torsdag 19 juni 2014

Sovmorgon, Penisar & Drinkar!

Förlåt allihop! Jag ska skärpa mig med uppdateringarna, jag lovar! Det har varit fullt upp här med studenter, skolavslutning, inflyttning av underbara familjen Wallquist, fix hemma med nya möbler och utrensning av gamla, reseletande...och en massa jobb. Men nu är vi Midsommarlediga och ska njuta av två dagar med sovmorgon! (Och huset fullt av folk och fest såklart, haha.)

I vanlig ordning har vi Midsommarfirandet hos oss. Det är då Mellbystrand är som bäst med dans runt stången nere på stora ängen, MASSOR av folk överallt och stort Tivoli. Freddys arbetskamrat har dessutom satt upp en stor skylt i sin trädgård med texten "VÄLKOMNA PÅ FEST FREDAG KL 21,00!". Så ja, har ni inget att göra så bjuder Hampus på fest, haha.

Hos oss blir vi "bara" 23 stycken. Jag dör om det regnar, haha. Nytt för i år är att vi slopar dansen på ängen och kör en egen variant med hemmasnickrad penis i trädgården och musikerna har vi hyrt in via Spotify. På så sätt kan vi kombinera Små Grodorna med Gangnam Style utan att hela Mellbystrand tror att jag är full. Och ja, vi blir ju 14 barn så vi behöver en egen stång! I år slipper jag tolka för amerikanerna och slipper därmed berätta om "the big Penis with björke on it that we jump around like retarded frogs."

Vi har äntligen fått hem vår nya soffa och soffbordet och det innebär att INGEN får äta eller dricka i soffan. Helst inte sitta i den heller faktiskt. Sån é jag. Jag är som en hök nu och alla hatar mig. Och jag har ÅTTA barn att hålla koll på emellanåt. Snacka om prövning för mina mentalt störda nerver! I. CAN. DO. IT.

 
Ja, jag älskar den lika mycket som barnen och Geisha. Man kan dessutom trolla fram en hel dubbelsäng ur 3-sitsen och därmed sover jag inte längre illa när det är för mycket folk i min säng. Lycka - på riktigt! Och man får plats hur många som helst i den...vilket hade varit väldigt praktiskt om nu folk hade fått sitta i den, haha.

 
Soffbordet älskar jag nästan ännu mer. Jag ska fylla det med Geisha och rödvin. Jag har hotat övriga familjemedlemmar med indraget fredagsmys om de stoppar in sniglar och annat konstigt i det. Putsandet är jag inte ett dugg orolig över - jag putsar vårt hem med handsprit hela tiden i alla fall, haha.


Världens bästa Evelina har tagit studenten och det firade vi med plutläppar, Kinesiskt Risvin och smygrökning à la 14-åringar. En okammad Fnulan med familj var också med och firade till sent på natten och hon åkte hem lite rikare på erfarenhet av fest i Meekatt Casa och en kondom i fickan. Bra kväll med andra ord. Heja oss. Grannarna fick långa utlägg om mina knipkulor och användningsområdena för dem tillsammans med en flyguppvisning från Freddy. Fy fan Freddy - så här 14 år senare och "we still got it!"!

Och ja...så har vi ju bokat vår resa med. Efter en MASSA letande hittade vi den PERFEKTA resan: Exakt samma som förra året, haha. Men ja, det var ju alldeles perfekt så varför chansa och bli besviken? Nu är det nedräkning som gäller och jag är så otroligt glad över att slippa ännu en stressig jul här hemma. Älskade Dorado Beach i Arguineguin, Gran Canaria - ladda med en MASSA Sangria för snart kommer jag tillbaks! ;)


Barnen har gjort en lista på allt vi ska hinna med och överst på den står Angry Birds-parken i Puerto Rico. Det var höjdpunkten för dem. De pratar fortfarande om det hela tiden så dit måste vi. Sen ska vi ut i den där jävla öknen som Freddy tjatar om. Jag vill mest ligga halvnaken vid poolen med en drink i handen och sola volangerna! För sån é jag!

Men först - Midsommar! Hur firar ni?

over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Ha ha ha vi ska ha lite lugnare firande TROR jag, man vet aldrig:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2014/june/har-forbereds-det-for-fullt-nu-2.html

    Och jag laddar med Sangria tills i december. Och får jag tag på nåt jobb innan så vi får stålar så kommer vi och håller er sällskap i solstolarna.
    ;)
    Mot december!!!

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Vi firar inte alls och har vi tur så lyckas ingen tala om för vår dotter att det är helg och då blir det en helt vanlig lugn dag. Fast vi äter sill :) I påskas fick hon välja filmer veckan innan påsk för att undvika Bolibompa där dom alltid tjatar om helgfirande alldeles för tidigt för att hon ska må bra. Men jag älskar firande annars, så tack för att du delar med dig, haha! Jag önskar er en toppenrolig fest utan regn!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Själv var jag hembjuden till sambons morfar som fyller 80. Smörgåstårta, korvgrillning och ingen stång. Perfekt=) Midsommar firar jag inte alls. http://crimsonanna.blogspot.se/2014/06/ingen-karlek-till-midsommar.html

    SvaraRadera
  4. Den där öknen ligger ju precis vid en underbar strand, där har de bar på stranden ;)
    Så låt du F gå i öknen så kan du ligga vid stranden.....
    Det är lika underbart varje gång att gå in o läsa här....

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!