måndag 29 augusti 2011

Barbie, Kyrkis & Liggalåten!

Då var måndagen snart slut och första dagen på inskolningen avklarad! Gick ju riktigt bra det där! Alice var laddad och glad, lillebror sov gott i vagnen och jag uppförde mig riktigt bra! Inga svordomar, inga könsord och inga hot inför personalen - yeyh! Nästan som en helt vanlig familj! Nya fröken plockade fram en stor låda med Barbiedockor och sen satt jag och Alice mest och fnissade åt att de "inte har någon riktig gump"! Hahaha, såna är vi! "Kolla mamma, Prinsen har ingen snopp!! Stackars honom!!" Ja, och STACKARS Prinsessan säger jag!!

Inskolning

Eftermiddagen spenderade vi på Kyrkis - som är Mellbystrands variant på Öppna Förskolan och det är ju toppen att det finns! Om man inte heter Malin Birgersson och är dum i huvudet! Lokalen är alltså en kyrka...och barnverksamheten har en del rum i den här byggnaden. Det är något med kyrkor som gör mig nervös och i det tillståndet försämras min hjärnfunktion betydligt. Jag tänker HELA TIDEN att "Jag FÅR inte svära!" vilket leder till att jag tar i hand med folk och säger "Hej, Malin. Min dotter heter Alice men jag vet fan inte var hon blev av!" Allvar?! Hur är det möjligt?! Men det är ungefär som "Titta-inte-på-finnen-reaktionen" - man MÅSTE ju titta! Det känns som att hela min kropp SKRIKER fula ord på insidan! Dessutom blir jag lite stressad av alla fantastiska mammor som springer runt i sina Polarn & Pyret-tunikor...med bärsele, pratar om ekologisk barnmat och broderar doptavlor i grupp när den här usla mamman bara vill fika - och slippa Alice en stund. Sån é jag! 


Idag var Therese där, vilket var jätteskönt! Vi är nog ganska lika ändå och jag kan väl säga att ingen utav oss är där för den religiösa biten. Och ja, jag är ju alltid värst - MEN hon tycker också om att fika, prata skit och broderar inga doptavlor till barnen. Men i och för sig - hur skulle hon hinna med det? Hon har ju en hel BUSS full med ungar!

Jag vet inte HUR många gånger hon tittade på mig idag och sa "Men MAAALIN!?". Haha, jag VET att det kommer ut lite fel ibland...men jag gör mig inte så bra i grupp. Kan riktigt höra mamma ibland "Men MAAALIN!!!??" Hahaha, fina mamma. Usch vad hon måste ha skämts över mig ibland. När "kyrkis-fröken" sa åt alla barnen idag att städa inför sångstunden kom Alice till mig och sa "Mamma, jag VILL inte städa!" Jag svarade "Men göm dig då!" Therese tittade på mig som om jag var en idiot och bröt sedan ihop av skratt... Vadå?!


När det väl var städat och dags för sångstund fick jag nästan ont i magen. Där satt de...alla duktiga mammor och log. De komponerar säkert sina egna barnvisor hemma...samtidigt som de bakar sockerfria muffins. Alice och jag har inte varit på Öppna Förskolan på 1,5 år och det närmaste vaggvisa hon kommit på sistone är "Vill du ligga med mig då?"-låten. Och ja, genom sig själv känner man ju andra...

Håll nu truten för fan Alice(!), tänkte jag hela tiden...men hon hängde snällt på de gamla barnvisorna. Yes! Jag var lite nervös och obekväm och sjöng säkert alldeles för högt (och riktigt illa) bara för att verka övertygande...men nej. Det gick INTE BRA! Det fanns en ny jävla sång...och alla barn och mammor kunde den såklart...och jag viftade med armarna och sjöng på...allt vad jag kunde och låtsades vara med i matchen. Det fick jag så jag fes! Alla slår sig för bröstet och sjunger "Vem är kungen i djungeln?" och jag sjunger vidare "GORILLAN!!" såklart. Det var fel. ALLA andra sjöng Jesus. Skjut mig.


När "Kyrkis-fröken" äntligen sa "Det var sista sången för idag" började jag så smått att andas igen. Vi KLARADE det! (Nästan i alla fall!) Men då ska såklart Alice förstöra alltihop! Då vill HON sjunga en låt. Det blir alldeles tyst...alla tittar på Alice...som klämmer fram "Jag kommer, jag kommer, jag KOOOMMEEER!! I HISSEN!!" Jag älskar min tös. Tillsammans är vi oslagbara!

I bilen hem var ordningen återställd och vi diggade"ligga-låten" på högsta volym och delade på resterna av ett gammalt dubbeldajm som hon hittade under sin bilstol - underbart!

Imorgon fortsätter inskolningen. Ber väl en stilla bön till Ronald Mc Donald och hoppas att det ska gå lika bra imorgon! Håll en tumme för oss och en för Edyta som kommer va bakis imorgon efter min leverans av Malin-medicin! Hon kan ju inte vara SJUK nu! Vi ska ju träna!!! ;)

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. HAHAHAHAHAHAHAHA! "Gorillan"!!!? Tackar också din Mc-Donaldsgud för att du börjat blogga igen! Och wow så mycket följare du har fått! Inte konstigt men vad kul! Grattis! Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Man förstår ju var hon får allt ifrån ;D

    SvaraRadera
  3. lol jag kissar på mig!!!!
    ni är för härliga man kan inget annat än älska er vi från Åstorp

    SvaraRadera
  4. Hej, såg att du ville ha hjälp med bloggdesign, om det fortfarande e aktuellt så ta och skicka iväg ett mail med beskrivning, anvisningar finns på min hemsida.

    Mvh Ewa

    SvaraRadera
  5. Jag älskar din blogg och tycker det är underbart att du har börjat blogga mer igen :) Jag som är en lite mer van kyrkobesökare vill bara hälsa att jag skulle ha varit stolt om vi hade varit i samma kyrka! Fantastiskt! :D

    Ser fram emot fler blogginlägg! :D

    SvaraRadera
  6. HAHAHAHA!! Helt underbart! Oslagbart nästan ;) Tuff tjej!

    SvaraRadera
  7. Men..kungen i djungeln..jesus??? Vem har hittat på den sången måntro? Låter helknas!

    Mmm, får hoppas det är nåt virustjafs men mailet såg riktigt ut. Vet inte om det är för att jag är med i tusentals tävlingar på FB jag fått mailet?!

    SvaraRadera
  8. Haha tack fina du! Och ja det är klart det är mer... normalt att du luktar på lillens kräkkläder. Men fiskläder kan vara lite mysigt det också. ;)

    KRam

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!