tisdag 14 april 2020

Kattafan, Djävulen på besök & Citronkladdkaka!

God morgon ifrån Meekatt Casa! Ny vecka - nya tag. Geisha vaknade kvart i fem och var uppriktigt förvånad över att det inte låg en nyslaktad mus i hennes matskål. Så förvånad att hon var tvungen att skrika ut det över hela Skummeslövstrand. Förlåt grannar. Hon har lite samma problem som jag vid lågt blodsocker. Vi är inte helt jättetrevliga. Jag har dock lärt mig att förebygga problem för min omgivning genom att alltid ha ett "nödchoklad" nära till hands... Hon måste fan också lära sig att hantera situationen...


Geisha 04:43

Igår kväll hade jag och Alice lite mysig "tjejtid". Ansiktsmask, fotmassage och film. Hon valde film. The Conjuring. Tack Alice. För er som inte sett den så kan jag meddela att det är en skitfilm om en idiotfamilj som flyttar till ett stort äckligt hus som såklart är besatt av en massa onda andar eller nåt annat skit. Det är en massa skrik, klappande händer, ungar som dunkar huvudet i väggarna och pratar med spöken. Och föräldrar som fattar lite långsammare än man kan önska. Med deras reaktionsförmåga är jag förvånad om de ens kommer ihåg att torka sig på dass. "Nää...? Kom det bajs? Gjorde det verkligen det? Hm... Nääää...jag väntar några dagar och ser!" Idioter. 

Skulle man själv hamna i ett sånt hus skulle man väl FLYTTA UT FÖR FAN. Men nej...inte familjerna på film. De ska såklart envisas med att springa i fula nattlinnen...i mörker...och reta upp satan. Och om de hör något i källaren...DÅ GÅR DE NER I DEN!!? Ensamma!! Med ficklampan de inte kollat batterierna på sedan scoutlägret 1982! Idioter. Ändå sitter jag klistrad med en puls på 600 och känner djävulen sniffa mig i nacken. Alice skrattar bara. Kul barn. Hon är säkert en sån som skulle släcka lampan och springa ner i källaren med bara en tändsticka i handen...medan jag själv satte fyr på hushelvetet samtidigt som jag bokade en enkel resa till Italien. 

Tack Alice. Mysig kväll. Ikväll blir det Repmånad!

Elton somnade tidigt igår men vaknade såklart igen när det var dags för oss andra att sova. Kul kille. Han somnade inte förrän elva och jag väntade mig en hemskt morgon. Men 06.30 studsade han upp och satte igång favoritlåten "Epa Traktor" och gjorde varm choklad. Heja honom. Alice kom dragandes upp vid sju efter att ha fått frukost på sängen. Inte lika pigg och glad. Det första hon frågade var "Mamma? Fanns det kvar något av pappas citronkladdkaka?" Eeeh...NEJ? Vilken då? Vad menar du?

Förlåt Alice. 

over and out. 

//Meekatt...

19 kommentarer :

  1. HAHAHAHA!! Jag älskar din blogg och din humor!! Du är så jävla rolig! Exakt så är det ju i skräckfilmer, alla är idioter!!

    Saknar nyhetsuppdateringarna du gjorde för många år sedan, kan du inte ta upp det igen? Skrattade alltid så tårarna trillade. Tack för att du bloggar igen. Gör min isolering till bästa tiden på länge.

    Håkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Meekatt News! Det måste jag ju ta tag i igen, haha. Folk är bara liiite mer lättkränkta nu för tiden men det är ju smällar man (jag!) får ta, haha.

      Tack snälla för fina ord. Glad jag blir!

      Radera
  2. "Med deras reaktionsförmåga är jag förvånad om de ens kommer ihåg att torka sig på dass. "Nää...? Kom det bajs? Gjorde det verkligen det? Hm... Nääää...jag väntar några dagar och ser!" Idioter. "

    Roligaste jag läst! Du är fan inte klok katten, hahahahaha. Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ;)

      Tack...antar jag?

      Radera
  3. Min katt varje morgon - samma sång! Suck!!

    Kul att du är tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såna é dom...suck. Men bra ändå!

      Tack!

      Radera
  4. Sista bilden!! HAHAHA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag...ganska ofta, haha.

      Radera
  5. Citronkladdkaka?? Låter alldeles Lovely 😍
    HATAR skräckfilmer. Så kollar aldrig på sånt.
    Skoj att du är tillbaka på bloggen 👍🏻😋

    /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var sjukt gott! Heja Freddy!

      Tack, kul att du läser! Ha en fin dag!

      Radera
  6. Underbart!! När kommer nya boken???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar på det! Hoppas att jag får ut den innan sommaren!

      Radera
  7. Jag såg dig på Maxi igår och skrattade gott åt dig i smyg. Ingen korg men hela famnen full med varor *skratt*.
    Du är så vacker och har sån utstrålning, blir glad när man ser dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, så typiskt mig! "Ska bara handla lite!" sen går man där och tappar grejor och ser ut som en idiot. Men ja...just nu är jag lite bacillrädd och undviker vagnar och korgar så mkt jag kan. ;)

      Tack snälla, vad glad jag blir!

      Radera
  8. Hahahaha, så kul att du är tillbaka!!!

    SvaraRadera
  9. I dessa karantäntider är din blogg och dina inlägg på FB det bästa på hela dagen. You make my day🙏

    SvaraRadera
  10. The Conjuring är ju en av dom bättre filmerna jag sett 😉 men lite tröga är dom allt 😂 Tack för dagens skratt och för att du är du 💖

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!