torsdag 3 mars 2016

Hen, Sexy Bilder & häng i Lund!

Så var han här äntligen. Lillprinsen av Sverige. Först hade Viktoria fött ett BARN (bra att pressen förtydligar att det var just ett BARN som varit i magen och inte en gammal moped!?), sen annonserades det ut att hon fött en flicka på en sida och att hon fött en pojke på en annan sida. Is it a "hen"? Man undrar ju. Sen stod det att Viktoria hade fött ett barnbarn. Här blir jag lite förbannad. Vissa ska bara ha fördelar hela tiden. Själv ska man slita sitt hår halva livet medan andra kan börja bakifrån och få efterrätten direkt?! Ska det verkligen vara så?! Men ja, grattis till familjen och till oss som fått en ny liten prins. Älskar alla anledningar man kan få för att fira med tårta!


Idag har jag rattat Meekattbilen till Lund och sitter på mysiga Elite Hotel Ideon och jobbar. Kände att jag behövde en date med världens bästa Åsa som jobbar här och kombinerar detta med lite skrivtid i lobbyn. Vi har lunchat på Paolo's och jag har bestämt att jag måste ordna en läsarträff här. Supermysigt! Ska styra upp detta med Åsa snart. Pizza i världsklass - i kombination med gott rödvin ska man inte underskatta. 

Imorgon ska jag fotograferas och jag har redan ångest inför detta. Jag hatar att posera framför kameran. Ja, nu ska jag ju inte ta några konstiga bilder utan helt vanliga pressbilder. Tydligen duger inte mina suddiga selfies längre när media jagar mig ifrån alla håll och vill ha "bra bilder". Fan. Men nu ska jag ta tag i detta och jag litar på att Maria på Marias Foto ska kunna få till det där. Hon är bäst på att få en att känna sig bekväm fast man egentligen vill dö, haha. Dessutom har hon tagit ljuvliga bilder på Elton. Jag la ut en blänkare på Facebook igår om att jag behövde en stylist för hjälp med hår och smink. Då trillade det minsann in en massa roliga erbjudanden i inkorgen:

"Jag fotar dig gratis gärna lättkläda bilder till mannen kanske? Vi kan ses hos dig eller mig ikväll? Jag kan sminka dig och fixa med! Sexy bilder och fina! Ring mig på 073...." och "Har du fotograf eller vill du ha hjälp med fina bilder? Vi kan fota både med kläder och lite intimare bilder. Jag är proffsig och du kan känna dig avslappnad med kameran" Vilka erbjudanden! Håll utkik - snart kommer det ut en kalender med "sexy bilder", haha.


Nu ska jag ta tag i mitt nya manus så att jag får det färdigt. Norge nappade ju inte bara på rättigheterna till min första bok utan även på nästa. Yeyh! Så nu ska den slutföras så att även den bollen kan sättas i rullning. 

Vi närmar oss 10 000 gillare på Bloggens Facebooksida - helt galet! Jag har såklart lite roliga tävlingar på gång för att fira det så håll utkik på Facebooksidan. Och ja, ni som hade roligt åt fattiga Fnulans och min resa i helgen bör ju absolut följa henne också och henne hittar ni som Fnulan såklart. Hon är lite roligare och gladare nu när hon har pengar igen, haha. Just nu är hon dock upprörd över Mellohumorn. In och tyck till! 


over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Hallå där
    Ja herregud vad rätt du har ang barn / barnbarn och just då prinsen . Nyheterna hade ju ingen koll. Men nu är han här iaf
    Klart jag följer fnulan både på bloggen och instagram

    Cioa på dig

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad det är men jag är allergisk mot ordet hen ovh att man inte får fråga vad det är för kön för allt ska vara könsneutralt. Nu kanske jag får en massa påhopp so be it jag är bara ärlig kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Jaa träff i Lund, räkna med mig! Men du vet väl att du får svänga förbi på en kaffe/vin/choklad/whatever om du åker förbi Kävlinge?? Men vi ses nästa helg? Saknar nakenkatten och dina små kattungar (ja Freddy räknas som en av dem) Puss & kram

    SvaraRadera
  4. Hej hej! Kul inlägg som vanligt, blir alltid glad av dina texter, eller berörd på ett positivt sätt. Jag gillar att du tar debatterna och diskussionerna. Läste nyss en krönika av Marcus Larsson på AB som sker om Mello (Samir och Viktor och 21-årskalaset). Då tänkte jag, undrar vad Meekatt tycker om den här texten. Näthatet flödar även i text som borde vara allmännyttig! Återigen tack för att du är sån 😊❤ /Hanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!