torsdag 9 april 2020

Prettomatlåda, Grill & Bra känsla!

Torsdag kväll, klockan är tio och jag är helt slut. Det känns att jag varit uppe sen klockan fem i morse och varit igång hela dagen. Huvudet är fullt av adresser, nyckelnummer och mediciner. Fatta att jag kommer bli en grym taxichaufför om jag lämnar vården sen! På de här dagarna har jag lärt mig fler gator och genvägar än jag gjort de senaste 20 åren boende i den här kommunen. Dessutom har jag lärt mig att göra prettomatlåda! Heja mig ändå? 

Ja, jag smygåt ett dubbeldajm också. Men ändå?! Går bra nu!

Bra dag, roliga och hjälpsamma kollegor och bra besök hos våra brukare. Nu har jag ett kvällspass till med handledare och sen är jag all by myself. Idag hittade jag i och för sig varken in eller ut ur omklädningsrummen (haha) men jag ska nog fixa det här!

Provet gick kalas! Delegering - here we go!

Elin har pysslat om barnen hela dagen när jag har jobbat och ikväll blev det rosé och grill. Bra början på mammaveckan! Alice hänger med kompisarna i Mellbystrand ikväll och Elton hänger med oss. 


Nu fyra lediga dagar med påskfirande, skrivande och mys. Livet nu alltså. Nytt jobb, skrivandet är igång (yeyh) och njuren är snäll. Bra känsla i magen och hjärtat. 2020...började riktigt jävla dåligt. Men hey - det vände ju! ❤  

over and out. 

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. härligt och stort grattis till dig för att det går bra nu!
    läste din bok igår/idag, kanonbra förutom ett stort jvla fel. det saknas minst 100 sidor! så jag hoppas 2:an kommer ut snart även här hemma.
    Med vänlig hälsning
    bonne

    SvaraRadera
  2. Måtte njurhelvetet hålla sig i schack nu då....

    SvaraRadera
  3. Vackraste du! Det vände ju! Vilket jäkla år du har bakom dig men nu kan det ju bara vara DIN tur! Du ser lycklig ut på bilderna dem senaste veckorna. Det är en härlig syn. 😊

    Glad Påsk till dig och familjen!

    SvaraRadera
  4. Älskar ärtskotten du har på exakt allting *asg* du är för rolig. Fortsätt skriva. Du är grym!

    SvaraRadera
  5. Grym är du!
    Men förvänta dig inte att bli kung på adresser.
    Det kommee funka ungefär såhär:
    -du ska till Greta idag.
    -greta?
    -ja, hon som bor på samma gata som märta, men två hus bort om du kommer från höger.
    Ett år senare vet du fortfarande inte vad gatorna heter 😂😂
    Mvh jobbat inom hemtjänsten på en mindre ort 4-5 år 😂

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!