torsdag 19 januari 2017

Herion, Rap & Tvångsfläta!

Det här med att inte äta en massa onödigt socker eller dricka Pepsi Max...var ju en bra idé. (skjut mig!) Jag håller det stenhårt och det går över förväntan. Pepsisuget är helt borta och det har ju varit mitt heroin i över 12 år. Så yeyh för mig! Men kom igen allihop! Ni vet den där fantastiska, ljuvliga och alldeles underbara prinsessemlan som jag la upp en bild på? Jag får såna bilder skickade till mig minst 50 gånger om dagen. Varje gång det plingar till i min mobil...så finns den där. Jag börjar snart tugga på skärmen!


Igår försökte jag vara en extra bra mamma och kom till fritids redan halv två. Möttes av ett skratt och ett "Men mammaaaa!!?" Just det. Onsdag. Den ENDA dagen på veckan när Alice inte slutar klockan ett. Och jag prickar in den dagen varje jävla gång som "dagen mamma kommer tidigt och hämtar". Bra koll jag har. Jag och lillebror fick därmed en intressant lektion om solsystemet och fick lära oss allt om solen. Elton gick stolt till fröken och visade alla ord han kunde skriva: Mamma, Pappa, Alice, Elton, Olivia, Ko, Apa...och RAPA. Stolt man blir. ♥

 

Igår kväll ägnade vi över en timme åt att reda ut Alice hår. Med e n knuta stor som en kompakt tennisboll i nacken inledde jag kampen med en inpackning. Efter en halvtimme sköljdes den ur och vi tvättade och hällde i en MASSA balsam. Sen ut ur duschen och i med en MASSA hårolja. Sen började vi fighten. 2 liter tårar senare (+ en massa skrik, hot om klippning från mitt håll och hot om flytt från Alice håll) var vi färdiga...
 
Från och med nu blir det fläta VARJE natt! Jag är så less på tjatet om att borsta håret. Vi har alla bra borstar, oljor och sprayer. Det spelar dock ingen roll om man vägrar använda skiten. Nu är det upp till kamp, haha. Håret SKA borstas varje dag och det SKA flätas varje kväll...annars åker det. Jag minns hur mamma i tredje klass tog mig till Tvillingsalongen i Åstorp och klippte av mitt långa fina hår. Det var då jag blev "igelkotten" med hela skolan. Tack som fan mamma. 

Nu - bokföring! 

over and out. 

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Min pappa gjorde samma med mig en sommar. Tog mig till "sommarstugefrisören" och lät dem klippa av allt.. En blonderad pottfrilla på en redan ganska "killig" tjej fick mig att se ut precis som min storebror. Men SOM jag skötte håret efter det!

    SvaraRadera
  2. Låter som ni har en plan och en massa borstar :) men vill ändå tipsa om tangle teezer, en riktigt bra hårborste för hårömma. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Åh jag förstår hur du har det. Min lilla set ut som svinto i håret varje morgon. Tur att det finns balsamspray.

    SvaraRadera
  4. hej malin

    jag och min sambo ska ev separera. två barn o hus ihop. saker är.. inte lika kul som förut.
    jag undrar om du vill svara på hur du mår nu efter er separation? blir man glad igen? vill du träffa någon senare? hur går dina tankar? förstår om du inte vill svara, vi har inget med det att göra givetvis.

    tycker bara du är så klok och verkar så himla bra som person. känner att jag kanske ville läsa ... nåt att relatera till.

    ah jag vet inte. KRAM

    SvaraRadera
  5. dessa förbannade princess-semlor jagar mig, dag som natt! kan inte bestämmma mig om skaparen av den borde prisbelönas eller skadas.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!