fredag 17 april 2020

Busfrö fyller 1 år!

Jag vill passa på att lyfta ett företag i Halmstad som jag tycker är grymt bra - butiken Busfrö Nytt & Bytt på Brogatan. Alice fullkomligt ÄLSKAR butiken och kan gå där i timmar. Ni som bor här i Halland borde absolut göra ett besök här och göra fina fynd! Istället för att köpa en massa nytt hela tiden så kan man både spara pengar och miljön genom att handla här. 

Butiken är en second handbutik men ser ut som vilken butik som helst - bara lite mysigare. Här finns massor med dam- och barnkläder, skor, väskor, smycken och en massa(!) fin inredning till kanonpriser. Här brukar jag fastna. Jag har köpt många fina saker här - lampor, ljuslyktor, vaser mm. Alice köpte en Odd Molly-kofta för 150 kronor. (Jag vet, hon blev en prettounge, haha. Hennes sätt att göra revolt mot mig...)

Visst är det fint?

Här kan man lämna in saker som man vill bli av med som sedan säljs i butiken och man får pengar alternativt ett "tillgodokonto" på Busfrö så att man kan shoppa nya fina saker där. Väldigt bra upplägg för oss som tröttnat på att försöka sälja via facebook där alla bara krånglar. 

På lördag fyller Busfrö 1 år och firar såklart detta. Passa på att kika inom och gör lite fynd!

Whoop!

Lite av inredningsdelen

Fina barnkläder sorterat efter färg och storlek

Hörnan med bebissaker

Mer fin inredning

#Busfröhalmstad

Jag vet hur svårt många butiker har det nu när folk inte vågar sig ut. Jag har därför skänkt en låda med böcker till butiken som delas ut bland de som kommer och handlar på lördag. Heja Busfrö säger jag! 

over and out. 

//Meekatt...

(Obs. Inget sponsrat inlägg. Bara en jäkligt bra butik helt enkelt.)

6 kommentarer :

  1. Yes, jag ÄLSKAR också Busfrö. Handlar nästan uteslutet i den butiken numera. Som du skriver - som vilken butik som helst och inte alls känsla av begagnat. Köpt flera fina märkesplagg där till riktigt bra priser.

    SvaraRadera
  2. Ja!! Jättefin butik som vi ofta handlar i. Kommer du vara där på lördag så man får träffa dig och få en signerad bok kanske? *önsketänker* (hihi)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, vågar min nog inte dit på lördag då jag är i riskgruppen men ska försöka ta en sväng där i veckan som kommer. :) :)

    SvaraRadera
  4. Vad fint av dig att skänka böcker. Du är en bra person katten! Hoppas nya jobbet går bra och att du är rädd om dig. Du förtjänar minsann lite flyt nu efter allt förra året. Älskar att du är tillbaka och skriver det är bästa stunden på dagen när jag läser din blogg. Nästan högtidligt för jag gör kaffe och tar fram något gott och sätter mig i bästa fotöljen och läser varje gång, hehe. Älskar det!!!

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint de ser ut att ha! Får bli ett besök!

    SvaraRadera
  6. De är signerat redan ����♥️

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!