måndag 27 mars 2017

Malmöhäng, En tom säng & 100% vi!

Måndag, ny vecka och nya möjligheter. Carpe fucking 2017 fortsätter och jag försöker hålla fokus på BRA saker! Helgen spenderades bland annat i ett soligt och härligt Malmö. Prosecco på en skön uteservering i bara vårjacka, planka på Mando (såklart!), övernattning på Hotell Renaissance och sen en sväng inom pappa. Riktigt mysig helg! ♥

 
Superfina rum!! 
 
Mitt "nya" jag vaknar klockan sju på morgonen. Helt sjukt. Jag har ALLTID varit aptrött på morgnarna men det har tydligen hänt något. Kan det vara åldern? Börjar jag bli vuxen? Gammal?! Så ja, i söndags klockan halv åtta var jag ute på morgonpromenad i fina Malmö. Jag mötte 2 svanar, en cyklist iklädd frack, en man som ville ha pengar till kaffe och en tjej i 25-årsåldern som med stor säkerhet ägnade sig åt söndagens "walk of shame".  Hej Malmö.  


Sen kom vardagen igen. Och man kommer hem till den där tomma jävla våningssängen och det hugger till i hjärtat. Ibland känns den extra tom. Jag sover där nästan varje natt när barnen inte är hos mig. När de väl är hos mig...ligger vi alla i min stora säng. Inatt...kändes det väldigt tomt. Men jag vet ju att de har det bra hos pappa...och jag måste vänja mig. Men det är svårt. Elton ringde igår och berättade vad de hittat på i helgen. Att Alice hoppat från 3-meterstrampolinen på nya badhuset. Han var jätteglad. Jag missar allt. Hälften. Jag vill heja på henne, ta en bild och krama om henne och säga "Du är världens modigaste Alice!". Så då bryter jag ihop. För att stunden senare inse att jag alltid hatat badhusbesöken och om vi fortfarande varit samlade...så hade jag inte följt med och hejat på i alla fall. Jag måste fokusera och hålla mig över ytan. Jag får så många andra stunder. Och när jag har dem är det 100% vi. Alice sa en dag att "innan du flyttade låg du mest i soffan och var trött mamma och nu är du alltid glad!" Jag greppar hårt om de orden, upprepar dem för mig själv hela tiden och tänker att även om det är skit för barnen...så ser de också de bra bitarna.

 
over and out. 

//Meekatt...


1 kommentar :

  1. Alice har koll på läget. Du är fortfarande mamma men en annan variant.
    Malmö är en härlig stad. Jag hängde mycket där förra året. Blir nog inte så i år. Lite tråkigt. Något onödigt vetande men har fått reda på att jag är född där och det ger extra dragningskraft till staden.
    Visst saknar du barnen och det är ju ett bra knep att liga i deras sängar.
    Skulle du springa på någon som du vill mysa med i sänghalmen så gör det inte i barnens rum.
    Ha det nu bra.
    Kram Lasse

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!