fredag 3 april 2020

Fredag, Skolbänk & Spända volanger!

Så var det äntligen fredag...om det nu spelar någon större roll så här i karantäntider. Känns ju som att väldigt många är hemma/jobbar hemifrån/är permitterade i alla fall (bra!). Ja, utom stockholmarna då som glatt åkt ner till sina fina stugor här i Skummeslöv och Mellbystrand. Det tackar vi för. Verkligen. Vi som bor här har skyddskläder så vi klarar oss...

Jag på Ica Maxi. Köper Pepsi Max.

Idag har jag varit på min första utbildning inför mitt nya jobb. Det har gått jättesnabbt allting. Intervju tisdag, utbildning fredag och start måndag. Whoop! Det är ju lite att lära sig och det snurrar en massa nytt i skallen men jag ser fram emot att komma igång och få göra lite nytta! Idag hade jag två timmars utbildning och slutligen ett övervakat prov. Kände mig som en 12-åring i skolan, haha. Men det gick ju bra det där. Fortsättning följer på tisdag. 

Efter utbildningen åkte jag hem till Freddy för lite moraliskt stöd och pepp...och åkte hem 6 timmar senare och 6 kilo tyngre känns det som, haha. Nybakat fröknäcke, nybakade drömmar (!), god soppa och nygräddad blåbärspaj med vaniljsås. Herregud alltså!? Så mycket äter inte jag på en hel vecka när inte jag har barnen. Det är tydligen hos pappan man ska hänga på pappaveckan. Helst när han jobbar hemifrån och springer runt i headset samtidigt som han "slänger ihop en liten fika". Kunde till slut varken knäppa byxorna eller resa mig...

Alltså...gott!

Ikväll har jag tvättat en maskin tvätt, tömt diskmaskinen, käkat kalaspuffar till middag (bara för att man kan när man är ensam) och roat mig med att messa med Majsan. Man behöver inte mycket mer underhållning än henne alltså...

Majsan flyttar till Istanbul. Sjukt oväntat. 

Jag ringde upp henne och mobbade henne lite. Sen började vi skicka en massa bilder till varandra på oss själva när vi tyckte att vi var snygga och mer vältränade. En sjukt deprimerande syssla som bara tjejer roar sig med en fredag kväll. Det kom vi faktist på själva. Diskussionen:

- Men KOLLA denna bilden då! Så snygg jag var! Vad fan hände liksom??
- Hahaha, jag vet inte. Godis hände?
- Vi måste skärpa oss nu Majsan. Vi var ju skitduktiga!
- Ja, men inte nu! Jag har precis varit på Hemmakväll! (Bild skickades på en stor burk godis)
- Ja, och jag har chips hemma...
- Men EFTER det!
- Ja, då jävlar!

Några minuter senare kom det här:


Skönt när man kan va lite effektiv så här en fredags kväll. 

Nu ska jag gå igenom Alice rum. På Eltons rum hittade jag 3 klubbor, en skål med gamla sega popcorn och 1 Hubba Bubba i garderoben. Jag vet att Alice har kakor någonstans. Jag har sett dem! Wish me luck...

Vad har ni för fredagsmys? Chips? Ungarnas godis? Womanizer?!

over and out. 

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Hahaha! Älskar era konversationer! Istanbul!!! Hahahaha!

    Kul att du är tillbaka!! Älskar att följa dig! Här hemma blev det ostbågar och Marabou Havssalt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Istanbul blir kalas, haha. Heja Majsan! ;)

      Tack snälla, kul att du hänger kvar här inne!

      Radera
  2. Jag blev uppläxad på Willys i Laholm av en Stockholmare som skulle köpa chips när jag stod med ryggen till och skulle ta glass att jag inte höll tillräckligt avstånd. Jo men tjena...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...den är ju lite rolig. ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!