torsdag 25 augusti 2011

Alice vs. Mamma

"Alice? Aaaaalice!?" Jag ropar på Alice ifrån köket men får inget svar...i vanlig ordning. Jag hittar henne i soffan tittandes på Tummelisa och frågar "Alice, varför svarar du inte när jag ropar på dig?" . Till svar får jag "Men mamma, jag lyssnar inte när du skriker på mig! Vill du prata med mig får du faktiskt komma hit så jag ser dig!" Alice 3 år - Mamma = 1-0. (Jäkla unge, haha) 

Eftersom att vi flyttade ner till strandhuset igår gjorde jag en extra mysig frukost och dukade fint inne i TV-rummet nu i morse. (Till mig själv hade jag en stor mugg micrat kaffe och en bit Toblerone.) Jag tände ljus och värmde blåbärssoppa och gjorde mackor med "blommakorv" - Alice favorit. Jag satte mig ner med mitt kaffe och smög i mig chokladen. Alice var tydligen knarkhund i sitt förra liv för plötsligt kom det "Mamma, varför luktar det choklad?!" Jag drog en liten mammalögn och svarade "Det är nog kaffet gumman, vill du smaka?" (Hehe, Mamma-Alice = 1-1)

Alice fortsatte titta på filmen och efter 10 minuter sa jag "Lilla gumman, ska inte du äta lite nu? Jag har ju fixat mys. Du kan få se filmen samtidigt" med min allra fjäskigaste röst. Till svar får jag "Men mamma, SLUTA TJATA nu. Det har faktiskt varit en lång dag!" Eeeeh..? Klockan halv nio på morgonen? När gick hon upp egentligen?! Och VAR får hon luft ifrån?!

9 veckor...NIO VECKOR har hon varit hemma nu! På måndag börjar inskolningen på nya förskolan - Yeyh!! ÄNTLIGEN! Ja, jag älskar henne...men jäklar vad jag är trött på henne emellanåt! Efter det här sommarlovet hungrar vi allihop efter tålmodiga pedagoger som kan styra upp vårt kaos! ;)



Föresten, ni som undrar - det går jättebra med lillebror! Hon är SÅ rädd om honom (haha):



Slutligen - Aftonbladet.se "En äkta kattus"- artikeln...?! Allvarligt?! NEEEEJ!!!! Länk till Aftonbladet Vad krävs egentligen för att få jobb hos er??!!! Jag blir upprörd...i hela kroppen! Men ja, sån é ju jag! ;)

Nu ska vi fortsätta med vårt Pettson & Findus-Memory (skjut mig) Alice flyttar de jävla korten hela tiden så trots att jag faktiskt försöker spöa skiten ur henne i Memory (för sån é jag) så vinner hon!!? Alice - Mamma = 2-1

over and out.

//Meekatt.

6 kommentarer :

  1. Hahaha, hon é ju bara underbar Alice! Hoppas hon inte ströp lillebror? Hahaha

    SvaraRadera
  2. För en tid sedan tjatade jag ihjäl Elliot 3 år om ett par jävla sandaler han skulle ta från ytterdlrren till altanen och unger skriker: Du behöver inte skrika, jag blir så jäääävla (vi pratar skånska!) trött på dig, du bara tjatar och tjatar! //Vem har lärt honom det?

    SvaraRadera
  3. Jenny: Nejdå, "inte strypa - bara minska luften!" haha

    Jennifer: Tackar och bugar!

    Skincare by Malin R: Nej, var får de allt ifrån?! hahaha

    SvaraRadera
  4. Nej vilka härliga kommentarer, är det kanske mamma hon får det ifrån? ;)

    Och tack, tack, TACK för dina fina ord på min blogg, de lyste upp hela dagen för mig <3

    Jag lovar, du får ta precis hur många recept du vill! Det är därför de finns där =D

    SvaraRadera
  5. Sandra 21, låter precis likadant som Alice.
    När träffades dom?

    Anondoderorsos...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!