lördag 20 augusti 2011

Reklam, Kinderägg & Framstupa sidoläge!

...och så den strålande Facebook-reklamen:

YES - "Vinn ditt eget diskteam! Bjud på kräftskiva och ta chansen att vinna Diskakuten - ett team som kommer och tar hand om disken efter festen." (14 177 personer gillar Yes Diskmedel.) Okej...men utav er 14 177 personer...är det inte jävligt många som kommer använda sig utav pappersduk med fula kräftmotiv, papptallrikar och plastglas på era kräftskivor?! Är det verkligen DÅ ni behöver ett "Diskteam"!? Ett helt TEAM av människor som ska komma hem till er, mitt i festen...och bära den svarta sopsäcken ett varv runt bordet då eller...så att alla kan kasta sin skit där? Lysande! Nej YES - kom hem till en helt vanlig barnfamilj en torsdagskväll klockan sex istället och diska upp lasagneformen och rengör barnstolen efter "måltiden from hell"!

(Nej, lappen sitter inte på mig - på diskmaskinen!)

SATS - "Vill du vinna gratistimmar med en av SATS personliga tränare?" Hell yeah! Får man  använda honom till vad man vill då? Jag menar...disk?

OPEL SVERIGE - "Tävla och ha chansen att få låna Eric Saades Opel Astra en hel vecka. Erik kör hem bilen till dig!" Hur kommer han HÄRIFRÅN då?? Stannar han!? Bespara mig detta...snälla!! Och allvarligt Erik...en Opel? Är det något att skryta med? Du skulle kunna få låna mitt biega Kinderägg av 2005 års modell en vecka så ska du få en upplevelse för livet! OBS - den startar inte om man inte gasar som FAN(!). Den kan dö när som helst och oftast sker det såklart på motorvägen. Ingen fara, det är bara spjällhuset och tändkasetten som är trasiga. Bara kör in till sidan, be en stilla bön och starta om skiten! Det knakar föresten en hel del undertill - det är bussningarna som är trasiga. Vi bytte ut dem för 5 000 kronor för en tid sedan men det visade sig vara jäkligt onödigt! Höger framlampa funkar inte och fläkten tjuter men du kan väl sjunga högt?

Du kan inte alltid låsa/låsa upp med nyckeln för batteriet är nästan slut...och om du mot förmodan SKULLE lyckas låsa med nyckeln och det sedan inte funkar att låsa upp - går larmet och du står där som en idiot! I övrigt är det en kanonbil! Du kommer ALDRIG behöva gå ur den hungrig - det finns nästan 6 månader utav gamla rester av Mariekex, tablettaskar, rån, halvätna choklad och en och annan gurka ifrån Alice hamburgare på Mc Donalds. Du var väl vegetarian? Är du uttråkad en dag så öppna gärna bagageluckan. (Observera att detta inte heller går med nyckeln, utan måste göras inifrån bilen i en akrobatisk ställning.) I bagagutrymmet hittar du barnvagn, hink & spade, ett par Nalle Puh-drakar att flyga med och ett gäng gamla Mc Donaldsleksaker...alldeles där bakom några veckors källsortering. Kör försiktigt Erik och ha så kul!

TICKET.SE - "Vi har alla billiga sista minuten-resorna samlade på ett ställe. Boka idag. Res i morgon!" Ja, jag kanske skulle behöva åka iväg lite när Freddy ser bilden jag lagt ut på honom på Facebook...


GUDRUN SJÖDÈN - "Gigantiska blad och ekologiska goda material hör verkligen ihop! Ta en titt i min webbshop - www. gudrun..." - Ja, gigantiska blad behövs verkligen för att dölja den här patetiska kroppen...men GODA material...? Ska man äta skiten med?

BONPRIX.SE - "XXL-BHar från 79 kr" SHIT!!? *stänger av webcamen* HUR vet de det??



SthlmCompany.com - "Säker och effektiv bröstförstoring utan operation. Prova Bust-Up idag!" Kul. Jättekul. Mina mjölkstinna bröst har redan lett till en storlek "framstupa sidoläge" men visst...finns det hjärterum. Slängde ut frågan till Freddy här nu "Ska jag förstora brösten?" Fick till svar "Klart du ska, vad kostar det?" (hahahaha) Älskar dig också!

Tänk att Freddy som ju inte har Facebook...MISSAR allt det här!? 

_________________________________________________________

Wiiiih - över 30 000 klick på min sida och hela 152 trogna följare via bloglovin! Klättar ju sakta men säkert uppåt på listorna. TACK - och Förlåt som jag alltid får säga när jag har varit bland folk! ;)

/Meekatt.

6 kommentarer :

  1. underbart roliga inlägg som alltid förgyller min dag. ärligt och rakt på. jag förstår att du har så många följare.

    SvaraRadera
  2. HAHAHA! Bara älskar din bil-beskrivning!

    SvaraRadera
  3. Men du levererar lika roligt som alltid så låt gå, du är förlåten. Haha! ;)

    SvaraRadera
  4. Din man kan ju inte ha en tråkig (lugn?) stund! HAHAHA, underbart!

    SvaraRadera
  5. Hehe, jag är en av de trogna följarna, weei :D Kul att du börjat skriva igen ;P Och helt galet (men inte förvånande) att du fått 30 000 klick på sidan! Congrats ;)

    SvaraRadera
  6. Men vafan....
    Min bil är grön men har samma symptom?
    Månne en systerbil?
    Hmmm.
    Har du oxå handlat på "Bengt bil"
    Jag snor din skitig disk lapp.
    Vi behöver lite skratt på jobbet.
    Eftersom vi inte får läsa din blogg på arbetstid..fniss

    Anondoerorsos...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!