torsdag 12 juni 2014

Grannar, Brutala mord & Röda korvar!

Grannarna putsar fönster...igen. Vafan, jag har inte gjort det på över ett år och de gjorde det för bara några veckor sedan. De är 80 år gamla. Jag orkar inte ens tömma diskmaskinen. Hoppas jag är piggare när jag är 80 så att mina barn också kan få se ut genom fönsterna.

Födelsedagskalasandet är avklarat och min lillebrors student är över. Pumpen till poolen började brinna(!!) i förrgår och skapade lite spänning i Meekatt Casa tillsammans med bålgetingboet utanför dörren. Getingarna är verkligen stora som...hästar. Min geniala lösning på bålgetingsproblemet var att springa och hämta en tändare och Proffs hårspray. DIE MOTHERFUCKERS!! Freddy stoppade mig dock direkt med ett "Men MALIN!?"och pratade något om att man inte skulle spruta in eld i ett getingbo som är byggt inuti huset...som är byggt av trä. Men vafan - vi måste ju DÖDA dem!? Jag vet alla djurvänner...att jag borde fånga dem i en rosa håv och köra dem till en vacker plats med sjöutsikt och sjunga glada låtar för dem i bilen. Men sån é inte jag. Jag vill döda. Brutalt. Med eld.


Igår var vi ute och åt i stan med kompisar och firade att det var skolavslutning (för deras barn). Vi hängde såklart på - allt man kan fira ska man fira. Det har mamma lärt mig. ;) Firandet var dock inte jättelyckat då vi (<--JAG!) sagt att "vi behöver inte boka bord!" och O'learys var fullsatt. WM? Vad är det?! Så vi fick snällt gå vidare och leta efter en annan restaurang. 650 kronor senare lämnade vi stället med årets äckligaste mat i magen. Fan. Vi skulle gått på Mc Donalds. Där blir man aldrig besviken! På tisdag har vi skolavslutning och det firas med en tur till Danmark och röda korvar efter barnens önskemål.
 
Nu ska jag ta tag i lite beställningar. Ni som vill fynda får hålla lite koll på bloggens Facebooksida där jag rear ut en massa tavlor nu. Måste ju göra plats för roliga nyheter som är på väg in.
 
over and out.
 
//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Sofie Samuelsson12 juni 2014 kl. 09:43

    Ta bort bålgetingboet!!! Hade ett förra sommaren och pratade med biologerna på Naturhistoriska om det. Han rekommenderade att ta bort boet så snabbt som möjligt då det växer till sig snabbt och kan bli stort som ett människohuvud med upp till 400 individer!! Jag hade mitt bo inne i ett förråd så jag kunde bara tömma en hel flaska Radar där inne och slå igen dörren ett dygn. Blev liiiite förvånad dagen efter när aset fortfarande levde! Blev två flaskor Radar sedan var äntligen problemet löst.

    SvaraRadera
  2. Getingar SKALL dö ! Är allergisk. Så jag håller med dig. Ha en fin dag Malin !

    SvaraRadera
  3. Jag hjälpte en kompis i går att få ner ett getingbo i hennes förråd vid hennes kolonistuga. Lord have mercy vad jag fick springa, men jag fick ner boet!

    Jag håller med dig, getingar ska väck, dödas om dom kommer för nära!

    SvaraRadera
  4. Trist att det var fullt på Olearys.
    Var intogs den dyra äckliga maten?
    Så man vet vad man ska undvika.

    Angela getingarna. Ta hjälp av Anticimex

    /Annika K

    SvaraRadera
  5. BÅLgetingar är fridlysta, men de bygger väldigt sällan bo i hus utan föredrar gamla trädstammar. Är det vanliga getingar så go get them, de får skylla sig själv när de bygger bo utanför ytterdörren. Jag säger också ring Anticimex så slipper du springa för livet!

    SvaraRadera
  6. Japp de är ju fridlysta. Å även jag m (numera bara) lätt skräck för getingar föredrar dom. De hörs när de kommer å är rätt lugna å inte så närgångna!

    SvaraRadera
  7. Har ni hemförsäkring som jag hoppas och tror att ni har, kontakta dem så får du veta vilket bolag de har kontrakt med och så kommer de och löser problemet. Det brukar ingå.

    SvaraRadera
  8. Antar att du har hemförsäkring, då brukar det ingå att få hjälp med sådant. Kontakta försäkringsbolaget.
    Bålgetingar är stora monster.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!