tisdag 10 april 2012

Nakenhet, Hängbröst & Budgivning!

Imorse fick jag sovmorgon till klockan tio! Då kom Alice in och kröp ner under mitt täcke och sa "Mamma? Maammaaaa?! Ska du vakna snart eller ska du sova hela Påsken?" följt av "Men mamma!?!? Är du naken här under!? VET pappa att du har sovit i bara skinnbuxan?!" Ja, det var ju bara att gå upp. Man vill ju inte ligga där och skämmas i sin födelsedräkt! Och vafan - "sova hela påsken"?! Låt mig va!! När jag reste mig upp och gick mot badrummet sa Alice "Men mamma, ska du va naken HELA dagen idag eller?!" Ja, det kanske jag ska..?! Åh, jag vill bara va ifred på mornarna...åtminstone de första tio minuterna. Är det för mycket begärt? Måste man vakna av en förolämpning? Och ja, jag hade gärna gått naken hela dagen - sån é jag!

Alice följde efter mig in i badrummet. Jag satte mig för att kissa och då säger hon förskräckt "Men MAMMA! Dina bröst når ju ända ner till benen!!!!?" Men ALLVARLIGT?! Jag sitter ner...framåtlutad och försöker hålla upp huvudet (som fortfarande sover) med händerna. Ja, monsterbrösten är farligt nära benen i den ställningen, men vafan?! Skjut mig. Aldrig får man känna sig snygg. Ja, jag får helt enkelt anmäla Freddy till "Älskling du har blivit en tjockis" på TV3 så att han kan banta ihop pengar till ett bröstlyft!? Vad jobbigt för honom. Han skulle få amputera kroppsdelar för att minska i vikt stackarn. Det är ju ganska lätt att se vem det är som gillar godis av oss två... Jaja, stora och nu även hängiga bröst...det kan jag leva med! Vänta du Alice - du ska kanske också ha ett gäng ungar hängandes i bröstvårtorna dygnet runt i några månader i framtiden... Då ska jag komma ihåg det här! Jag har i alla fall (tro det eller ej) gjort mig av med alla mammaunderkläder nu. De där underbara mammatrosorna är ett minne blott och den där sköna amnings-bh:n är kastad. Det är ju inte direkt så att jag behöver "drive-in-funktionen" längre. Vi får inte ens till snabbisar här hemma...


I eftermiddag var det äntligen dags för Cirkus för Alice-Kravallis som har tjatat hål i huvudet på oss här hemma i över en vecka nu. "Hur många timmar är det kvar nu då mamma!?" Ja gumman, 142?! Farmor kom och hämtade en glad liten tös vid halv fyra idag. Alice hade jeans, en fin tröja och flätor. Ja, ni fattar själv? Snacka om att vara förväntansfull när hon inte ens orkar bråka om kläderna! När hon kom hem hade hon fortfarande kvar flätorna och i handen hade hon en sån där skitdyr cirkusleksak som vi varit för snåla för att köpa till henne de två tidigare åren. "Biljetten kostade 60 kronor. Vi köper inte en blinkande jävla pinne som håller i max 20 minuter för 120 kronor!" Men det gör farmor. Sån é hon! Vi slapp cirkusen och som tack för det bjöd vi på orientalisk räkgryta när de kom hem. Win-win! När Alice somnade ikväll sa hon "Mamma, nästa gång det är cirkus...då vill jag gå med farmor igen. Hon är min bästa vän!" Tänk vad underbart! Ikväll fick farmor Maisan fylla i Alice nya fina "Mina vänner"-bok. När hon var klar och hade fyllt i alla rader sa Alice "Såja!", rev av sidan, vek ihop den och gav den till farmor. Haha, ja...varför inte?

Nej, dags att sova lite kanske. Elton lär vakna om några timmar och komma på att han har ont i tandköttet. Tand nummer sex är på väg upp och ja, det gör exakt lika ont denna gången...både i hans mun och i mina öron. Idag har han skrikit hela dagen. Min enda tröst är att jag INTE är i Småland denna gången, haha. Semestern from hell...

Imorgon ska jag skriva och skicka in en sammanfattning på ett arbete som jag inte ens är halvfärdig med. Hur svårt kan det vara? Det måste vara mycket lättare att sammanfatta ingenting än 35 sidor affärsjuridik?! Heja mig? Det är lite rörigt i skallen nu med den där budgivningen på fina huset och tankarna på att sälja strandhuset. Skönt när vi får besked på om vi får huset eller inte så att vi kan börja ta tag i det praktiska. Jag tror att det där gula fina huset skulle passa oss. Men jag misstänker att det är fler som känner så. Och strandhuset...det är det visst galet många som vill ha. Ja, tänk om man kunde få båda två? Suck! Det ger ju stressmage sånt här! Tackade till och med nej till 100 gram Geisha ikväll! DÅ mår inte Malin bra!


MEN jag vann en superlyxig tävling inne hos världens bästa och roligaste Bondmoran idag! Ett "må-bra-paket"! Hur passande är inte det?! Kändes ju nästan dumt att vinna inne hos min blivande sambo - men ibland har man helt enkelt tur! Hoppas den turen sitter i lite.

over and out.

//Meekatt...

20 kommentarer :

  1. Hahaha! Är du naken...? Vet pappa...? Tur att jag inte var på gymmet ....
    Dotterns stadiga fråga var gång hon kom till oss på natten : har du "koskoj" (trosor) på dig?
    Hoppas att vi är lite lika... Jobbar bäst under press!
    Håller tummar för huset!
    Grattis till vinsten!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. "koskoj" - haha, vad gulligt!

      Ja, jag är ganska bra under press. Idag blev det dock bakslag då Alice fick vara ledig efter en orolig natt...

      Kram på dig!

      Radera
  2. Misströsta inte ha ha ha mina bröst som alltid varit spektakulärt snygga har till och med börjat ge vika - trots att inga barn hängt i dem. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, till och med dina snygga bröst? Fan ta tyngdlagen!

      Radera
  3. Åh lilla fina Alice, hon låter som en flickvariant av mina söner i den åldern!:) Själv fick jag höra att jag påminde om Mumin mamman när jag klev ut ur duschen en morgon och det kändes ju sådär...;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Jag var inlagd på förlossningen i 10 dagar före Eltons ankomst. Jag svullnade nästan 1 kg vätska/dag och läkaren sa att jag liknande muminmamman! Fatta - läkaren!? Skjut mig...

      Kram!

      Radera
  4. Vad skönt att höra att det inte bara är vi som är för snåla för att köpa de jäkla blinkande grunkorna!! Farmödrar är bra till mycket!

    Ha det bäst!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det finns fler! Yeyh! Ja, farmödrar är bra! :)

      Kram!

      Radera
  5. Men herregud- du tar livet av mig....hahhaha.....men är det sant att du sover naken? ;-). Jag tycker det är bra att göra det om man skulle hinna men en runda så gäller det att vara förberedd liksom ;-).

    Tackar gudarna för att mina barn är för stora för Cirkus. Jag avskyr nämligen att gå dit. Tycker det är så dåligt så jag hellre dör än tillbringar en timme med dåliga clowner och töntiga cirkusdirektörer. Huvaligen.....nu påminde du mig om att jag ju måste göra sånt när jag blir farmor framöver. Vet inte om det blir annorlunda då....

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jajemen! Sån é jag! Praktiskt tänkt...och nu har vi ju dessutom fått ut BÅDA barnen ur sovrummet...så det finns hopp! ;)

      Ja, jag hatar cirkus! Hatar clownerna, är livrädd att de ska få span på mig och tvinga upp mig i mitten och göra bort mig! Ja, sånt gör farmödrar - men det blir kanske liiiite roligare då? ;)

      Kram!

      Radera
  6. Min kusin som fött och ammat fyra barn (Och vad fick hon för det va??) fick följande kommentar av nr fyra när hon duschade och tvålade in brösten: "Schmörjer du hängschlena åsså?"

    SvaraRadera
  7. Hahahaha! Ungar! Min 3 ½ utbrast "mamma, vad du är hårig!". Hon syftade på magen, är gravid och då blir det lite "ludnare"..

    Gammelfarmor är bästa vännen här. Lillan skulle bara följa med ut och handla och kom hem från Bergvist skor med inte mindre än 3 par skor... Vi hade pratat på ETT par gympaskor när lönen skulle komma ett par dagar efter, nu när våren var här. Nu vägrade hon ens prova ett par stövlar på maxi.. Hon skulle till "en riktigt skoaffär"....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, alla dessa underbara kommentarer man får om sin kropp! Alice är inte sen med att påpeka alla mina brister direkt. ;)

      Oj, då hoppas vi att gammelfarmor gör denna "utflykt" till en tradition?! ;)

      Radera
  8. Hahahahi Tack, för garvet ;) Just vad jag behövde nu ;))

    Ny adress har jag igen till bloggen. Ja, precis, Igen! ;)

    LovelyKidz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bra att du förnyar dig och håller oss vakna! ;)
      Jag kikar in direkt!!

      Kram!

      Radera
  9. Haha! Din Alice verkar ju bara för härlig alltså! Jag kan riktigt tänka mig in i situationen där på morgonkvisten innan man riktigt har hunnit vakna till. Och oj vad jag känner igen det där med skrikiga småbarn som får tänder. Min lilla håller på och få femte och sjätte på samma gång. Dubbelt trubbel dagarna igenom nu ett tag. Är det inte feber så är det tänder på G. Men så är det, måste älska dom små liven ändå haha.

    Ta hand om dig och lycka till med studierna :)

    SvaraRadera
  10. "Det måste vara mycket lättare att sammanfatta ingenting än 35 sidor affärsjuridik?!" - Hahaha, bara älskar dig katten! Hoppas det gick bra idag! Hur går det med boken vi väntar på? Vilka förlag är det vi ska ringa och kräva på bok?? ;D

    Lycka till med budgivningen, vet hur stressigt det där är. Håller en tumme för er!

    SvaraRadera
  11. Alltså underbart!!
    Det där att få några minuter för sig själv på morgonen... Jag Har faktiskt inget morgonhumör, om ni bara låter mig vara i 5-10 minuter. Jag har en Julia, 4 år som satte sig upp i sängen imorse och säger med nappen i mungipan:
    Jag vill schpela memojy mamma!
    Mitt svar var ju såklart -inte riktigt än gumman, mamma måste ju få vakna först.
    - men jag får ju aaaaaaldrig schpela schpel med dig mamma. Buääääähh!!!!
    Hatar barn som skriker av trots på morgnarna!!!

    SvaraRadera
  12. Hahaha. Du har det inte lätt. ;-)

    Och ja jävla stalkerhelvete. Hoppas de hittar något så det får ett stopp. Annars bussar jag dina brön på honom. ;-) Höhöhö! LASSO! ^^

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!