tisdag 24 april 2012

Fula män, Poledance i Y-front & Bling-bling!

"När jag träffade Annelie hade hon ett sixpack - men nu har det blivit mer av en torktumlare!" Allvarligt grabben?! NEJ! Fula män har ingen talan! Förlåt mig- men jag blir upprörd här! Programmet "Älskling du har blivit en tjockis" går på TV:n och jag sitter här och är förbannad. Ja, man kan byta kanal...men det orkar jag inte...för JAG är en tjockis. Varför får mannen (som är tjockare än sin fru) sitta och håna henne och hennes kropp i TV?! Varför tycker hon att det är ok? Skulle Freddy säga så om mig skulle jag fan kastrerat honom med ett rivjärn! Och den där surk*ken till tränare!!?? VAR har de hittat honom!? Han skulle inte vilja möta mig och min Semlekropp i en mörk gränd! (Jag är snart klar...) Nej, skicka den där maken på snygg-kollo, tvinga honom att dansa Poledance iklädd Y-front i TV och ge honom en hårtransplantation istället! DÄR har vi ett problem TV3 och JAG kan ställa upp gratis som programledare om inte Paulo Roberto är ledig! (NU är jag klar. Tack.)


Älskling - du har blivit en idiot.
Idag har Elton haft en riktig skitdag. Inatt skrek han oavbrutet i flera timmar och imorse bar det av till doktorn. Vi börjar bli stammisar där... Ska börja klä ut mig så att inte Dr Rolf tröttnar på oss! Och ja, det var öroninflammation och ont i halsen. Lilla hjärtat. Jag som gått här och sagt "Det är tänderna!" Supermorsan...skjut mig. Men vi fick Kåvepenin så nu ska det släppa snart hoppas vi. Ikväll ringde vår alldeles egna "Dr Pelle" och ordinerade en dunderkur med Panodil och nu sover äntligen lillfisen gott. Yeyh för Dr Pelle! Skönt att ha kontakter på "insidan" när det krisar! ;)

Idag har jag varit hos sömmerskan och lämnat in min nya klänning för lite "pimpning" inför Mammablogg-Galan. Jag inser ju att det inte hinner ske några större mirakel med mitt chokladbegär eller den här kroppen på två veckor så det är klänningen som får ta sig an utmaningen istället. Heja Sara på Tyglust i Laholm! Jag vet ju att hon är grym på det där, hon räddade min brudklänning från att vara skittråkig! Lite bling-bling kan ju förhoppningsvis lyfta fokus från mitt feta arsle?!


Passade ockå på att lämna in ett par byxor som skulle sys upp. För en gångs skull ska jag INTE ge mig på det själv. Jag vill gärna...och tänker varje gång "Vafan, lite raksöm kan väl en idiot klara av?"...och varje gång slutar det med ett "VAFAN SKULLE JAG PÅ DET ATT GÖRA?!" Antingen mäter jag fel...eller så klipper jag på fel ställe...eller så har jag slut på svart tråd och inbillar mig att ingen kommer se min gröna söm...eller så får jag inte igång symaskinshelvetet. Sist kom jag på den geniala idén att använda sån där klisterremsa som man har när man kortar gardiner. Man viker, lägger klisterremsan i mitten och stryker - tadaaaa! Måste ju vara superbra att använda på byxor med!? Nej...det var det inte. Jag glömde vika byxorna ut och in....strök på skiten på utsidan och det går liksom inte att spretta loss. Det sitter där det sitter. Jag är en idiot. En idiot med för korta ben! (Och nej, det har inte ALLS med min omkrets att göra. Jag blev för kort helt enkelt!)

Nej, dags att släppa loss mina långa bröst, smörja händerna med Helosansalva, läpparna med Idomin och krypa ner till Freddy. Sover han riktigt hårt ska jag måla en rolig mustasch på honom med permanent penna och skylla på Alice.

over and out.

//Meekatt...

Vill ni rösta på mig som "Årets mammabloggare" kan ni göra det HÄR. Mig hittar ni på nr 93 och man kan tydligen rösta varje dag! ;)

38 kommentarer :

  1. Jag kände precis likadant när jag såg det där skitprogrammet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt, då är det inte bara jag! ;)

      Radera
  2. Såg också programmet och tänkte samma sak. Ful tjock gubbe som klagar på sin snyggare fru. Vad har han själv för äckliga matvanor som gjort att han ser ut som han gör. Ok, hon gillar deg, kanske inte min kopp te, men det är väl inte hela världen. Dessutom undrar jag hur man kan utsätta henne för ett sånt jävla förnnedringsmoment som pole dance i trosor, dessutom framför kameror och fula gubben.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väl blondinen som lockade! ;) JAG hade vägrat pålen, haha.

      Radera
  3. Jag trro säkert att du blir väldigt snygg i din klänning. Här får du ett litet tips.
    Den finns en otroligt effektiv "hålla-in-trosa" på marknaden som jag självklart har provat. Vid upprätt ställning ser man 5 kg smalare ut, men den mister snabbt sin funktion om man sätter sig ner. Trosan rullar snabbt ner och magpartiet gör entre´.

    Men om man är innovativ och fast besluten att ändå använda denna nyinköpta trosa så kan man sy ihop den med BH:n! Att det blir problem med ev. toalettbesök är en världslig sak.

    Sagt och gjort- och resultatet blev fantasiskt!

    Ända till min dotter sa:

    - Mamma du har en hamster på ryggen!

    Något som ser ut som en hamster, eller rättare sagt ett stort marsvin, har lagt sig innanför min klänning på ett mycket ofördelaktigt sätt.

    Det visar dig att sömmen har gått upp mellan trosa och BH och fettet/hamstern letar sig upp genom detta hål likt kolsyran på en välskakad fantaflaska.

    Jag måste vara mer noga med att fästa trådarna nästa gång.

    Lycka till / charlotta
    www.cheese-with-whine.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahahaha ! Underbart! Vilket tips!

      Jag har faktiskt ett par såna fultrpsor och i ett svagt ögonblick övervägde jag att sy ihop dem med en bh...men funderade på HUR FAN man kommer i och ur dem då?

      Det är inte enkelt att va kvinna alltid, haha. Jag tror jag kör på "freestyle" - det är mer "jag"! En hamster på ryggen (i mitt fall en stor grävling!) vill jag ju helst undvika, haha.

      Ha det gott!

      Radera
    2. Haa ha ha men du knäpper väl fortfarande BH:n på ryggen även om du syr fast trosan? Du KLIVER i.

      /Syslöjdens stjärna

      Radera
    3. Men vafan!? Jag skulle sy fast den runt om hela?! Kan jag inte öppna skiten kommer jag ALDRIG i! Hahahaha
      Ska prova ikväll....film kommer! ;)

      Radera
  4. Tänkte precis samma sak när jag såg programmet - den karln kan ju aldrig ha varit attraktiv!!*yek*

    SvaraRadera
  5. Du galna kvinna men såååå rätt du har. va e det för spån t kvinna som bara går med på det? va säger du om att dela programledarskapet m mig i den nya serien......"ÄLSKLING VAR TOG DU VÄGEN? ELLER DEN HÄR GUBBEN KÄNNER JAG INTE IGEN!"

    SvaraRadera
  6. Visst är programmet sjukt! jag satt också och muttrade i soffan...
    Kvinnan var vacker och kurvig men mannen var bara plufsig och ful!
    Kram påre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon var ju skitsnygg. Ska vägra det programmet i fortsättningen! ha!

      Kram!

      Radera
  7. Kunde inte sagt det bättre själv, även om jag kände mig lite blä när hon köpte obakad deg .Men fattar inte varför han inte tränade tillsammans med henne .

    Så tokigt med öronen hoppas det blir bra snabbt

    //kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst för att man käkat smet när man bakat...men köpa obakad deg är lite väl konstigt, haha. Men ja, han skulle ju tränat MED henne....eller ISTÄLLET FÖR henne! ;)

      Ja, de där öronen...suck.

      Kram!

      Radera
  8. Kollade in det där programmet första gången, är det varannan damernas eller? Det enda som skulle locka är ju pengarna...att ha karln som träningscoach!!! Aldrig i livet skulle trycka ner han i avfallskvarn eller nåt.

    Of course vi röstar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! ;)

      Ja, min karl skulle bara våga, haha. Idiotprogram!!

      Radera
  9. Hej vilken härlig blogg =) hit kommer jag gärna igen. Hoppas du får en bra dag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är SÅ välkommen tillbaka! Väntar ju på dina bröllopsbilder! :)

      Ha det gott!

      Kram!

      Radera
  10. JAG. ÄLSKAR. DIG!!

    Har jag sagt det?

    JAG. ÄLSKAR. DIG!!!!

    Ifall du inte hörde första gången...


    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  11. Jag såg lite av programmet igår, fy fan vad irriterad jag blev. Och hon var ju inte alls "tjock"!! Min man sa också det, hon såg ju bra ut, hon hade inte speciellt mycket mage alls.
    Gubben borde fått banta istället!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skänt att det inte bara är jag som blir upprörd! ;)

      Ja, gubben borde tänka om. Och den där tränaren - varför jagade han inte gubben ist?!

      Radera
  12. Ha ha det låter som mina få ögonblick vid en symaskin. Jag har kvar en sydd SVINFUL liten gris i rutigt tyg. Den är helt fyrkantig. Gjorde den i slöjden. Fick inte en femma. Need I say more?

    Missade programmet med fettogubben som ville att frugan skulle banta, men jag såg paret i fråga i en reklam för programmet. Ärligt? Varför poledance? Är det för att förnedra henne helt?

    Till sist! Röstat naturligtvis. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att inte alla kan sy! ;)

      Alla andra sydde balklämnningar i nian hos oss - jag sydde en sparkdräkt till min lillebror med får på. Det tog lika lång tid... Fick inte heller en femma! ;)

      Ja, poledance...för att han var kåt på hon som höll kursen antar jag...!?

      Tack snälla! ;)

      Radera
  13. Jag har hört någon uttala sig som var med där. Hon tyckte också att det var förnedringstv. Hon hade aldrig varit med om hon vetat vad de skulle utsättas för.

    Ha, ha, hur kan du misslyckas med att stryka upp fållen;))

    Kom hit o prova klänningar vet ja, jag har säkert någon som passar semlevolanger;)) Så många som jag har o har haft.

    Du kommer säkert bli jättefin med omsydd klänning med bling bling på!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det programmet måste bort! Ska vägra det nästa vecka! ;)

      Haha, vafan!? Det var ju inte så jäkla lätt!? Man skulle vika...och hålla...och stryka på samma gång ju! Nåla och sånt finns inte i min hjärna. ;)

      Åh!! Bra att veta inför kommande mingelfester, haha! Här hemma är det minsann tomt på klänningsfronten.

      Ja, bling-blinget blir säkert bra! ;)

      Kram!!

      Radera
  14. Jag har tackolov missat/klarat mig från det programmet, så jag kan inte uttala mig i frågan och jag tror inte jag kommer göra någon vidare kraftansträngning för att se det heller...

    Min fröken sa till mig att det heter SYslöjd, vilket uppenbarligen innebär att man ska kunna SY för att få bra betyg. Så det bidde inget bra betyg. Har önskat mig en symaskin i alla år men ingen vill ge mig en, de anser det vara slöseri med pengar.

    Tack för tipset! Ett mycket bra tips. Fast vi har redan testat. Inte just med en guldklocka men väl med en med ett alarm à la mistlur på Theos skrivbord, under lottningen.. Resultatet? Hela huset vaknade, utom Theo...

    Hoppas Elton snabbt blir frisk nu när han får medikamenter!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, se inte på det. Bespara dig ilskan! ;)

      Jag fick en symaskin för ett halvår sedan av min svärmor! Sist jag sydde med den sydde jag fast skjortan jag hade på mig i tröjan jag lagade. Jag är en idiot.

      Ska komma på ngt bättre tips! ;)

      Kram!

      Radera
  15. Hejhejhalloj!!!!

    Nope - tittar INTE på det programmet på TV. Skulle förmodligen slängt TV:n åt helvete samtidigt som jag skrikit ut förbannelser mot den äckliga mansgrisen. skönt att jag slapp. (För familjens skull..)

    Du - en sak. Jag såg din bild i reportaget i tidningen. Du är inte alls stor. Du är fin. Så det så! En annan har lite bekymmer med vikten, men å andra sidan - har vi inte alla det?

    Snart blir sötElton bättre.

    Skickar en massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohooo! Heeej! Haha

      Ja, skönt att du lät bli. Du är ju värre än mig!? ;)

      Det var nog en snäll vinkel i tidningen, haha. Men tack! <3 Jo, alla har vi bekymmer...mitt största är längden! ;) Men vafan - sån é jag!

      Kram!!

      Radera
  16. Haha! Fler som reagerar på kar'n som kallade sin fru för tjockis! Tänk vad man kan göra för 100.000 kr... Funderar på om gubben och jag skulle anmäla oss frågan är bara vem som ska gå ner i vikt! Gubben väger som han gjorde när vi träffades- för mycket och jag sliter för att bli av med mina graviditetskilon - vår yngsta blir 12 år Hahaha! Har gått ner 15 kilo sista halvåret så vem ska utsättas för älsklingstjockisen"
    Men Fy för att poledansa inför TV- publiken, det går fetbort!
    Jag röstar så mycket jag bara kan!!!! Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. 15 kilo - heja dig!! Fantastiskt duktigt! <3
      Men nej, anmäl er inte. 100 000 kr är lite pengar för den förnedringen...
      OM det skulle vara ett "ok" program - skulle paret få kämpa ihop och BÅDA skulle tappat i vikt. Det är ju inte okej att den ena får kalla den andra för tjockis och samtidigt vara fet själv?!

      Tack snälla fina! Kram!

      Radera
  17. Håller tummarna för att Kåvepeninet hjälper här hemma går det fetbort, sämre verkan än sockerpiller. vet ej om vi stockholmare fått agressivare baciller, Xet var hos läkaren för halsfluss och jag sa till läkaren att ge inte Kåvepenin det är mina ungar som smittat honom och dom har aldrig blivt hjälpa av skräpet alltid fått ny dos och starkare.
    Läkaren vägrade och ta daaaa Xet fick gå dit några dagar senare och konstaterade att det inte hjälpt ett förbannat skiiiiit vad var det jag sa...?????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kåvepeninet funkade inte, dessutom fick Elton en allergisk reaktion mot det så nu har vi nya droger! ;)

      Men ja...jag har också fått åka in ett par gånger och byta ut skiten. Det enda Kåvepenin någonsin gett mig är svamp, haha.

      Radera
  18. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Det där programmet gjorde mig ursinnig. Hade min man sagt så där till mig hade jag skilt mig, direkt! F*N man beter sig väl inte så mot den man lever med. Nej fy för det där programmet :( jag blev så förbannad. Tack för att du satte ord på mina tankar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ut med känslorna bara! ;)

      Tack för att du tittar in här! :)

      Radera
  19. Jag hade en jobbkompis dom la upp byxorna med silver tejp.. Alla sätt är bra utom de dåliga :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!