tisdag 8 mars 2016

Författarkris, Dyra droppar & Stol i ansiktet?

Alice slet upp sin mapp med läxgrejor ur ryggsäcken och sa "Mamma!! Vi har i läxa att skriva om vår favoritförfattare mamma! Jag vet i alla fall vem jag ska skriva om!! Du kommer nog bli glad mamma!" Här sträcker man ju på sig lite och tänker "ÅH VAD GULLIG HON ÄR!!" Sen kommer hon med det här:

 Martin Widmark? Vafan!? Skit på dig! 

Idag har jag varit i Ängelholm och jobbat lite. Jag hann med en trevlig lunch på bästa Ostbutiken och gode gud vilken räksallad de har! Helt sjukt. Lätt värt att köra hela vägen från Mellbystrand för en räksallad, haha. Jag passade på att köpa en parfym också när jag var i stan. För tredje gången (!) på ett år lyckades jag nämligen igår med genidraget att tappa min bästa parfym i klinkersgolvet i badrummet. Klirr. 700 kronor Dolce & Gabbana i golvet. Doftar lyxbordell i hela huset. Idag ersattes den med en Escada och den ska inte tas in i badrummet alls. Bra Malin. En gång är ingen gång, två gånger är jävligt korkat och tre gånger är tydligen det som krävs för att jag ska fatta, haha. 

Stort tack till Synsam i Laholm som lagade mina solglasögon idag! Mina älskade solbrillor gick sönder förra veckan och idag tog jag äntligen tag i det. Jag gick in på Synsam och i väntan på att det skulle bli min tur hann jag prova en massa glasögon och fnissa hysteriskt åt mig själv i spegeln. Jag ska ju skaffa glasögon nu och har lite ångest över det där. Jag skulle tagit tag i det för flera år sedan. Jag är den som skäller på Freddy i bilen och vrålar "MEN VAR FAN STOD DET DÅ?!" när han säger att jag missat avfarterna på motorvägen. Ja, jag behöver glasögon.  Jag tycker det är skitsnyggt med glasögon...på alla andra. Som ett fins smycke. På mig blir det dock lite "jag har en stol i ansiktet-känsla". Inte alls bekvämt och jättekonstigt. Inte ens ett par dyra Michael Kors-bågar kunde få bort den där känslan. Men solbrillorna är jag bekväm i...när båda glasen sitter fast, haha. 

 
 - Hej, vad kan vi göra för dig? 
- Det har hänt något fruktansvärt! (Ja, varför hålla inne med känslorna?!)
- Ojdå!?
- Mina bästa solglasögon har varit med om en hemsk olycka! (Öppnade försiktigt fodralet och visade eländet.)
- Hoppsan. Ja, det får vi se om vi kan lösa. Det är ju ett par Michael Kors så det vore ju synd om det inte gick att ordna. 
- Min 8-åring satte sig på dem! ( Här LJÖG jag!! Varför gjorde jag det?! Det där fruktansvärda som mina glasögon hade råkat ut för var ju mitt feta arsle!! Varför skyllde jag på Alice?! haha
- Man ska kunna trycka i glaset igen. Kan du lämna dem här så gör vi ett försök?
- Ja, det måste ju gå!? Eller? Klart att det går? Säg JA!? (Jag är en idiot, jag vet.)
- Vi får prova. Men det KAN gå sönder när vi trycker i glaset så att du vet.
- Eeeh...ja, jag kan ju inte använda dem i alla fall med bara ett glas...så du får försöka. Var rädd om dem!!     

Någon timme senare hämtade jag dem och de var hela, fina och renare än de var när jag köpte dem. TACK för det! Kommer kanske in en dag och provar bågar igen. Tänker att jag kan dricka två glas vin innan så att jag slappnar av lite?

NU - städa köket efter pannkaksorgien och sen godnatt!

over and out. 

//Meekatt...   


6 kommentarer :

  1. Skaffa dygnet runt månadslinser. Du behöver bara byta 1 gång i månaden. Glasögon är snyggt men sjukt opraktiskt. De immar, de glider ner och när man är så närsynt som jag är (halvblind) så förminskar dom allt också och -bästa argumentet ever!- du kan inte använda dina solglasögon! :)

    SvaraRadera
  2. Valde länge i butiken och köpte ett par jätte fina brillor. När de va dags att hämta ut de va de något av de fulaste världen skådat, men de säger man ju inte öppet så tacka å tog emot de och gick hem. Jag ser inget på långt håll men vägrar ha de på mig ute, sonen blir galen när han måste hjälpa mig hela tiden :p använder bara brillorna när jag kollar på tv, kan ju missa nått bra annars ;)

    SvaraRadera
  3. malin stjernberg9 mars 2016 kl. 08:51

    Man kan liksom inte skylla på sitt eget feta arsle ;) Jag förtår!

    SvaraRadera
  4. Som förste "talaren" sa. Dygnet runt månadslinser. Har det själv, men nu när pollenhelvetet snart drar igång så blir jag tyvärr en brillsmurf, men jag hittade ett par snygga blåa bågar som jag använder när jag måste. Kliar ut linserna å kliar sönder ögonen annars plus att jag då med linser i under pollenhelvetetssäsong får sexiga illröda (knarkar)ögon (!)
    //Thina

    SvaraRadera
  5. Det funkar lika bra att köpa parfym på Gekås, runt 40 kr för en flaska, då gör det inte så mycket om de ramlar i klinkersen.. :)
    Jag fick också skaffa mig läsglasögon för ca ett år sedan, men optikern sa att min syn inte förändrats så fasligt mycket, så jag kunde lika gärna köpa billiga.
    Hittade trepack på Rusta för 99 kr.. :) #smålänningjavisst

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!