tisdag 18 augusti 2015

Vardag, Hångel & Snippor?

Då var det vardag igen och man slipper ta jobbiga beslut över om man ska spendera förmiddagen i solstolen eller på stranden. Nu är jag back in business och i vanlig ordning spenderade jag förmiddagen med min dator och en kopp te på Cecilias i Laholm. Inga sörplande gamlingar idag (yeyh) men en massa folk som envisas med att prata i telefon hela tiden. Vad handlar det där om? Vad hände med "Jag fikar nu, jag svarar inte". Sån é jag. Min telefon och mitt internet dog dock redan efter tre koppar te så jag fick åka till Freddys jobb och leka anställd istället. Nu fick jag både eget skrivbord, wifi och en trevlig kollega. Nu ska jag bara koppla in telefonen också så att jag kan börja göra lite nytta. "Välkommen till Meson, det är Naken-Malin". Blir säkert uppskattat av ledningen. Jag menar - hur jävla svårt kan det va att sälja lite ventiler?


Alice och Elton var pigga och glada i morse och lämningarna gick över förväntan. Alice har fått en ny klasskompis och har full fokus på att få henne att känna sig välkommen. Fina Alice! Elton sprang in och letade upp sin Olivia och jag fick nästan slita isär dem innan jag gick. Elton har ju berättat (och visat) för halva campingen i sommar att han och Olivia brukar HÅNGLA på dagis. De är fyra år gamla. Vad hände med kuddkrig och Lego? Jag lyckades i alla fall få dem att dela på sig och gjorde den obligatoriska grimasen i fönstret innan jag gick. "Snälla Malin, gör en granat i fönstret!", haha. Mer grimaser och mindre hångel åt dagisbarnen tack!


På tal om hångel (haha) så ska jag på återbesök på Kvinnokliniken på fredag. Nu ska steriliseringen vara "klar" och äggledarna ska ha växt igen om klämmorna sitter på plats. Sen kan den här katten gå lös utan att någon behöver bekymra sig för fler Meekattungar. Skönt för Mammamaffian som kan luta sig tillbaka och fortsätta virka haklappar av gamla ekologiska bananskal till sina barn. Alice frågade om min lapp på kylen igår och undrade vad en gynekolog var. "Det är en läkare som ser till att snippan mår bra och att allt funkar när man har bebis i magen...typ". "Men mamma - HUR kan man vilja titta i andras snippor?! Ärligt talat...jag med min extrema bacillskräck och fobi för kroppsvätskor och blod har inget bra svar på det, haha. Men YEYH för att ni finns såklart! ♥

Jag loggade in på Visma idag och såg en rejäl hög med beställningar. Jag trodde att jag stängt webshopen men den har tydligen varit öppen under min semester. (Waah?!)Misstänker att jag har en del irriterade kunder att gottgöra i veckan som fått vänta alldeles för länge på sina leveranser. På söndag får jag tillbaka mitt strandhus och kan packa upp mitt kontor igen. Så skönt att komma igång med rutiner igen. Till och med tidiga morgnar känns okej.

Nu ska jag ta tag i jobbet här. Höstterminen 2015 - game on!

over and out.

//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. Välkommen tillbaka till vardagen, ni har haft en härlig semester ser det ut som. Vet du, jag såg dig när du var på Bromma flygplats (tror jag) jag var in och pratade med personalen om en annan grej och då tyckte jag att det var dig jag såg där. Men "vågade" mig inte .fram. Såg sen på Instagram att du varit där....
    Lycka till med bokföringen nu och vill du ha någon som kommer och hjälper dig så står jag till tjänst fredagar och måndagar, hahaha
    Skönt att det gick bra för barnen att bli lämnade imorse, då känns allt så mycket bättre och man orkar gå till jobbet med raska *hmm* steg.
    Kram och ha en fantastisk dag.

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är tillbaks på bloggen igen! <3
    Kram Hanna.

    SvaraRadera
  3. Woho!! Du är äntligen tillbaka!! ;) Mindre semester åt Meekatt!! ;) <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!