söndag 22 april 2012

Bajs, Kinderägg & Semlevolanger!

Alltså...jag blir tokig på de där tänderna! Hur många ska han få egentligen?! Nu har han skrikit, snorat och bajsat i flera veckor! Blir det ingen paus? Jag checkar snart ut ur det här dårhuset...

Mötet med mäklaren gick bra igår. Det är mycket som snurrar i huvudet nu men det ska nog snart bli ordning med allt. Alice är fortfarande arg för att hon städade sitt rum och borstade tänderna helt i onödan. "Mäklaren kollade ju aldrig under sängen eller i munnen på oss mamma!" Nej...vad konstigt Alice...hon måste ha glömt! Jag kommer aldrig erkänna att jag lurade dig! Förresten är inte dina Teletubbies-skivor utlånade till "bättre behövande barn" - de är döda!! Jag hatar Teletubbies! Men det kommer jag inte heller erkänna... Sån é jag.


Idag har jag städat mitt fula beiga Kinderägg. HUR MYCKET SKIT KAN MAN HA I EN BIL?! Freddy var i chock när han räknade kaffemuggar ifrån Mc Donalds. Tydligen dricker jag kaffe för "en hel armé!" varje vecka. Jag önskar dock att jag drack kaffe MED en hel armé varje vecka, haha. Låter mycket roligare. Men ja, 10 Mc Donaldspåsar, halvätna smörgåsrån, hårsnoddar, russin, våtservetter, leksaker, utspillt vällingpulver, nappar, minst 10 st Pepsi Max-flaskor, tuggummipapper, repiga CD-skivor och ett bananskal blev dagens skörd. Inte så farligt ju...jag fattar inte varför Freddy gnäller? Jag tittade in i hans bil för att få något att klaga på. Där låg en isskrapa - i dörren. Inget annat! Hur är det möjligt?! Var äter han?! Jaja, återigen blev bilen jätteren och fin och jag lovade mig själv att aldrig mer äta eller låta barnen äta i bilen. Det lär jag hålla...i max en timme!

Idag anmälde jag mig till Mammablogg-Galan som är den 5 maj i Stockholm. Det är mycket roligt på gång nu! Nästa helg åker Bondmoran och jag på Bloggminglet och lagom tills skoskaven har läkt är det alltså dags för nästa partaj! Nu är det bara en till klänning som ska fixas! "Du kan väl ha samma?" NEJ Freddy, det kan jag ju inte! Då kommer alla tycka att jag är sunkismamman! Och i den kategorin vill jag inte ha röster! Mina Semlevolanger gör sig inte riktigt i klänning...men nu pågår jakten på en festblåsa. De där urtvättade mammabyxorna funkar kanske? Jag menar, det är ju inte kläderna som är det viktiga!? Tänk, två barnfria helger i rad...i stora staden...i fina kläder. Jag kommer ha ont i ryggen i ett halvår av allt sträckande på ryggen och "håll-in-magen-bry". Men ja, den här kroppen behöver chockas tillbaka till verkligheten efter alla år av slapphet och tråkiga mammakläder.


Ni som tycker att jag är värd en röst i kategorierna "årets bloggmamma" eller "årets vardagsmamma" kan klicka HÄR. Mina två misslyckade Zumbapass kvalificerar nog inte mig till "årets hälso- och träningsblogg"...och mina frysta Findus-kanelbullar gör mig nog inte till årets bullmamma heller..?

Imorgon ska vi ha picknick i skogen. Freddy tror att det ska bli jättemysigt. Vi ska ha med varmkorv och fika...och sitta och mysa på en filt. Hahahaha! Fina Freddy! Ser han inte vad jag ser?! En skrikig och febrig Elton, en sur Alice som VÄGRAR överdragsbyxorna och bryter ihop redan i hallen...och regn! Negativ? Nej - mamma. Sån é jag.

over and out.

//Meekatt...


36 kommentarer :

  1. Älskar din bild av dig själv- för visst är det väl du? ;-). Den där busken behövs trimmas lite sen är du klar för galan. Du kan få låna min one-piece om du vill. Jag ska ju inte dit....:-).

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, klart det är jag! Leve 80-talet?! ;)
      Åh, one-piecen hade varit perfekt, haha.

      Kram!

      Radera
  2. Min röst har du helt klart fått ;))

    SvaraRadera
  3. Klart att jag röstar :)

    Hoppas att ni får en mysig picknick ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du!

      Picknicken blev inställd...blev feber o gnäll istället...såklart! ;)

      Radera
  4. Jag kommer rösta på båda! Underbara blogg! Piknic låter super mysigt! Men idag, ja här hade jag valt att stanna inne! Men det kan ju bara bli bättre med vädret! Kram Karolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla!

      Ja, det där regnet förstörde ju min dag, suck! NU vill jag ha vår!!

      Kram!

      Radera
  5. Kom att tänka på din dotter i morse, min son 4 år uttryckte plötsligt: Feeegiiis!! Kunde inget annat än att bara le..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, "Fegismamma" är fortfarande Alice värsta uttryck! ;)

      Radera
  6. Samma klänning??? Karlar fattar ju INGENTING:))

    Min man säger att hans bil är helt FÖRSTÖRD nu när jag kört den ett par månader. Den kommer aldrig bli ren igen...o då snackar vi bara lite grus på golvet o att jag råkat stöta i fötterna mot dörren typ.....vad e det med karlar o bilar??

    Busken var hm fin hm eller inte kanske;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Samma klänning!? Bara för att karlar har samma kostym vid alla festliga tillfällen! Suck!

      Din karl hade gråtit om han hade sett min bil, haha. Min är van nu efter 12 års misär. I huset håller jag dock ganska fint omkring mig. Bilen är min frizon! ;)

      Busken ja...jag är nöjd! Haha

      Kram!

      Radera
  7. Klart som fan du fick min röst :D, i dem båda! Så sjukt härlig blogg! :)

    SvaraRadera
  8. Det FINNS bara en att rösta på och det är ju dig katten! UNDERBARA ärliga och härliga du som sprider ljus och glädje bland oss mammor!!

    Älskar bilden, hahahaha! Leve 80-talet! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla Anna! Vad glad jag blir!

      "Leve 80-talet!" Haha, precis!

      Kram!

      Radera
  9. Det måste vara något manligt och kvinnligt över det där med bilar.
    Min ser ut som din bortsett från kaffemuggarna då eftersom jag inte lärt mig dricka kaffe än.
    Sambon ser ut som Freddys.
    Vad är det för fel på karlar och deras bilar??

    Ha det bäst!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan ju inte vara oss det är fel på?! Jag ska smyga in lite tomma kaffemuggar i Freddys bil och se om han märker det... ;)

      Ha det gott!

      Kram!

      Radera
  10. Ha ha ha okej jag ska ALDRIG mer klaga på min "åttatimmarsskugga"... Det där kallar jag MUFF.

    SvaraRadera
  11. Trevligt med lite bloggmingel och bloggfest.

    Ps. Glöm inte ansa den där bushen innan bara. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli kul att "få komma ut" lite, haha. Träffa männniskor som är längre än 1 meter långa! Wohoo! Fatta lyx!

      Haha, får ta tag i den! ;)

      Kram!

      Radera
  12. Jag röstade på dig i årets hälso-blogg! Mer Geisha åt folket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack! Precis min kategori! <3

      Radera
  13. Sv: Jamenvisst. Som tur är bor min mamma bara 100m ifrån mig. :)

    SvaraRadera
  14. Ja, men SJÄLVKLART har du min röst!!! Finns ingen som kan få mig att må så bra som du! Kastar mig över paddan på morgonen o hoppas på nytt inlägg, bättre start på dagen kan inte en mamma få! <3
    Lycka till!!

    /Jenny

    SvaraRadera
  15. Bara ETT bananskal? Vad gnäller han för? I min stoora Toyota har jag en alldeles egen kompost som numera förser alla bönder i Göteborgsområdet med finfin matjord.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Värre än mig!? DET ska jag berätta för Freddy! <3

      Kram!

      Radera
  16. Här är en till som ska på både mingel och gala! Och efter 1,5 vecka hemma utan maken, med en terroristettåring och en vattenkoppstjej ser jag fram emot ett enkelrum i Sthlm på lördag! Oh yes!
    Då ses vi i helgen :-)

    SvaraRadera
  17. Hahhah å vi ska ses!!! Men jag är halvblind så du får ta tag i mig =) Och nej INTE samma klänning!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa! Vad kul!! Det är jag som hoppar runt barfota med skoskavet from hell och försöker hålla in magen samtidigt som jag försöker hålla upp mina långa bröst..!? Vi lär hitta varandra, hahaha!

      Radera
  18. Rösten är lagd...=) Den är du värd...=)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!