måndag 13 april 2020

Onda andar, Mr Galliano & Meekattbilen!

Jag skulle åka och handla lite här på Maxi förut och tänkte att jag skulle ta med Alice. Öppnade dörren och möts av detta och skrek rakt ut, haha.
I see dead people...

Allvarligt!? Jag har sett för mycket skräck i mitt liv, är nästan mörkrädd på dagarna och jag var 100% säker på att hon satt vid sitt sminkbord och att sängen skulle vara tom. Vad hände med mitt barn? Det är de där jäkla onda andrarna som hon och kompisarna anropade häromdagen. Hjälp. Hon följde inte inte med till Maxi. (Och hennes ansikte följde med ansiktsmasken av så nu kör vi kylbalsam...)

Påsken är över och jag firade med familjen, Elin och barnens farmor. Vi hade dock med bästa vännerna via länk emellanåt och körde 90-talsfest med untz untz och hotshots. Pingis på golvet, Mr Vain, Bananer i pyjamas...ja, en helt vanlig påsk. Jag fick världens finaste present av familjen i mitt påskägg så nu kan jag köra untz untz hemma också med riktigt bra ljud. Tack bästa familjen! 

Påskharen är en tönt så jag väckte barnen så här istället. 


Världens gosigaste Geisha!

Och ja, jag är en ännu större tönt som tror att jag fortfarande är 18 år och spenderade hela gårdagen i sängen med Geisha. Jag är en idiot. Mr Galliano är en ännu större idiot så nu har vi gjort slut med varandra. Skönt ändå.

Idag har jag återuppstått som människa och vi har handlat, lagat god kasslergryta, bakat och jag har stått i tvättstugan i min ensamhet och hittat på 22 nya svordomar som alla innefattar könsord och bil. Meekattbilen...strular igen och jag blir så trött. Kan det bara få flyta på ett tag liksom? Nu låter det lite som att hjulen ska trilla av...och att det ligger någon i bakluckan som visslar. Det är de där jäkla onda andrarna igen. Fan Alice! 


Imorgon är det vardag igen (yeyh!) och jag ska jobba ett kvällspass. Dagen ska spenderas med att försöka ta tag i lite av alla de 250 sakerna som står på min "viktiga lista" som bara blir längre och längre. Momsredovisningar, tjafs med Försäkringskassan, deklarationen...blä. Men heja mig?

over and out. 

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Hahaha, älskar sista bilden! Mr Galliano är en lurig jävel, vi gjorde själva slut i oktober förra året hemma hos min svärmor. Inte alls förnedrande.

    Hoppas du får rätt på bilen! Kram ifrån Norrköping

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den är ju inte jättekul. Hoppas svärmor hade egna erfarenheter och viss förståelse. ;)

      Kram!

      Radera
  2. Alltså VAR hittar man tigerdräkten?? Du måste vara världens roligaste mamma, haha. Älskar alla dina påhitt och jag älskar att du orkar vara en rolig mamma trots alla dina motgångar den senaste tiden. Du är en fantastisk förebild ska du veta för en annan som bryter ihop av ett skoskav. Led så med dig förra året när du hade slangar och skit och allt gick mot dig. Du är stark katten. Stark och vacker.

    Varma hälsningar och pepp ifrån Monkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men TACK för jättefina ord! Jag är inte så stark alltid men jag kämpar på. Vissa dagar går bättre än andra, haha. Men ja, förra året var en pärs...

      Tigerdräkten hittar man på H&M på barnavdelningen! ;)

      Kram!

      Radera
  3. *ASG* Ja, anden-i-glaset är inte att leka med Malin! Minns du scoutgården i Åstorp typ 1994 och hur vi sprang hem med tårarna forsandes??? Vilka minnen alltså. Tänk att våra barn är lika korkade som vi, haha.

    Kul att följa dig här. Du är samma härliga, roliga person som du alltid varit. En reunion hade varit sjukt rolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men lägg av vad roligt!! Emma!! Haha, ja jäklar vad rädda vi var!! Galet! Jag har fortfarande mardrömmar om det!

      Hade varit superkul att ses! Ingen klassträff kanske (gud bevare mig väl, haha) men VI! ;)

      Radera
  4. Du är snygg i allt! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej. Jag lovar. ;)

      Men tack!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!