tisdag 8 september 2015

Kondomer, Kaffeflickor & Michael Kors!

Igår kväll gick jag in på Eltons rum och hittade en ansiktsmask i hyllan. En sån där bra peel-off-mask innehållandes gurka och en massa annat konstigt som man egentligen borde äta istället...
 
- Var kommer denna ifrån Elton?
- Den har jag fått av pappa!
- Åh, kan inte jag få den?
- NEJ!
- Men...jag vill verkligen ha den. Jag köper en ny till dig imorgon!
- NEJ!
- Men snålfis. Snäääälla?
- NEJ! Jag vill ha den fävl!!
- Men...om du får en ballong då?
- JAAAAA!! (Ungen ÄLSKAR ballonger!)
 
Jag hittade ingen ballong. Men vafan...han var nöjd!
 
 
Kul att skicka en 4-åring till dagis som stinker one night stand om fingarna. Men vad gör man inte för vacker hy? (Nu kan Mammamaffian anfalla, haha. Rensar inkorgen och gör plats!)
 
I morse valde Alice kläder själv. Och det är ju alltid lika fantastiskt när de är lite självgående på morgonen och man slipper tjata. Men efter 15 minuters grejande inne på rummet möttes jag inte av Alice utan av en överlycklig och färgglad kaffeflicka som råkat gå vilse i en polsk UFF-container ifrån 1994. Leopardtights, nättröja, orange klänning, rosa paljettklänning som sjal, ett grönt skärp, ett svart diadem med en stor blomma och läppstift. Eeeh? Vad fan hände på rummet egentligen? Drack hon sprit?!!

Jag log med mitt mentalt störda leende och sa "Åh, vad fin du är hjärtat! Jag önskar verkligen att jag var lika modig som dig och vågade ha så mycket färg! Jag är ju alltid tråkig och klär mig svart så heja dig! Men vi måste avväpna dig lite hjärtat. Du ser lite...."utklädd" ut och man får inte ha smink i skolan..."

Vi kompromissade bort diademet och skärpet och jag mutade med varm choklad. (Hot och mutor är grundstenen i en bra uppfostran!) Sminket var liksom ingen diskussion, där har vi en fast regel. Så ja, heja färgglada vackra Alice och heja mitt psyke som kunde stå stå emot att säga det jag egentligen tänkte? Och heja lillebror som klädde av sig naken och vrålade "SKA HON SE UT SÅ VILL JAG VARA NAKEN MAMMA!!!" Alltså, det räcker ju att ungen stinker kådis på dagis. Han kan ju inte komma naken också...


På tal om sexuell upphetsning så finns Michael Kors på Campade idag med sketsnygga solglasögon och upp till 71% rabatt. Och eftersom att Freddy är i Norge (och alltså på mer än replängds avstånd) så gick jag lite crazy här. Oups.


Nämen? TVÅ par? Ja, man måste ju ha ett par i bilen också. Annars kan man ju bli bländad. Och krocka. Och dö! DET vill han väl inte att jag ska göra? Han älskar ju mig?! Så varsågod älskling för att jag också är rädd om mig..? Omtänksam och duktig - sån é jag verkligen!

over and out.

//Meekatt...

http://campadre.se/tipsa/868705?utm_source=mgm&utm_medium=sharelink&utm_campaign=mgm
Klicka för att shoppa till 71% rabatt

8 kommentarer :

  1. Hehe man tager vad man haver! Så länge barnen är nöjda?! :)

    SvaraRadera
  2. När äldste sonen skulle börja i gymnasiet traskade han iväg i urvuxna rutiga byxor, vit T-shirt och espadrillos som inte satt kvar på fötterna mer än 5 meter i taget. Jag skulle till jobbet och saktade ner bilen när jag noterade hans problem med skorna men nej tack till skjuts.
    Väl hemkommen på sena eftermiddagen frågade jag vad klasskamraterna hade på sig. Blaeser och byxor, loafers. strukna skjortor. Och så där håller det på tills dom är i 30-årsåldern, då börjar dom att fatta. Som du är klädd blir du hädd, hette det förr och gäller fortsatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, sant. Skönt att de vågar sticka ut ur mängden! ;)

      Radera
  3. Tänk om fler va som dig och inte så jäkla "skitenödiga" (stela) jämt! Fortsätt vara precis som du är och tack för en underbar blogg!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Tack för att du kikar in och kommenterar!

      Radera
  4. "Ja, man måste ju ha ett par i bilen också. Annars kan man ju bli bländad. Och krocka. Och dö! DET vill han väl inte att jag ska göra? Han älskar ju mig?! Så varsågod älskling för att jag också är rädd om mig..? Omtänksam och duktig - sån é jag verkligen!"

    HAHAHAHA!! Priceless! Jag är helt på din sida här - prylbög som jag är! Tack för att du finns som en frisk fläkt i vår vardag katten!

    //Jonas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är nöjd själv med min motivering här. Jag borde köpt fler så här i efterhand, haha. ;)

      Tack för att du kikar in!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!