tisdag 1 juli 2014

Luften ur...

Ligger efter med bloggandet och har en MASSA att berätta om förra veckans kusinmys, helgens Spa i Båstad, kossebesök på Wapnö med Wallquistarna och en massa annat. Men luften gick lite ur mig ikväll...

Helgen var i alla fall helt fantastiskt skön på Hotel Skansen i Båstad. Vi badade och njöt av ensamheten (<--BARNFRITT!!), åt fantastiskt god mat (förutom årets skummaste förrätt!?), sov gott i renbäddade sängar och lyxade med långfrukost med havsutsikt. Tyvärr missuppfattade vi öppettiderna och missade kallbadet som vi hade "sparat" till lördagen men det får vi ta igen en annan gång. I övrigt var allt helt perfekt och jag kan varmt rekommendera en vistelse där! Bloggar mer om det en annan dag så att jag kan trötta ut er med lite bilder! Tack Spason.se för smidig bokning och bra kundservice!

Imorse var jag och Tessan på restaurang Gröna Hästen och spanade in "Sommarfrukost vid Lagan" som ju jag ska medverka i. (HJÄLP!?) Idag var det premiär för sommaren och det var Görel Crona som pratade. Inte nog med att hela Sverige vet vem hon är...hon har en MASSA intressant att prata om också. Hon växte upp i Las Palmas. Jag växte upp i Åstorp. Hon skriver och regisserar stora Strindberg-teatrar på Skottorps Slott. Jag bloggar på dass för att få vara ifred. När hon slet fram gitarren och började sjunga ville jag dö lite, haha. Jag får helt enkelt slita fram min gamla Oboe som jag spelade en halv termin på i tvåan (1987!?). Det MÅSTE ju sitta kvar?! I. Can. Do. It.

Idag när jag kom hem efter ett snabbt besök på Posten och en glass på stranden med barnen hade någon varit inne i vårt hus. Altandörren stod vidöppen och skåp och lådor var genomrotade och utdragna. Datorn stod på bordet, ipaden i soffan...och allt är kvar. Inget är borta, grannar har inte sett något och inget är sönderslaget. Men bara känslan...

De senaste veckorna har jag fått en del skumma "hot" via mail och på FB-sidan och det börjar kännas jobbigt. Och nu det här. Det behöver absolut inte ha med mailen att göra och är antagligen bara några småglin som letat pengar eller nåt...men luften gick liksom ur mig. Jag är mest glad att Agge inte var hemma. ♥ Och barnen är ÖVERLYCKLIGA över att ha fått besök av POLISEN här hemma! De fick vars en nyckelring av poliserna. "Sommarens coolaste sak att berätta i skolan" tyckte Alice. Jag tyckte i och för sig att det var liiite kul att de glömde sin sotblandning och borsten här efter att ha kollat fingeravtryck. Alice ville leka spion men jag misstänker att det är bäst att återlämna det imorgon i Laholm, haha.

Imorgon åker jag och barnen iväg på lite äventyr. Freddy styr upp på hemmaplan och kopplar in nya larmet och jag ignorerar verkligheten under några dagar och hoppas på sol på den här blekfeta kroppen i kombination med glada barn och Per Morberg. För sån é jag.

over and out.

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. Usch och fy attan! Så obehagligt!
    Och så jäkla trist att människor bär sig så illa åt.
    Förstår inte folk (??) som lever för att jävlas med andra, oavsett om det är IRL eller på nätet.
    Beklämmande!
    Hoppas du får lite skön avkoppling nu.. ♥♥♥
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Fasiken så obehagligt...
    Du klarar lätt frukosten genom att vara Sån är jag. Pok

    SvaraRadera
  3. Usch vad obehagligt med idioter som inte har ett eget vettigt liv att sysselsätta sig med! :(
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du kommer tillbaka och bloggar, tycker att du är så bra :-)

    SvaraRadera
  5. Ja längtar efter att få läsa dina rader igen :-)

    SvaraRadera
  6. Saknar ditt bloggande😪
    Hoppas du snart kommer tillbaka & förgyller min vardag!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!