onsdag 4 juni 2014

Blingovinnare, Mutade barn & Hallickar?

I helgen hade vi Blingo-fika här hemma. Vi åt rabarberpaj och drack rosévin medan Cissi visade upp kollektionen och lekstugan agerade provrum. Jag VISSTE att den skulle komma till användning! Jag förbjöd ju barnen att ta in vatten och lera i  den nyrenoverade lekstugan och därmed försvann allt intresse för den, haha. Jag köpte en klänning och lite fint till barnen. Det är ju REA nu på Blingo så det är ju lite extra kul att handla då.

Förra veckans tävling är klar och vi har en vinnare! Grattis Sofia Jangendal som vinner en "Laurie dress wavy Lines". Kontakta Cissi HÄR så får du hem ditt plagg!

 
Ordningen är återställd i Meekatt Casa. Freddy kom hem igår kväll och barnen belönades idag med vars 20 kr för att de låg i egna sängar. "En HEL tjugolapp var mamma!? Får vi det om vi ligger i egen säng?!" YES! Det är lätt värt 40 kr för ett ligg. Om det gör mina barn till små hallikar så får det vara okej, haha. "ALLT som funkar är bra" är min nya uppfostringsmetod. Heja mig. Idag ska jag tömma sparkontot. Hoppas Laholms Sparbank har gott om 20-lappar hemma!
 

Igår var det Vårkonsert på dagis. Det innebär att alla vi föräldrar står uppställda i fula regnkläder och mimar besatt till barnsånger och gungar glatt från sida till sida. Mitt emot oss står blyga barn och fröknar och tittar frågande på oss. Ungefär så. Vi var jätteduktiga allihop! Elton drog med sig storasyster fram och fick massage hela konserten och passade även på att pilla näsan inför hela publiken. Man blir så stolt i mammahjärtat...


over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Så härligt att läsa din blogg, ett litet leende i allt detta jobbiga. Kunde ju inte komma i lördags eftersom dottern blev sjuk. I söndags fick vi åka till akuten och nu ligger vi inlagda med Cassie som fått hjärninflammation :-( En trött och ledsen tjej som man inte alls känner igen, har EKG, gått igenom en EEG, får dropp och antibiotika, sticks i fingrarna och har fått gå igenom ett ryggmärgsprov för att ta odling på ryggmärgsvätskan.. :'( Fy fan vad livet kan vända fort :-(

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Va kul att du fortsatt blogga =)
    Jag är tillbaka i bloggeriet sakta men säkert...
    Välkommen in till mej...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Öh... Jag fattar inte vad du ska ha alla 20-lappar till. Du använder ju ändå alltid samma tjuga...

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med Vårkonsert på dagis =D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!