onsdag 23 september 2015

Växjö, Djur i maten & Meditation?

Då var jag på plats i Växjö på mysiga Elite Stadshotell för tre dagars jobb (i kombination med shopping, en intervju, leverans av tavlor och hotellhäng) och trots regnet så överraskar staden. Jag var här för många år sedan men hann inte känna av staden då riktigt. Vackra byggnader, glada människor, bra utbud på affärer, massor med restauranger, sushi i världsklass och trevliga läsare som kommer fram och säger hej och kramas. Meekattbilen är ju inte jättediskret så jag hann bara parkera innan mailen kom med "ÄR DU HÄR MEEKATT?!", haha. Man kan inte gömma sig direkt... ;)


Igår var jag och käkade bästa sushin på Moshi Moshi här i stan. Supergott och fräscht. Jag hade dock en nära-döden-upplevelse när jag hittade en Alien(!) på tallriken. Det visade sig dock vara en bläckfisk. En HEL bläckfisk. Waah!? Vem fan äter det?! Ska man stoppa in en HEL bläckfisk i munnen? Inte den här katten! När jag beställde frågade tjejen "Äter du allt eller är det något du inte vill ha? Jag är inte jätteexpert på sushi och visste inte då att man kunde få hela djur, haha. Alltid lär man sig något! Men i övrigt - helt klart ett av de bästa sushiställen jag provat!

På riktigt?!

Jag gjorde ett försök med Hollywoodfruarna igår men det känns som att jag är klar med det där programmet. Man har ju redan sett allt? Det behöver hända något nytt i den serien! Ta in mig! Jag kan svära, dricka drinkar med Maria och leka spindeljagare. Eller ja, just spindeljagare blir kanske lite misslyckat då spindlar är en av mina största fobier men drinkarna klarar jag! Och svärandet.

På vägen hem från stan igår gick jag förbi domkyrkan. Så otroligt fin. Jag kan dock inte gå innanför dörren på en kyrka utan att börja gråta men jag gick in lite snabbt och tände ett ljus för mamma. Jag hade hörlurarna i och gick i min egen lilla värld som vanligt och var mest förvånad över att det var öppet så sent. Folk tittade lite suspekt på mig när jag gick in. Jag tänkte att de antagligen såg mina horn i pannan och att jag egentligen är lite fel ute här, haha.


Efter en stund kom en kvinna fram och sa "Nu börjar vi, ska du vara med och meditera för jag ska låsa nu?" Eeeeh...nej!? Ser det ut som att jag mediterar? Släpp ut mig! Det där är inget för mig och speciellt inte i en kyrka. Jag hade säkert börjat brinna och hur ska man förklara det? Jo...det är såhär att...jag är egentligen en ganska usel person. Som svär, kommer på nya könsord varje dag, kollar på porr och som totalt tappat all tro på gud då han är den störste svikaren av dem alla. Men meditera på ni så hinkar jag nattvardsvin under tiden? Nej, min gud för kvällen blev Fredrik Eklund. Han är grym! I mitt nästa liv ska jag vara Carina Berg och åka och spendera ett dygn med honom. Snacka om att få tanka energi för en hel livstid! Lycka!

Nu ska jag käka färdigt min frukost och sen ge mig ut i stan en sväng. Det finns morotskaka här. Med glasyr. Till frukost! Heja Elite Stadshotell! ;)

over and out.

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Jag tror inte du behöver vänta till nästa liv eller behöver va Carina Berg. Fredrik kommer älska dig precis som du är i detta livet för du är som honom. Smart, business och går helt din egen väg utan att bry dig om vad andra tycker! Du är ju den kvinnliga Fredrik, fast utan 5 miljoner/vecka kanske. Men du är MIN idol som jag vill spenedra ett dygn med i mitt nästa liv, haha.

    Såg att han kommenterat på din instagram och kissade nästan på mig av lycka för din skull, haha. Så nu är det bara att maila honom och boka din biljett. Klart han vill umgås med dig! Ni hade haft skitkul ihop!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. "Men meditera på ni så hinkar jag nattvardsvin under tiden?" HAHAHA

    SvaraRadera
  3. Välkommen till Växjö! Såg din bil igår och blev helt till mig, haha.

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Har haft en skitmorgon och suttit här hemma och grinat, och så ser jag att du skrivit ett nytt inlägg...:
    Jo...det är såhär att...jag är egentligen en ganska usel person. Som svär, kommer på nya könsord varje dag, kollar på porr och som totalt tappat all tro på gud då han är den störste svikaren av dem alla. Men meditera på ni så hinkar jag nattvardsvin under tiden?

    Och för första gången idag ler jag, skrattar högt!

    Tack för att du finns älskade katten <3

    SvaraRadera
  5. Fortsatt trevlig vistelse i vår stad. Skoj du är här.

    SvaraRadera
  6. Hej Malin
    Trevligt du är i min gamla hemstad ta en tur till Cafe de Lux ikväll super trevligt ställe med God mat och Vin 😂
    Hör av dej till Carina Stork hon hänger nog gärna på 😂
    Kram Irene

    SvaraRadera
  7. Såg dig i stan på hm innan!! Blev så starstruck att jag fick gå ut och fnissa, hahahaha. Snygg är du katten! Och bäst! Nästa gång ska jag våga mig fram och hälsa! ;D

    SvaraRadera
  8. Håller med ovanstående. Du behöver knappast vänta till nästa liv för att få träffa Fredrik. Ni är ju som gjorda för varann! Haha

    SvaraRadera
  9. Såg bilen på torget! 😂

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!