onsdag 16 mars 2016

Just do it!

Igår fick jag hem provsvaren ifrån Region Halland och det är alltid lika skönt att läsa den där meningen. Jag hinner alltid få lite ångest och tänka att jag har cancer i hela kroppen...för sån é ju jag. Men det är så VIKTIGT att gå på de där provtagningarna! Så en liten uppmaning till alla er som "ska ta tag i det" - ring och boka tid idag! ♥ Info hittar ni här.

http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Undersokningar/Gynekologisk-cellprovtagning/
 
over and out.
 
//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Jag tillhör den generationen som går var 18:e månad på mammografi. När min damp ner i lådan så går man dit med lätta steg.
    Mina tidigare svar har oftast kommit inom 2 veckor och när jag fick brevet från landstinget denna gång, så hade jag en väldigt tydlig bild på näthinnan, att det skulle stå att bilderna var bra och inte visade något tecken på något. Sen slänger jag lappen och påminns igen efter 18 månader.

    Denna gången blev det annorlunda...
    Denna gången stod det helt annat i brevet....
    Denna gången gick luften ur mig totalt...
    Denna gången stod livet stilla i flera minuter...
    Denna gången.... stod det att jag hade en ny tid för en komplettering....

    Kompletteringen skulle bestå av ytterligare bilder men den kunde även bestå av undersökning av kirurg...

    Hjärnan går på högvarv direkt. Var fasen tog texten vägen som det alltid stått! Man övertolkar, misstolkar och skapar dessa hjärnspöken och det sätter hjärnan i spinn rejält!

    Hur man än gör, så kan man inte sluta grunna! Det spelar ingen roll vad folk säger, för man vet att det inte behöver betyda något, men OM finns alltid i närheten!

    För att göra en lång historia kort. Jag fick göra 2 biopsier. Resultatet visar på ett Fibroadenom, en tumör som består av bindväv. En godartat sådan och som växer i normal takt. De valde att inte ta bort den, ännu så länge.
    Så jo! Koll av både underliv och boobisar, är livsviktigt!

    SvaraRadera
  2. Vi ska vara tacksamma över att vi blir kallade på kontroller!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!