söndag 5 april 2020

Njutning, Delegering & Den jävla matlådan!?

Idag var det som sagt spadag i Meekatt Casa och även den andra katten i hushållet har tagit detta på allvar. Från att spendera mycket tid under sängen har hon nu tuffat till sig och TAGIT ÖVER SÄNGEN. Så som katter gör. Hon börjar känna sig hemma och sakta men säkert tar hon på sig kronan och chefsrollen i hushållet. Så här har hon spenderat de senaste 4 timmarna - numera 180 cm lång...typ: 

Fina Geisha

Imorgon ska jag börja introduceras på nya jobbet och jag fick med mig en mapp hem med lite att läsa igenom, skriva på och plugga på inför provet på tisdag. Det var inte LITE i den mappen, haha. Heja mig? Utbildningsmaterial inför medicindelegering. I can do it!

Whoop!

Jag pratade i telefon med Elin för en stund sedan om mitt nya jobb och plötsligt slog det mig - MATLÅDA!? Vafan! Folk som har jobb har ju matlåda med sig! Jag har ju jobbat hemifrån och sedan i restaurang de senaste åren. Dit tar man liksom ingen mat. Där äter man (eller ja, JAG äter) ju hela tiden. Men nu är det ju ett "vanligt" jobb. Utan kock (Hasan!) och bagerska (Ina!)  som ser till att hålla mig mätt dygnet runt. Nu blir ju det mitt eget ansvar. Sjukt vuxet. Elins och min diskussion: 

- Men du har väl något i frysen?
- Ja...Billys panpizza? Men fatta vad pinsamt att komma med det? 
- Nej, det funkar ju!
- Men alla andra har säkert prettolådor med vuxenmat!
- Ta med ärtskott och pimpa din Billys!!
- Bra idé!! Det funkar ju i och för sig...
- Ta något du har hemma bara! Släng ihop något du tycker om!
- Okej...I fix.

Lite ärtskott på detta bara! 

Nu Wallander, filt i soffan, kattkel och Geishaglass!

over and out. 

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Grattis och lycka till med det nya jobbet. Det fixar du galant

    SvaraRadera
  2. Wow alltså vilka matlådor =)
    Tummen upp från mig =)

    SvaraRadera
  3. Lycko de som ska få jobba med dig! Du är GULD att få ut i vården! Matlådorna ser ut som min frukost som enligt tradition äts i bilen på väg till jobbet. 😉

    Heja katten, du är bäst! Längtar efter nya boken!! När kommer den?

    SvaraRadera
  4. Hahahaha!!! Bästa matlådorna!!!

    SvaraRadera
  5. Ja, alltså - hur du överlever utan Ina och hennes kakor är för mig ett mysterium.😂😂😂 Älskar dig katten!

    SvaraRadera
  6. Hahaha... du får komma hit o hämta lite emellanåt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!