måndag 23 juni 2014

Kusiner, Nya regler & Sommarfrukost vid Lagan!

Idag har vi fått efterlängtat besök av min syster och barnens kusiner ifrån Gävle som stannar hela veckan. Alice har frågat 620 000 gånger idag "När kommer de?!" Att jag aldrig lär mig att hålla truten?! Varför berätta innan och sedan behöva lyssna på tjatet i flera dagar? Nästa gång är jag tyst tills jag ser bilen på uppfarten.

Vi införde lite nya regler idag så här i sommarlovs-tider: Ingen TV mellan klockan 10,00 och 18,00 på vardagar...om det inte ösregnar förstås. Eller om jag är asatrött på barnen och behöver lite jobbro! ;) Alice tog reglerna på största allvar och informerar nu även alla grannar och förbipasserande om vad som gäller i Meekatt Casa:

Notera bilden längst ner på det överkryssade barnet som tittar på TV, haha.
 
Jag måste ju berätta om en rolig grej som händer i sommar! Här i Laholm har de en tradition med "Sommarfrukost vid Lagan". Det dukas upp en god frukostbuffé på Restaurang Gröna Hästen och sen bjuder de in lokala "kändisar" som får berätta lite om sitt liv och vad de pysslar med. I år är det bland annat Görel Crona, Johannes Brost, Kjell Bergquist...och så lilla jag då, haha. Nu vet jag inte om det var så genomtänkt ifrån deras sida att blanda in just mig i detta men jag ser fram emot det jättemycket! Jag har lovat att inte svära för mycket! Vill ni komma och lyssna på mig så är det den 15 juli och all info finns här. Hoppas vi ses där så jag slipper sitta där ensam och skämmas, haha.
 
http://www.laholm.se/nyheter/sommarfrukost-vid-lagan/
Ja, det ser ut som att jag sitter och bajsar på bilden. Jag valde den inte själv, haha. Och nej, jag bajsar inte.
 
over and out.
 
//Meekatt... 


8 kommentarer :

  1. Hejja Meekatt. Skithäftigt i mina ögon. Good luck!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart! Jag kör ifrån Kristianstad för att äntligen få se dig live! De kunde inte valt en bättre gäst! ♥

    SvaraRadera
  3. Grattis vad kul! Du är grym katten! Synd man bor så långt bort annars hade jag kommit och lyssnat på kloka dig.

    Kram, Angela

    SvaraRadera
  4. Jag kopierar TV-reglerna!

    SvaraRadera
  5. Åhhh! Jobbar kväll den dagen så jag tror att hinner gasa ner och se detta! Kanske hinner säga hej denna gång som jag inte hann i Halmstad på mässan! / Malin "granne med suseå choklad"

    SvaraRadera
  6. Du kommer INTE vara ensam hjärtat! Klart det kommer komma massor av folk och tittar! <3 PUSS

    SvaraRadera
  7. Skrattade gott åt dotterns teckning. Fantastisk! Kanske något att göra en tavla av =)

    SvaraRadera
  8. De kommer nog inte va plats... Nöjer mej med att prata på AF o se er på Maxi ibland :) O får väl bjussa på frukost hemma - nära till kossorna juh...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!