söndag 6 september 2015

Morsor på stan, Hotshots & Blodiga karlar?

Alltså gårdagen! ♥ Vilken kväll! Jag vet inte när jag hade så roligt sist och trots att jag är ett vrak utav rang idag så var det så värt det! 19 glada brudar, massor med god mat, vin, drinkar, shots och skratt. Vi hade laddat upp inför kvällen i en Facebookgrupp och var överens om att alla skulle se ut exakt som på sina profilbilder på FB så att vi kunde förstå vem som var vem. Detta innebar dock att jag skulle få sitta på golvet hela kvällen så att alla kunde se mig snett uppifrån, Emma skulle ta med geväret, Sara skulle ha hög hatt, Ulrika skulle ta med sig hunden, Maria skulle ha både ungar och flytväst och Carina skulle ha med sin man. Det blev lite komplicerat så istället styrde Emma upp namnlappar till allihop. Bra där!
 
Kvällen inleddes med förnedring i världsklass när jag stiger ur hissen och möts av jubel och applåder i lobbyn ifrån hela gänget. Hela Scandic Rubinen stannar upp och tror att Zlatan stigit in och där står en blekfet och livrädd 2-barnsmorsa med för mycket Proffs hårspray och vill dö av skam, haha.
 
Efter ett skitkonstigt "upprop" för att säkra att alla var på plats frågade jag vad alla jobbade med. Kul att få en liten inblick i allas liv tyckte jag tills vi kom till tjejen bredvid mig som tydligen jobbade på soc. "Är det nu det händer? Är detta en intervention? Är det NI som är Mammamaffian? Fan..." Men det var inte mammamaffian. (Jävla tur!) Efter en god fördrink uppe i Takbaren på Rubinen satte vi oss i restaurangen. Här har vi gänget:
 
 
Trerätters, en massa vin och en fantastisk Amanda med världens tålamod som tog hand om oss. Jag tvingade på alla gäster mina Familjeregler så alla fick släpa runt på rullar kvällen lång.
 

Fina presenter fick jag. Vin, massor med choklad och detta konstverk! ;) Ska såklart ramas in och sättas upp i Meekatt Casa!
 
Mitt alltid lika diskreta skratt (eeh?) och Emma som är glad över att hon kunde klämma på mina bröst lite, haha.
 
Mitt i allting trillade det in ännu en läsare som bodde på samma hotell och hade sett på Instagram att vi var där. Hon övergav sin stackars man som inte ALLS förstod vad hon skulle leta upp mig för (haha) och stannade med oss och festade tills baren stängde. Förlåt maken! Ni som skulle ha en mysig natt på hotell och så sitter frugan hos mig, haha.
 
Baren stängde vid ett inatt och då borde vi gått och lagt oss. Men just då kändes det helt logiskt att gå till Rockbaren och dricka öl, cider och hotshots. Representation kallas det. Här gick det dock lite utför för den här mamman. Jag har som säkert alla vet en sjuklig bacillskräck. Jag tåler inte blod. Jag får panik i trånga utrymmen och jag tycker inte om att ha människor som jag inte känner för nära inpå mig. Jag behöver mitt Patrick Swayze-space! I trappen på vägen ner i baren möter vi en svettig långhårig karl med blod rinnandes i pannan. I ren panik griper jag tag i en öl som står på ett bord och dricker. Bra Malin. Bacillskräck och sunt förnuft? Jag fick nästan dricka handsprit för att komma över chocken själv. Men ja...det där var verkligen inget ställe för den här mentalt störda mamman. ALLA hade blod ritat på sig. VARFÖR GÖR MAN SÅ!?!?! Rockers i all ära men BLODET? Jag mår fortfarande dåligt och de där hotshotsen hjälpte inte mig att förstå grejen.
 

 
Ja, men det här är ju helt normalt? Detta hängde i baren. Och där stod jag med skräck i blick och höll stadigt i min handsprit och ville hyperventilera med ansiktet i min Michael Kors-väska. Pantertanten...på Rockbaren.
 
De här brudarna var betydligt med världsvana och inte lika rädda för blodiga karlar och offentliga toaletter, haha. Bästa gänget!!
 
Idag...mår jag så här:
 

Och så här:
 
 
Så ja, idag mår jag som jag förtjänar. Jag har checkat ut från hotellet och sitter på Espressohouse på Avenyn med en Pepsi Max, en stor latte och 2 flaskor handsprit som sällskap och väntar på att kroppen ska bli körklar. Det kan ta ett tag...
 
TACK alla ni underbara brudar som var med igår! Vilket superhärligt gäng där alla bjöd på sig själva och bidrog till en toppenkväll! Jag är så lyckligt lottad som får vara med om såna här kvällar och trots applåder och groteska mängder selfies (haha) så är jag innerligt tacksam och jätteglad över gårdagen. Detta ska vi göra om! ♥
 
over and out.
 
//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Gick förbi dig på Avenyn precis men vågade inte gå in, haha. Blev så starstruck att jag snubbande in i staketet utanför EH när jag såg dig! ;D

    Men HEJ HEJ ifrån mig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men du skulle ju gått in! Jag är helt ofarlig - speciellt när jag är bakis, haha.

      Men hej hej! Kom in nästa gång så du inte skadar dig! ;)

      Radera
  2. 😂😂😂 hahaha du...bara du.....😂😂😂

    SvaraRadera
  3. Då blir det snart en repris på hemmaplan?? :)
    För oss som bor i närheten o inte kunde ta oss till Götet, p.g.a jobb, menar jag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det ska vi styra upp!

      Radera
    2. Yey! :)
      Jag kan baka, o även göra smörgåstårta, om det skulle behövas! :)

      Radera
  4. Bodde oxå på Rubinen fr-lö. Såg dig inte ... :( Inte ens i Göteborgs Allé kl 06.00 på min morgonlöprunda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, konstigt att du inte såg mig på morgonen. Jag måste sprungit för fort! ;)

      Hoppas du hade det bra på Rubinen!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!