torsdag 27 augusti 2015

Hur ligger nì?

Igår körde jag till Ikea för att köpa ny säng. "Hängmattan" i sovrummet hade liksom gjort sitt och jag hade siktat in mig på en ny hård säng som man ligger PÅ istället för inuti...typ. Väl framme var det dags att provligga och det där är ju en jävla konstig grej. Hur avslappnad är man när man ska provligga en säng inför publik och med personal som står intill och rådgör? Det är ju inte direkt så att man kastar av sig kläderna, klämmer täcket mellan låren och intar sovposition. Istället lägger man sig försiktigt på rygg och har hela tiden full fokus på att skorna ska hamna på det där lilla skyddet längst ner så att man inte får skäll. Sen ligger man där stel som en pinne och säger "Ja, den här är ju JÄTTESKÖN! Jättebekvämt verkligen!" Nästan lika bekvämt och avslappnat som på en cellprovstagning.

Precis när jag lagt mig ner sa den hjälpsamma personalen "Detta är en bäddmadrass med så kallat memory foam som formar sig efter kroppen. Alla har ju sin egen unika stil, hur ligger du helst?" Eeeh...tackar som frågar. Nu är ju jag från Mellbystrand så jag ligger helst på stranden...med folk jag inte känner. Och ja, helst bakifrån då men det händer så jävla sällan att jag omöjligt kan köpa en säng efter det behovet!? Man kanske ska köpa memory foamet just därför. För om och när man väl får till det är det ju kul om åtminstone madrasshelvetet kunde få komma ihåg det!


over and out.

//Meekatt...

24 kommentarer :

  1. "Och ja, helst bakifrån då men det händer så jävla sällan att jag omöjligt kan köpa en säng efter det behovet!? " HAHAHA!!

    Kan man väl visst!?

    SvaraRadera
  2. Memoryfoamet är överskattat. Inte fått ligga på ett år trots att madrassen borde påmint oss varje natt!?

    SvaraRadera
  3. Haha, du är inte klok katten!

    SvaraRadera
  4. Hittade hit idag via en länk på FB hos en kollega. Skrattat så tårarna rinner åt dina mammamaffiainlägg.
    Tack för en rolig arbetsdag, haha! ;D

    SvaraRadera
  5. Jag har haft tempur madrass i 18 år..utan den hade jag inte kunnat gå.
    Den kostar ju lite mer men det är sååå värt det...
    Det tar ca en månad innan kroppen vant sig..
    Idag firar jag min födelsedag med att just ligga i tempuren.
    Har planerat en mysmiddag med mannen i mitt liv men havskräftor... färska räkor och lite annat smått och gott.
    Men först låååång vila för att orka..
    Ha en bra dag och hoppas du hittar din drömsäng!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter mysigt! Havskräftor är det bästa som finns!

      Ha en fin dag!

      Radera
  6. Ja jisses.... skulle gärna sett den personalen på IKEA. Du är bara helt underbar :D

    SvaraRadera
  7. Du är underbar.😂

    SvaraRadera
  8. Köp den med memoryskum! Jag älskar min!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla säger det så jag litar på er! ;)

      Radera
  9. Har memoryskum från Ikea och kommer aldrig köpa nåt annat igen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra! Då var det ett bra köp här med!

      Radera
  10. Hade en bäddmadrass med memory foam och den åkte ut efter en vecka, det absolut värsta jag sovit i.
    Men smaken är som baken och det kanske passar dig bättre än mig :-)

    SvaraRadera
  11. Hoppla, inser att jag är sent ute, men ville ändå hoppa in i samlingen! Vi köpte en Wellpur-madrass på Jysk, är väl nåt liknande. Jäklar i min lilla låda så gott man sover nu! Blir lite varm ibland, men det kan ju lika gårna bero på åldern, ähum...
    Jag behöver inte alls ligga och snurra runt i jakten på en bekväm ställning längre (sovställning alltså...), det är liksom bekvämt direkt, alldeles av sej självt!
    Sambon har dock gnällt lite om att underlaget numer är lite för "stumt" för andra aktiviteter, men vafan, man får ju prioritera rätt. Man sover ju betydligt fler timmar än vad man nuppar, talar klart för mej själv nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja tyvärr sover man ju mer än man nuppar så man får prioritera därefter! ;)

      Radera
  12. Rekomenderar Svane Zenit eller Zefir! Fantastiska sängar. Kostar några kronor extra, men det är det värt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!