera
  16. Det kommer en dag i ditt liv då du saknar dessa strider om kläder, tandborstning och tvättning. Det är när Din tonåring duschar 2 gånger om dagen, minst en timma åt gången; när hon provar kläder i evigheter för den rätta looken (hur den ser ut kan vi ännu inte föreställa oss); och provar frisyrer framför hallspegeln där du bara skulle sätta på dig lite läppstift. Det är då du inser att du måste ha två badrum, en hallspegel till och överväger att låsa garderoberna. Den dagen är det inte du som bestämmer - heller.

    Sedan kommer barnbarnen och du skall åter sätta strumpbyxor på en ormliknande person med förmåga att båda vara stel och slingrig på en och samma gång. Den dagen ler du ömsint och säger: men lilla gullebarnet, jag skulle bli så GLAD om du ville ta på dig strumpbyxorna - kom så skall vi se efter vad mormor har i handväskan åt dig. Varefter din dotter Kravallis får ett hysteriskt utbrott och berättar för dig att du förstört alla hennes försök till uppfostran....
    Ja, denna torra, sadistiska kommentar är som vanligt skriven av

    Farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, underbara du. Ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hälften ler medlidande och säger "det blir bättre" - resten skrattar och säger "vänta bara!" Jag tror på det sistnämnda då jag vet hur jag var själv. Hjälp. Det där med karma... ;)

      Vad vore bloggen utan en farmors kloka tankar? Tack! <3

      Radera
  17. Ha ha, du är rolig du!:) Inte hade jag kunnat tro att den här bloggen var så "farlig" att den spärrats...kram Bubbel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Hur känsliga är de där filtrena egentligen?! ;)

      Kram!

      Radera
  18. Sån é du, å hur ä ja? Jo jag är en riktig stalker som följer dej varje dag ;) Är sä gött om man är på lite pissigt humör, då är det bara att gå in & läsa din blogg :)
    Artikeln i tidningen va jättebra, å bilden också :) Du var jättefin på bilden, å självklart Elton också, jag bara älskar hans frissa! Tack för dagens skratt, eller nu ser jag att det gått över till lördag så jag kanske får mej ett till gött skratt idag ;) Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt med en äkta stalker! Ska börja rulla ner persiennerna här på kvällarna kanske? Haha

      Tack snälla! Vad kul att du gillar bloggen! Kram!

      Radera
  19. Din gynhistoria är ju fan oslagbar! Hahaha.. Stackare! Men helt otroligt rolig. Kram påre :)

    SvaraRadera
  20. Glömde skriva förut att min blogg också är spärrad på många ställen (typ skolor) för "porrfilter". Haha. WTF?!

    Och du. Den där fartkamerabilden med jappen i munnen måste du ju bara lägga ut?! Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vad är det för fel på oss?! ;)

      OH NO! Jo kanske får pryda min kommande header...haha. "Visar du din visar jag min"?!

      Radera
  21. Har haft en massa inlägg att läsa ifatt - underbart!! Och du, jag tyckte du var jättefin i artikeln!! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! :)

      Såg precis att du hade en massa PARIS i dina senaste inlägg. Jag är förälskad i Paris - världens mest underbara plats! Ska in och lusläsa och spana in alla bilder - NU!

      Kram!

      Radera
    2. *ler* Paris är fantastiskt! Finns ännu fler bilder på min FB sida... Kramen

      Radera
  22. Läste nu gynstorynoch tårarna rinner! Helt galet kul!!
    Är du lika rolig verbalt som när du skrivet?? Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....vad ska jag svara på det? Sån é jag!? Jag är ganska klantig av mig...och högljudd? Hahahaha

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!