onsdag 1 mars 2017

Sportlov, Bajsbrillor & Bästa låten!

har vi överlevt sportlovet utan några större men och jag måste ju säga att barnen varit otroligt duktiga. Jag hör alltid alla säga "Usch vad det går fort! Barnen växer upp alldeles för snabbt!" HELL NO! Tack gode gud säger jag. För varje år blir det enklare och mer logiskt liksom. Att flänga runt med bebisar var inte min grej. Jag hittade aldrig tjusningen med det där livet riktigt. Skötväskor och barnvagnar, svett och tårar, bajs och kräk. Visst fanns det fantastiskt mysiga stunder också...men de var ju inte direkt så att de övervägde. Små gnälliga människor som ska äta och bajsa så fort man lämnar huset. Nu är barnen 9 och 5 och det är nästan som att åka iväg med två kompisar. Ja, förutom att den ena har "toalettglasögon" och sjunger bajslåtar högt på tåget då. Men vafan, sån é ju jag med. 

Elton goes "toalettmannen"

Freddy är i Korea och jag och barnen tog tåget upp till Säffle på lovet och hälsade på familjen
Wallquist. Säffle imponerade med bästa fikat på mysiga Kanalvillan och med favoritbutiken Dollarstore. Det var gött att få kramas med bästa familjen igen - de är väldigt saknade här i Mellbystrand. Vi lämnade Värmland med coola fynd, en ny dialekt, kärlekskontot påfyllt och skoskav. Vi fastnade dock på centralen i Göteborg och plötsligt känns 90 minuter som 2
veckor. Men we did it. Inga tårar, inget blod, inget kräk. Alltså en lyckad resa. Heja mig.

Ett tips - bästa låten på länge:
 

Dags att ta tag i lite beställningar och fakturor som ligger och skräpar på skrivbordet. Sen ska jag försöka jaga ifatt en barnvakt till ikväll. Har lite spännande grejor på gång så håll en tumme eller två för mig!

over and out. 

//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Första gången jag läste din blogg var jag nybliven mamma och Alice skulle snart fylla 4... Så jo, tiden går fort! I alla fall när man tittar på andras barn. Men yeay för det just nu när jag sitter här med en ny liten sak på armen, för jag är inte heller nån "bebismamma". Tackar vet jag de små kompisar de blir sen... även fast man älskar de små kräkmaskinerna!

    SvaraRadera
  2. Jag lyssnar faktiskt på lana Del Rey precis NU :) hon kommer till GBG i sommar ska bli sjukt kul hon är bara BÄST (och snyggast)

    Idag är det barnbutiks tips hos mig på bloggen:)

    Ha en kanon vecka!

    LOVE Maria på Inredningsvis

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!