måndag 6 mars 2017

Längtan, Ny energi & Skriveri!

Så har jag hamnat "hemma" på Espressohouse i stan igen...med datorn...kaffet och sorlet från alla människor som stressar runt i köpcentret. Bästa stället att skriva på! Något hände efter förra inlägget och nu vaknar jag med kli i fingrarna på morgonen. Känner en enorm lust att skriva igen och sitter till och med och filar på mitt manus. Det där svåra manuset...som jag gömt undan...för att det gör för ont att skriva på det. Manuset som samlar all den där smärtan och förtvivlan. Plötsligt känns det lättare...och viktigare...att slutföra.

Tack alla ni som hänger kvar, peppar, stöttar, kommenterar och ger er kärlek. Jag är överväldigad av alla fina mail som kommit och jag tror inte ni kan förstå hur härligt det känns...att ni fortfarande uppskattar mig...sån som jag é. Även när hela jag är kaos. Tack.

Freddy är hemma ifrån Korea. Jag har nästan sovit sen han kom hem. Supermorsekrutet var slut och i samma stund han kom innanför dörren kom två veckors trötthet ifatt mig. Det känns som att jag inte gjort annat än plockat fram mat, plockat undan mat, diskat, tvättat, dammsugit, plockat fram kläder, tvättat och tjatat om överdragsbyxor i två veckor, haha. Barnen har varit fantastiskt duktiga och hjälper till en massa - men när man är lite låg...och inte van att göra ALLT...så blir det tufft. Men jag är på väg uppåt och jag börjar känna att jag längtar efter saker. Det var ett tag sedan jag kände så. Nu längtar jag efter vår, sol och en massa golf! Och Göteborgsluft! Det behöver jag! Låsa in mig i ett rum i Göteborg och skriva, dricka rödvin och moffa choklad i onepiece...

Jag är sugen på att börja plugga igen. Har hittat en distansutbildning via högskolan i Göteborg som hade varit klockren för mig. Jag älskade ju att plugga...när det inte var matte och bokföring, haha. Det skulle jag ju aldrig ha nytta av i alla fall...tänkte jag. Sen startade jag företag...och behövde bokföring. Skjut mig. Men jag tror som sagt att det kunde vara en bra grej. Om jag nu inte får det där jobbet jag varit på intervju för...och hoppas en massa på. Malin goes vuxen liksom. Heja mig?

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, maila runt till lite gamla kontakter i skriverivärlden och berätta att jag lever igen...och hoppas att de inte glömt bort mig.

Ha en fin dag!

over and out.

//Meekatt...

15 kommentarer :

  1. Riktigt kul att det går på rätt håll igen o att du mår bättre

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka fina Malin! Som jag saknat dina inlägg ❤️

    SvaraRadera
  3. I all din ärlighet om hur du mår känner många av oss igen sig...vem har sagt att livet är en dans på rosor? Det är så friskt att inse att nu varken orkar jag eller vill...att ha ont i själen gör lika ont som fysisk smärta även om det inte alltid syns utanpå. Då är din ärlighet befriande Malin ❤ Stor varm kram ❤

    SvaraRadera
  4. Det är så kul att du börjat blogga igen Malin, har saknat det massor!!!

    Kom upp till Göteborg så bjuder jag på ett par glas rött <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack, vad glad jag blir!

      Åh, vin och Göteborg! Kan det bli bättre? Om 2 veckor ska jag upp!

      Radera
  5. Aha du lever igen. Ingen zoombie?
    Det var ju som jag skrev " bara lite till " .
    Kul att se dig på gång.
    Kram L

    SvaraRadera
  6. Jag är så glad att du börjar hitta tillbaka till livet och skrivandet. Jag har saknat ditt skrivande och jag saknar dig vännen !
    Vi måste fan snart ses!

    KÄRLEK!

    SvaraRadera
  7. Så glad att du börjar hitta tillbaka igen! Saknar dina ord, men ett steg i taget bara! ♥
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Jag kommer absolut fortsätta skriva! ♥

    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!