fredag 28 augusti 2015

Mens, Misär & Konstig kärlek?

Alltså, vi måste prata om det här med mensvärk. Vems jävla idé var det? Nu har jag legat sängliggandes i ett dygn snart, knaprat Coklo-F, Iprén och Diklofenak och spytt...typ. Jag har aldrig haft sån mensvärk någonsin. Många säger att det beror på steriliseringen men jag vet inte om det hör ihop. Förut har jag ju tagit hormoner som lindrat så jag tror det är avsaknaden av dessa som ställer till i kroppen och inte operationen. Men jag ska ju snart opereras igen så att jag slipper mensvärk och den här skiten. 2 månader till kan jag stå ut. Igår deppade jag ihop totalt och gick och la mig klockan halv sex med värmedyna. Jag tänkte att jag skulle kunna smyga undan och få ha lite "ensam-misär" en stund. Det gick sådär, haha. 2 ungar PÅ magen fick jag. En som ville använda värmedynan till fotvärmare och en som snodde mitt sista choklad. Det är fantastiskt att vara mamma ibland. Verkligen...

Ser inte superfräsch ut direkt, haha.
 
I morse vaknade jag lika klen. Elton kom direkt och erbjöd sig att hålla mig i handen på väg till toaletten. Fina Elton! ♥ Han hade förberett en liten överraskning till mamma:
 
 
Det HÄR är kärlek, haha. Ett väldigt väldigt VÄLDIGT konstig sätt att visa kärlek på - men äkta och genomtänkt. Fina lillebror! ♥
 
Jag har tagit mig ner till strandhuset nu och ska försöka få lite gjort här. Börjar med kaffe och en spasmofen som jag till min stora lycka hittade i väskan sen operationen. Fick ställa in en efterlängtad middag igår med fina vänner. Idag fick jag avboka fotografen som skulle fixa nya pressbilder till mig. Lite som "Malin kan inte vara med på gympan idag för hon har mens!", haha. Fast 20 år senare. Det är fan inte okej att man blir så begränsad...
 
Fredag - Våga vägra Tacos! --> Det FINNS inget Fredagsmys! (<--Länk)
 
over and out.
 
//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. åh va gulligt gjort av Elton :) de är kärlek de <3

    SvaraRadera
  2. Haha, fina fina Elton! ♥

    Hoppas du är begravd i choklad idag och att du slipper tacosen! Styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Spasmofen? Inga tyngre droger? Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vafan! Hade slut på lustgasen! ;)

      Radera
  4. Geishakramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Ett annat Geishafan med mens28 augusti 2015 kl. 08:50

    Var är Fazers hemkörning när man behöver dem?!

    SvaraRadera
  6. Ann-Sofie Friberg28 augusti 2015 kl. 08:50

    Har hört ett par som fått brutala menssmärtor månaderna efter sterilisering. Men sen har det blivit normalt igen. Hoppas det släpper snart katten!

    SvaraRadera
  7. Efter min sterilisering fick jag grymma menssmärtor också.
    Det är två år sen och det har fortfarande inte blivit bättre och dom verkar inte hitta nåt "fel".. Ska bli intressant att se vad din kommande operation kommer att göra åt dina smärtor, i så fall kan ju det vara nåt att ge som förslag åt läkarna!
    / Nettan

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag känner en som håller på att föreläser om de kvinnliga hormonerna. Sök på Marianne Arnström. Hon har hjälpt massa kvinnor med sådana dryga skit besvär! Kram

    SvaraRadera
  9. Synd om dej goa roliga Malin tur du har så hjälpsam son .😘 men blev det någon säng ?? Annas googla på Ana sängar underbart sköna du kan få min bonus om du hittar någon som passar
    Kram på dej 💖
    Njuter på Hejdan 😎
    Irene

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!