torsdag 30 mars 2017

Bra morgon, Flyttragg & Wienerbröd!

Klockan 07,40 satt jag och Elin i Meekattbilen i morse på väg in mot Halmstad med Jakob Karlbergs "Trägårn" på högsta volym. Bra morgon! Jag dumpade henne vid tåget och parkerade i stan och har nu suttit i tre timmar på Cafe Nosh och skrivit. En krönika, en debattartikel och mailkorgen besvarad - heja mig. Bra kontor det här. Fönsterplats, gratis wifi och gott kaffe. 

Jag fick ett svar på min blocketannons igår ifrån en man som eventuellt hade ett boende till mig. Han ville tydligen ses i stan först...för att se om jag var något för honom. Jag hade ingen aning om vilka prestationer som krävdes för att få en lägenhet i Halmstad. Man ska tydligen ha referenser både från gamla hyresvärdar och gamla ligg. Men han kanske var orolig att jag skulle komma med hela flyttlasset och kamelen redan på visningen? Så han skrev "Hej Malin. Ser att du sökte boende och jag har eventuellt det till dig. Jag skulle gärna vilja träffa dig på stan och ta en mysig fika med dig för att se om vi klickar innan jag avslöjar något." Men alltså...okej att jag börjar bli lite desperat nu...men lite vin kan man väl åtminstone begära här? Vem visar sina bästa sidor med ett smuligt wienerbröd i flabben? ;)


Jakten fortsätter alltså...

over and out. 

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. ÄLSKAR att du börjat blogga p´å allvar igen och sitter och väntar på uppdateringar hela tiden! Grattis till fina tredjeplatsen på sveriges mammabloggar! Du är BÄST!!

    Ha en toppendag! Och håller med dig! Alltid vin på date, inte wienerbröd, hahaha.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Spännande 👌.. väntar redan på nästa blogginlägg 😉..han kanske till och med gärna hade tagit dom där extra smulorna i mungipan av ditt wienerbröd

    SvaraRadera
  3. Haha, akta dig för baguetter också :D
    Var rädd om dig!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHAHAHA!!!! "Vem visar sina bästa sidor med ett smuligt wienerbröd i flabben?" Skrattar så jag mår illa!!
    Du är inte klok katten! Love u!

    SvaraRadera
  5. Haha, lycka till katten! ;)

    SvaraRadera
  6. Alltså du kommer ju få både lägenhet, kamelstall och sambo! Grattis!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!