fredag 27 juni 2014

Extraringar, Tvättmedelsindustri & Blockeringar!

Elton är nu blöjfri på dagarna och det är såklart jätteduktigt. OCH fruktansvärt. Det är ett jävla spingande till toaletten hela tiden och det går ibland inte mer än 3 minuter mellan kissningarna. Det här med att sitta i ro är verkligen inte hans grej. Alice kunde sitta på pottan i evigheter och läsa böcker men Elton ska INTE sitta på pottan. Han ska sitta på "stoooja tojaletten och ente tilla i!" vilket innebär att den där extraringen som gör att han faktiskt kan sitta på toaletten var ett helt meningslöst inköp. Igen. Han hoppar upp och sen trillar han liksom i om man inte är snabb nog att rädda ungen.

Så fort han känner att kisset kommer vrålar han "JAAAAAAAAA!" och kastar sig ner igen. På vägen ner hinner han oftast kissa ner hela mig som sitter och håller i honom. Det är fantastiskt att vara småbarnsförälder. Verkligen. Men ja, heja Elton som VILL kissa på toaletten och heja tvättmedlesindustrin som krossar blöjindustrin med råge.


Nu ska jag packa inför ett dygn på Spa och jag hoppas innerligt att ingen kissar på mig där.


På tal om idioti: Jag fick ett mail igår ifrån en läsare som var lite bekymrad för mig då hon läst ett idiotiskt meddelande på min facebookwall. Och ja, det är en person som uppenbarligen har hängt upp sig lite på mig och mina politiska åsikter som mailar en massa trams om att jag ska "passa mig" osv. Jag tänker inte ändra inställningarna på min sida för att någon tar sig friheten att använda mitt forum till skit. Jag vill att den ska vara öppen och att det ska kunna diskuteras öppet där som vi alltid har gjort - allt ifrån aggressiva Hollywoodfruar till bajsande barn och politik. Idioter finns överallt och jag tar inte åt mig.

NU ska jag snart på Spa! WHOOP!

over and out.

//Meekatt...


* Följ mig på Facebook HÄR

Instagram heter jag Meekatt...såklart. Och numera har ju även Freddy tagit mod till sig och skaffat Instagram. (Fan!) Honom hittar ni på mellby.freddy (<--Haha, han kommer strypa mig.)

5 kommentarer :

  1. Du är bara bäst Malin! Får mig alltid ett gott skratt när jag läser dina inlägg!! Hoppas ni får ett härligt dygn tillsammans, du och Freddy!!
    // Anette

    SvaraRadera
  2. Skit i alla idioter Malin! Du är BÄST!

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte begripa varför så många människor ständigt känner behovet av att attackera andra, varför det känner att de måste slösa på platsen i alla forum och ägna den åt näthat eller andra otrevligheter. Om man nu tänker ta till orda, varför göra ett komplett arsel av sig själv genom att häva ur sig ignoranta och hela innehållslösa dumheter? Var finns skammen? Självrespekten? Medmänskligheten?

    Det är otroligt starkt av dig, i all din offentlighet, att låta forumet förbli öppet. Jag förstår inte alls hur du lyckas utan att ta åt dig, men beundrar det och motiveras av det. Alla har rätt till sin åsikt, det är i våra olikheter som vi växer och nog bör man få uttrycka sig när man inte håller med eller delar någons åsikter. Men, man kan väl åtminstone behålla respekten för varandra och välja sina ord? Det måste vara väldigt små, osäkra och alltigenom sorgliga människor som väljer att ta till hot, förolämpningar och personangrepp. Det är tragiskt, och fruktansvärt enerverande.

    Du är modig, Meekatt. För det är jag tacksam.

    SvaraRadera
  4. Jag har fått en sån på min blogg också som kommer med idiotiska kommentarer och kritiserar ALLT jag gör. Och jag kan, liksom ovanstående, inte förstå hur man som mäniska fungerar då.
    Bara för att man kan skriva anonymt behöver väl inte betyda att man kan skita i alla som helst artighetsregler.
    Börjar tro att h@n är ond längst inne i själen.
    Men det är svårt att inte ta åt sig, det tycker jag allt.
    Fast jag börjar att bli bätte på det ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  5. Hej din galning! Hur skulle det vara om du hälsade på min blogg? =) Kram C

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!