söndag 6 mars 2016

Tävlingsdags!

Dags för en bra tävling i samarbete med Oral B. Tävlingen gäller en eltandborste Oral-B Disney med det fina Frostmotivet! Alice ÄLSKAR sin nya tandborste och äntligen försvann tjatet i badrummet varje morgon.





Oral-B Kids Vitality Frozen är en eltandborste för barn från 3 år med motiv från en av Disneys mest populära filmer. Laddningsbar tandborste med en timer för borsttid på 2 minuter. 2D-teknik med 7 600 oscilleringar/rotationer. 24 timmars uppladdning räcker till 20 minuters borstning. Vattentätt handtag och en "Sensitive Clean-inställning" för en skonsam borstning.


TVÅ glada vinnare får en fin Frost-tandborste från Oral-B. För att tävla gör så här:

1. Kika in HÄR och läs mer om tandborsten. Passa på att tävla även där inne för dubbla chanser!

2. Kommentera nedan med en kort motivering till varför du ska vinna samt ge ditt bästa tips på hur man kan göra tandborstningen roligare för barnen. 
2 vinnare dras på fredag den 11 mars. Lycka till!
over and out. 
//Meekatt...

58 kommentarer :

  1. Loppan älskar Frost men hatar tandborstning, med den här går det nog lättare och jag slipper tjata på'na :)

    SvaraRadera
  2. Bah, glömde motivering hur man gör det roligare haha
    En liten klisterdekal att samla på och har man 14 st efter en vecka kan det lösas in som bonus på veckopengen :)

    SvaraRadera
  3. Åh denna vill jag vinna till en tjej som precis börjat få lösa tänder.. Hennes ensamstående mamma är grym o flickan fyller 6 i mars, blir en överraskning med en present till henne!
    Mina pojkar fick en minion som fördelar tandkrämen-ingen inrednings snygg sak i badrummet men de borstar tänderna 😀😂

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Om jag vinner kommer jag förmodligen att använda den själv just bara för att reta mina barn lite extra. Säga att om man borstar ordentlig i flera år så kan man nog till sist uppnå tandborstningsstatusen att få använda en frost tandborste 😜. För att få tandborstningen roligare blir det lite tävlingar, bosta snyggast, tandborstdansen, spotta mönster, borsta varandra med ögonbindel och klassikern att försöka sig på att göra en egen eltandborste med hjälp av en elvisp och silvertejp.

    SvaraRadera
  6. Jag hade velat vinna denna till min dotter som fullkomligt ÄÄÄÄÄLLLLSSSSKKKKAAARRR frost! Hon tjatar varje gång vi är och handlar att hon vill ha den här tandborsten, men tyvärr har hennes mamma inte råd just nu. :( Så nu håller vi tummarna att hon kan få en så här istället!!
    För att göra tandborstningen lite extra skojsig så sjunger vi o dansar vi så gott det går. :)

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Petra Holmberg6 mars 2016 kl. 21:14

    Tjat med två små tjejer morgon och kväll är inget roligt. Vi gör det lite roligare med ett timglas och en mamma som sjunger en tandborstsång :) Frost-tandborsten får gärna hjälpa till genom att flytta hem till oss :)

    SvaraRadera
  9. Minna skulle älska denna tandborste. Allt är i Frost som hon vill ha. Tokig i Frost. Storebror har en egen men inte hon, hade varit toppen. Vi har timglas som de använder å så slipper de var rädda att tandtrollen kommer om de borstas ordentligt ;-) . Inte så kul men funkar här.

    SvaraRadera
  10. Om jag vinner denna tandborste så ska jag bada naken på Sergels torg ����

    SvaraRadera
  11. Minonna vill så gärna ha en egen frost tandborste

    SvaraRadera
  12. Minonna har velat ha en egen tandborste, med glädje för å få fina tänder

    SvaraRadera
  13. Min Alice fyller snart fem och har tappat sin första tand nyss. Den här fina tandborsten skulle vara perfekt för den frosttokiga tjejen att ta hand om de nya tänder som kommer nu med :)
    Mitt tips är att ha en digital äggklocka i badrummet, inställd på två minuter (rekommenderad borstningstid). Sätt äggklockan där ni inte ser den ovh var redo ,ed tandborstarna! Sätt igång tiden och borstningen och se vem som antingen håller på tills det piper eller vem som kommer närmast idealtiden. En rolig och nyttig "tävling"! :)

    SvaraRadera
  14. Hoppas på vinst så klart
    En Disney tandborste med frost
    Skulle motivera min Agnes snart
    Olaf, Elsa och Anna,
    Ja hon kan dem alla.

    SvaraRadera
  15. Therese Mickelsson6 mars 2016 kl. 21:28

    Åh, vår envisa tvååring skulle älska denna! Hon vill ha allt som är Frost eller "Elsa och Annat och Olosch" som hon säger. 😂 Kanske skulle tandborstningen kunna bli lite enklare också. ✊🏻

    SvaraRadera
  16. Glömde tipset... Hos oss hjälper mamman till först, och då sjunger hon om tandtrollet som ska bort

    SvaraRadera
  17. Jag har en dotter som avgudar (ja avgudar, att säga älskar är fan en underdrift) Frost! Skulle hon få denna tandborste så skulle hon förmodligen gråta av lycka.
    Dottern hade en period som hon var väldigt bråkig med att borsta tänderna, såååå jag plockade fram min gamla bok om Karius och Baktus. Det har inte varit bråk om tandborstning fler gånger kan jag lova haha.

    SvaraRadera
  18. Sandra boström6 mars 2016 kl. 21:47

    den aviga frostälskande treåringen påstår att tandtrollen hjälper till när hon behöver fisa?! Därför behöver man inte borsta tänderna... Alls. Storebror har en eltandborste och han borstar glatt två gånger om dagen. Därför blir mitt bästa tips, köp eltandborste!

    SvaraRadera
  19. Åhh det skulle vara perfekt till dottern som vägrar borsta tänderna. Evigt tjat och gnat. Att det är frost ja det kan inte bli bättre tror jag.

    SvaraRadera
  20. Kan inte låta bli att fundera hur många ur mammamaffian som är med och är positiva i dessa inlägg? / En som följt dig år efter år 💕

    SvaraRadera
  21. Wow, vilken fantastiskt tävling! Min dotter Alva skulle älska att få en eltandborste, det är något hon har pratat om många gånger sedan hon upptäckte att hennes kompis hade en. Själv har hon bara en vanlig än så länge, så att få en eltandborste med favoriten Frost vore helt klart en fantastiskt överraskning att överraska med i påskägget (det behöver ju inte bara vara godis heller).

    Det finns många bra och roliga tips för att göra tandborstningen lite roligare. Här hemma brukar vi köra med olika tävlingar och lekar. Det kan vara allt ifrån att borta tänderna på varandra med ögonbindel till att samla poäng (klistermärken, magneter, streck eller vad som nu funkar bäst) som sedan kan bytas ut emot en rolig familjeaktivitet efter ett visst antal nådda poäng. Vi använder oss även av timglas här hemma som vi fått från tandläkaren för att hålla koll på tiden. När Alva var yngre sjöng vi även mycket sånger om tandtroll etc. men det gör vi inte längre. Sen måste jag faktiskt avsluta med det absolut viktigaste - och det måste ju faktiskt vara att själv som förälder föregå med gott exempel (dvs. borsta tänderna framför barnen)!

    Hoppas, hoppas nu på denna fantastiska vinst!

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Skulle gärna vinna denna till min dotter på 2 1/2 år. Då jag och mamman är studenter så har vi inte råd med sådana här fina presenter. Då Hedvig älskar Disney och speciellt Frost så skulle denna vara perfekt. Det har gått så långt att även jag har börjat sjunga på dessa låtar. Tack för en toppen blogg. Läsare ett tag men första kommentaren :)

    SvaraRadera
  23. Dottern hade en eltandborste som hon fullkomligt älskade. MEN hennes hemska (hennes egna ord) lillebror kastade den i toalettstolen ett antal gånger i helgen. Och den ville hon ju såklart inte använda igen. Att få ge henne en med frostmotiv skulle göra susen. Då är allt förlåtit och hon kanske kan tycka om lillebror igen.
    Tips att förenkla vardagen med tandborstningen är att helt enkelt säga att tänderna ramlar av en vacker dag om hon inte borstar. Och vem vill vara en tandlös prinsessa :)

    SvaraRadera
  24. Alltså jag skulle superduperjättegärna vilja ha denna till mig själv... Jag tycker den är så cool! Varför ska vi vuxna alltid behöva ha såååå tråkiga saker?
    Men när jag läser kommentarerna från alla andra med barn så hade det inte kännts rättvist, men jag ska tröstäta choklad innan jag går och lägger mig, bara för att jag kan - pilutta alla barn!
    Men för att göra det roligare att borsta tänderna hade jag nog skrämt dom med hemska bilder på folk som inte borstat tänderna!
    Though love! Själv hade jag ett timglas och någon vannsinnigt god tandkräm med godissmak som jag brukade äta av även när jag inte behövde borsta tänderna, inga hål men något knäpp men lika glad för det!

    SvaraRadera
  25. Varje dag.Nu menar jag varje dag, är det en kamp om tandborstningen.Dottern älskar frost och med Elsa borste blir det kanske en glädje till att bostad i stället för gråt och skrik. Hon skulle bli super lycklig vinnare om hon vann denna. Hon är ett stort fanns av frost men ej tandborstning, så håller tummar och tår

    SvaraRadera
  26. Och tipsen glömde jag! Dansa, göra roliga miner och imitationer medans man borstar tänderna brukar underlätta. Om inte det funkar, har tiden gått över nattetid och då funkar inget alls!!

    SvaraRadera
  27. Jag skulle faktiskt vilja vinna denna till min 17-åriga dotter som kämpar med adhd (alltså typ noll tålamod att borsta ordentligt 😁) och dessutom problem med motoriken, och dessutom älskar hon frost och fyller snart år, så det hade varit den perfekta presenten :)
    Mitt knep för att underlätta tandborstningen är att låta barnen välja sin tandborste själv, och att ha tandkräm barnen gillar. Och att föregå med gott exempel själv och sköta om sina egna tänder ^^

    SvaraRadera
  28. I en galen tid av frost både i väderlek och i barn hjärtan. Så skulle denna manick hjälpa varandra vardag. Jag har 2 pojkar och 1 flicka som är galna i allt med frost. Gissa på vems avdelning man kan köpa mest frost kläder?
    Jag är en av dom som sätter på mina barn det dom vill ha på sig och tycker är bekvämt. Denna är som gjord för syskonskaran.
    Vi kör ett tips för att hålla munnen öppen så får man ta upp handen när man behöver spotta annars är det storgatan som gäller.

    SvaraRadera
  29. Jag sjunger sånger för barnen samtidigt som jag borstar deras tänder. Ibland är det bokstavssång eller månaderna och ibland vanliga sånger. Dessa kan också sjungas på olika sätt, tyst, glatt, knasigt osv. Det är bara min minste som ibland trilskas med borstningen, de andra 4 barnen borstar glatt sina tänder!

    Jag skulle vilja ge denna till min dotter Viola som har Frost som sin STÖRSTA favorit. Hon fick till och med sin mamma (alltså jag) att göra ett helt gympaprogram (jag har familjegymnastik) i Frosttema!! Hon skulle verkligen ÄLSKA denna!

    Kram
    http://blogg.loppi.se/mammalinda

    SvaraRadera
  30. Jag har en liten Luva på knappa 5 år här hemma som älskar Elsa, hade hon fått hade hon bytt namn. Som långtidssjukskriven och ensamstående tvillingmamma så är det svårt att kunna ge barnen allt som dom önskar. Här räknar vi tandtroll när vi borstar. Jag säger tex att jag ser 17 troll och räknar då sakta till 17 för att få bort trollen. Det funkar väldigt bra efter att vi läst karius och baktus, ingen vill väl ha tandtroll som bygger hus i tannebissingarna. ;)

    SvaraRadera
  31. Min tjej på snart 6år har verkligen dåliga tänder. Tandläkaren kan inte riktigt svara på varför men troligen pga att hon var sjuk ofta fram till hon var ett år. Har mineralisering och lagade nyligen 6 hål! Hon var så otroligt duktig! Hon är inte heller svår att borsta på och är så noga med att påminna mig att jag även ska ta med tandtråd. En sån här fin tandborste hade gjort henne så glad!
    Jag har aldrig haft problem att få borsta mina barns tänder men det beror kanske på att vi alltid gjort det till något roligt och mysigt. Jag sjunger, hittar på små sagor om alla troll som jagas iväg från deras picknick, tar tiden m.m
    Så mitt tips är, lek medan ni borstar, gör det bekvämt för barnet, att ligga på något mjukt är min tjejs favorit ställning, sätt er annars ner så kommer man bättre till och barnet slipper nackspärr.
    Håller tummarna!
    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  32. Selma är en liten buse som fyller 2 på söndag som älskar Frost (aka Elsa och Anna så som hon säger). Jag brukar få jaga, muta och hålla för att borsta tänderna, varje kväll och morgon.... första eltandborsten och perfekt födelsedagspresent. Dessutom att vinna det på denna fantastiska blogg som jag både gapskrattat till ocj gråtit till hade varit fenomenalt!
    Ett tips (som funkar på storebror) är att berätta om tandtroll,låta dem vara med och köpa tandkräm så blir de mer involverade.

    Hoppas hoppas att man vinner!!

    SvaraRadera
  33. Selma är en liten buse som fyller 2 på söndag som älskar Frost (aka Elsa och Anna så som hon säger). Jag brukar få jaga, muta och hålla för att borsta tänderna, varje kväll och morgon.... första eltandborsten och perfekt födelsedagspresent. Dessutom att vinna det på denna fantastiska blogg som jag både gapskrattat till ocj gråtit till hade varit fenomenalt!
    Ett tips (som funkar på storebror) är att berätta om tandtroll,låta dem vara med och köpa tandkräm så blir de mer involverade.

    Hoppas hoppas att man vinner!!

    SvaraRadera
  34. Min dotter har tittat på den där i tidningen och önskat sig den många gånger. Det hade varit roligt att få ge henne en hon skulle bli så glad. Vi började tidigt med att låta henne borsta tänderna själv sen när hon tycker det är bra tar vi över och borstar en gång till hon älskar att borsta tänderna ☺

    SvaraRadera
  35. Hej! Min lilla tjej Vera älskar också frost, hon vill kolla varje dag och får helt enkelt inte nog! Vi har haft väldigt krångligt med tandborstningen så denna fina tandborste hade antagligen gjort under!! Hoppas hoppas hoppas!! // Linda

    SvaraRadera
  36. Eftersom ingen brydde sig om sånt när jag växte upp, hemma hos oss alltså, så fick jag väldigt dåliga och tråkiga tänder, och det var verkligen inte kul.
    Mina egna barn fick tävla i att stå på ett ben under tiden och till slut kunde dom stå hela tiden.
    Nu vill jag vinna till ett barnbarn och göra likadant med henne när hon ska sova här.
    Hälsningar Skåneland.

    SvaraRadera
  37. Min son motiveras att borsta tänderna med " annars lägger pappa dig". Jag kan låna ut maken som motivation till andra familjer vid behov😂 . Tänk dig 194 cm tatuerad,, rakad skalle som serser lättkriminell ut😱

    Hur som helst älskar min snart treåring "mätitgoj-filmen" ( Frost) och skulle älska tandborstningen. Så min motivering blir : rädda min son från hans far genom en Frost-el-tandborste.

    SvaraRadera
  38. Min dotter har önskat sig en sådan ett tag nu, och jag hade verkligen velat gett henne en eltandborste.

    Ärligt talat: min teknik för att få henne att borsta tänder: Bildgoogla ruttna tänder, visa ditt barn och Tadaaa, dom borstar som aldrig förr ;)
    // Jennie

    SvaraRadera
  39. Min älskade lilla dotter vägrar borsta, varje dag är en fight i badrummet för att få något borstat alls. Med denna tror jag hon skulle låta mig hjälpa henne då hon är ett stort frost fan 😊

    Det jag gör är att försöka få det och se roligt ut, mkt skum och skojiga miner. Annars klocka funkar bra, även att tala om att tandtrollen kommer :D

    SvaraRadera
  40. Samma visa varje dag. "Näe, inte borsta tänderna.." Det vore guld om Olof, Anna & Elsa kan hjälpa våra tjejer att hålla tänderna glänsande!

    Vi har precis fått en ny granne, som roligt nog är barnens tandläkare och de ÄLSKAR henne. Bra att ta till henne när det knorras om tandborstning. =)

    SvaraRadera
  41. Min lilla tjej ligger i magen och än på en stund ingen tandborstning. Men mamman hennes älskar frost fast hon är närmare 35 än 5.

    Om mini är lik sin mor kommer hon sjunga frost till frukost och borsta tänderna som en galning. Tränar på sambon just för att göra borstningen roligare och när mini blir stor nog får hon borsta på sin mamma :)

    SvaraRadera
  42. Min man var på tjänsteresa förra veckan och köpte med presenter till våra barn. Dagen efter såg min dotter reklam för Frost tandborsten och sa att hon ville att jag skulle köpa den till henne. Sa att hon fick önska sig den. Då säger hon att pappa kan åka till Tyskland igen. Eftersom hon uppenbarligen tycker att det är en god idé att skicka iväg sin pappa på tjänsteresa bara för att få en Frost tandborste i present hoppas jag på tur att vinna den till henne. Hellre det än att vara själv med ungarna ;).
    Tips för att göra det roligare. Hmm...jag kör mest med hot om tandtroll och det brukar fungera fin fint!

    SvaraRadera
  43. Andra familjer har strumpmonster som äter upp den ena strumpan - vi har banne mig ett tandbortsmonster. Jag förstår inte vart alla tandborstar tar vägen... Så, en egen tandborste till minsta tjejen väl värd att hålla ordning på kanske skulle lösa åtminstone en del av problemet.
    Mitt tips är påhittade sagor under själva borstningen. Om tandtroll, spöken, små fantasifigurer.

    SvaraRadera
  44. Victoria i Halmstad7 mars 2016 kl. 12:50

    Åh denna hade min son Elliot älskat att få i 5 årspresent. Han älskar allt som har med Frost att göra. Filmen, nattlinne, t-shirt och paraply har han med dessa motiv. En klok liten kille som väljer att gå sin egen väg och det låter jag honom göra också.

    Tandborstning är väl aldrig roligt, men en viktig nödvändighet. Barnen kan samla stjärnor varje dag när man borstar tänderna, som kan bytas till något dem vill ha. Varför inte borsta tänderna tillsammans med barnet. För ett tag sedan borstade jag tänderna samtidigt på båda barnen, dem efterfrågar ofta nu om inte mamma kan dubbelborsta. Det var en rolig grej för dem;)

    SvaraRadera
  45. Dottern skulle explodera av lycka, om hon på denna fick trycka! Elsa och Anna är det bara som gäller, vi slipper att hon tårar fäller. Vid borstningen vi alla kan va glada, vi slipper släpa ut na i vår lada. Kärlek och värme vi alla vill ha, vi dansar vid tandborstning till frost var da!

    /Madeleine

    Madeleine_ahlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Jag vill vinna för jag studerar & har inte råd att köpa denna till mina barn. :-/ Jag vet att denna är mkt bättre än en vanlig tandborste & den största mardrömmen skulle va att mina barn har hål i tänderna pga att vi borstat för dåligt. Jag har kommit på en sång som vi alltid sjunger när vi borstar på dem. & den handlar om att tandtrollen poppar upp i tänderna & man måste borsta borsta tänderna.. :) mina barn älskar
    Sången 😂
    lisa_follin@hotmail.com
    Mvh // Lisa

    SvaraRadera
  47. Jenny Västerås7 mars 2016 kl. 15:50

    Jag kör på snyfthistoria denna gång, brukar rimma men det vinner en fan aldrig på ;p
    Sonen på 4,5år har precis fått diagnosen diabetes.. Tandborsten är dock inte till honom utan till lillasystern som är sååå avundsjuk på allt han får efter sina sprutstick vilket hittills är både spel, bilar och klistermärken. Tänk att få en egen FROST-tandborste att trycka upp i brorsan ansikte o få säga "den är bara min"..
    Mest synd om brorsan kanske men dottern är ganska trött på nålsticken(läs presenterna) :p

    SvaraRadera
  48. Jag vill vinna denna tandborste till min systerdotter Alva som är så söt och go! Hon älskar Frost och pratar ofta om alla tandtrollen då hennes mamma läser till tandsköterska. Tänk vad roligt det skulle bli att varje morgon o kväll få rena tänder med Frost :)

    //Jessica

    SvaraRadera
  49. Jag har en frostgalen blivande 6 åring här hemma som hade typ svimmat av lycka av denna i födelsedagspresent.
    kram från Malin T

    SvaraRadera
  50. Petra Mathison7 mars 2016 kl. 20:33

    Här hemma räknar vi tandtroll (som förstås bara mamman ser). Jag borstar och låtsas att dom hoppar runt i munnen och får på så vis borsta alla tänder. Sen ska förstås trollen spottas ut och behöver det borstas mer då säger jag att trollet aldrig hoppade ur så får vi jaga på nytt. Busiga troll det där! Korrekt sätt eller inte men det funkar ;-)
    Min snart 4-åriga tjej skulle bli gudomligt lycklig för den fina tandborsten då hon ÄÄÄÄÄLSKAAAAAR Frost :-)

    SvaraRadera
  51. Bara för jag skulle kunna sjunga (en låt som min mamma kom på när vi tre syskon var små) ännu högre när vi borstar min dotters tänder: Botsta, borsta tänderna borsta riktigt noga annars kommer tandtrollen och då gör det ont, Spott! Kram till dig ❤️

    SvaraRadera
  52. Min dotter fyller 4 år snart och är så stolt efter sitt tandläkarbesök i veckan. Hon fick mycket beröm för sina fina tänder. Så hon sa härom dagen att om hon får en sån som killar i näsan (eltandborste) när hon fyller år så kan hon fortsätta borsta sina tänder ännu finare!
    Och en med frost på. Bättre än så blir det ju inte!
    För att göra tandborstningen kul brukar vi jaga busiga tandtroll i olika färger som studsar runt mellan tänderna. Vi brukar också sjunga "borsta borsta bort din sura min" i olika tonlägen och varianter... 😊

    SvaraRadera
  53. Min stora tjeja fyller tre i maj och just nu är det ständigt tjat från min sida och ett ständigt vill inte borsta tänderna från hennes sida! Så att mötas på halva vägen brukar inte funka, utan det slutar med bråk och gråt. Jag vinner ju så klart alltid och tänderna blir borstade, men med denna tandborste kanske det blir roligare för oss båda!

    När det väl funkar och vi samarbetar bra så brukar hon få välja mellan att vi ska spela Piano eller gitarr på tänderna, eller så sjunger jag en sång. ;) prat om tandtroll kör vi också med ibland!

    Håller tummarna för tur :)

    SvaraRadera
  54. Lillkillen fullkomligt älskar Frost och han fullkomligt hatar att borsta tänderna lika mycket. Att han inte gillar äggklockan som tidtagarur för tandborstningen är också helt tydligt då det funkar rejält. Den här kombinationen verkar dock oslagbar och lillkillen skulle fixa biffen utan att fuska på två härligt frostiga minuter.

    SvaraRadera
  55. Elsa är idolen här, önskar hon var med oss i badrummet där (pekar åt höger). Vill ju slippa tjat och gnäll, lilla tandborste: kom hit är du snäll!

    SvaraRadera
  56. Å skulle passa mitt frost galna syster barn super.Hon är 3 år och älskar att klär Ut sig till Elsa eller är de Anna ?"moster har inge koll på frost" sen sjunger hon hela Let IT Go låten själv när hon har konsert för oss alla! När sonen var liten tog vi alltid tid vart alltid fart när de vankades tävling!

    SvaraRadera
  57. LITE SNÖ HAR VÄL ALDRIG STÖÖÖÖRT MIG
    Tar bort tjatet sa du? Ja det är väl motivering nog... Att KÖPA? Jaha att få ungen att borsta mer kanske. För att jag tröttnat på att hon tokvägrar och slemskriker på golvet och allmänt superjiddrar om allt? Om tandborstningen gick friktionsfritt ger det mig två underbara minuter per dygn ju.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!