lördag 18 april 2020

Larmtelefon, Realitykatten & Ärtskotten?

Lördag morgon, klockan är sex och jag är snart på väg till jobbet. Igår kväll gjorde jag mitt första ensamma arbetspass och det gick ju bra det där...trots panik med larmtelefon och nycklar och en bil som lät sjukt konstigt emellanåt, haha. Men heja gps, Mr Vain på radion i bilen och hjälpsamma kollegor som tar hand om en! 

Lite sol hann jag fånga innan jobbet igår med - yeyh! Ny energi!

Jag kom hem strax efter 22 igår. Då ställde jag mig och lagade mat...hm. Men ja, jag kan ju inte leva på riskakor och choklad när jag jobbar hela helgen. Körde ett hyfsat säkert matlåde-kort - Spagetti och köttfärssås. Och såklart...ärtskott på det. Jag tror att jag har fått över 200 mail med frågor om min odling, haha. Mitt nya liv som bonde (#ärtskottförfan) tar ju snart över hela min instagram. Släng dig i väggen Linda Lindorff med dina amatörbönder - här har du ju en bonde av rang och alla realityserier samlade i en: "Ensam (katt)mamma och bonde (ärtskottförfan!) med hemtjänstekonomi (lyxfällan?) söker fin (bachelor) och händig (Bygglov!) man som är bra på att laga mat (sveriges mästerkock!), tycker om katter (Farmen?) och uppskattar långa dagar i solen (Robinson) och massor med mys och närhet (Paradise Hotel). Finns ju någon som är ganska nära den beskrivningen...men 99% av mailen i min inkorg har mer fokus på närhet än bondelivet. Fan. 

Ja..?

Heja mig ändå...klockan 23 en fredag kväll, haha. 

Och ja - köp ett paket med gula ärtor, lägg i blöt i ett dygn och sen ner i jord. Ingen plast över. Jag vattnar 2 ggr/dag genom att spraya riktigt med vatten på dem. Är på odling nr fem nu och som ni vet så kan man ha ärtskott på precis allt. Till och med chips. Lycka till! 

Tadaaaa?
Mot jobbet! Ha en bra lördag!

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Planterat ärtor på förskolan, så kul att det växte fort, och ungarna älskar att ta en.smakprov lite då å då ;)

    SvaraRadera
  2. Heja dig och grattis till ett vik i ett bra yrke ! jobbar som resursplanerare inom Htj så jag vet vilket viktigt jobb ni gör !!!
    ska testa att odla ärtor idag, så ruggigt gott ut !!!!
    ha en fin helg
    Monika

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt att du gått in i hemtjänsten! Älskar att du är en sån fin människa alltid! Du kommer bli guld där!!!

    Snygg som datan med!

    SvaraRadera
  4.  "Ensam (katt)mamma och bonde (ärtskottförfan!) med hemtjänstekonomi (lyxfällan?) söker fin (bachelor) och händig (Bygglov!) man som är bra på att laga mat (sveriges mästerkock!), tycker om katter (Farmen?) och uppskattar långa dagar i solen (Robinson) och massor med mys och närhet (Paradise Hotel)." HAHAHA!! Bästa serien ever! Heja dig! Du är bara för underbar!

    SvaraRadera
  5. Odlar ärtskott som en besatt jag med nu, haha. Tack för en ny hobby!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!