fredag 21 augusti 2015

Godkänd på gyn, Bortgjord & Underskattad korv!

Ja, då var kattfan godkänd på kvinnokliniken och steriliseringen är därmed avklarad. Yeyh - inga mer hormoner och skit i den här kroppen. Och ännu bättre - nu är jag dessutom uppsatt för en operation för att bränna bort livmoderslemhinnan (Thermachoice) och kommer därmed (förhoppningsvis) bli helt mensfri och av med all mensvärk. 20 år med den skiten räcker för mig. Så mycket smärta och skit som jag stått ut med. Nu är det nog! Inom tre månader blir jag kallad. Så. Jävla. Skönt. Ett helt nytt liv öppnar sig där man inte behöver planera jobb och aktiviteter efter den mensvärk. Detta ska firas med ett tampong/värktablettsbål nere på stranden. Eller gruppsex...för det har ju alla andra nere på stranden i alla fall!


Jag fick ett mail igår ifrån en läsare som undrade om det var jobbigt att vara "Naken-Malin" med hela Sverige som jag tydligen blev efter Aktuellt, haha. Inte ett dugg jobbigt. faktiskt...innan idag. Sån här är ju jag och det är ju ingen stor grej för mig liksom. Jag får lite pikar ibland och frågan "Nämen, har du kläder på dig?!" så fort jag går in i en butik när någon känner igen mig, haha. Men jag kan ta det. Jag är ju fortfarande samma person - bara det att folk vet lite mer om mig nu. Jag hatar fortfarande slappa föräldrar, jag älskar fortfarande choklad, jag tycker fortfarande att det är pest att vara mamma ibland och jag sjunger fortfarande lika kasst. Det har varit mycket fokus på naket de senaste veckorna - av naturliga skäl. Men nu är det vardag igen, kavajen är på och jag sitter på Espressohouse och skriver. Jag överväger till och med att skoja till det med en räksallad. Bara en sån sak?!

Idag är det "Krambjörnsdag" på Mellbystrandsskolan och jag följde med Alice en stund på morgonen. Jag smög in i klassrummet och satte mig vid hennes bord tillsammans med tre andra klasskamrater. Alice fick presentera mig och alla kikade nyfiket och jag kände mig som 8 år gammal och ny i klassen, haha. "Snälla fröken - fråga inte mig något!" tänkte jag hela tiden, haha. Moget. Alice fröken började prata om dagen och alla lyssnade spänt på hur lagen skulle se ut i dagens lekar. Då lutar sig grabben bredvid sig mot min axel, ler med hela ansiktet och viskar högt "JAG SÅG DIG PÅ TV!".

 
Hahaha, men skjut mig!?! Där satt jag...illröd i ansiktet och kände mig som en generad 14-åring. Sen kom ett "Det var coolt" från en annan elev. Men vafan föräldrar!? Ser era barn Aktuellt!? Vi måste prata om det här! Här försöker man leka supermorsa och följer med till skolan... ;)

Efter den förnedringen pratades det vidare om krambjörnsdagen. Det ska lekas hela dagen och alla var taggade för en härlig dag. Till och med Alice som HATAR krambjörnsdagen såg spänd och glad ut. (Kanske för att morsan impat på kompisarna som förhoppningsvis inte förstod vad jag pratade om på TV, haha.) Fröken frågade alla "Nu ska vi ha en härlig dag tillsammans hela skolan. Men vad är det ABSOLUT viktigaste en sån här dag?" Någon ropade högt "KORV OCH BRÖD!!" Hahaha, underbart!! Jag älskar barn! Klart att korv och bröd är apviktigt! Hon frågade igen och ett par av grabbarna ropade "ATT VINNA!!" Haha, ja, det är ju det allting går ut på när man är 8 år. (Eller 35 för den delen). Sen kom det såklart en klok unge med ett "Att vi har kul!". Och ja, det är ju viktigast - men korven ska man fan inte underskatta!


over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Shit lider du också av kraftig mensvärk :( är det Endometrios du har? Fick själv den diagnosen för ett par veckor sen.

    Hoppas behandlingen hjälper!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte det. Men ja, jag hoppas på ett nytt liv efter op i alla fall utan mens och ont! :)

      Radera
  2. Jag ska göra i tvärtom ordning. Bränna först och plugga igen sen. Ska bli skönt att kunna jobba alla dagar i månaden utan att blöda igenom allt...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!