onsdag 4 juni 2014

Sommar, Strandhugg & Saknad!

Strandhugget (som är vår lilla närbutik på väg till stranden) i Mellbystrand har öppnat och det är ett stort tecken på att det är SOMMAR. Äntligen! Alice hade med sig en kompis hem idag och vi inledde med en glass. Och jag hittade en iskall Cola...med mammas namn. ♥
 
Mamma, du fattas oss. En sommar till...utan dig. På lördag är det 3-årskalas och du missar det. Du missar allt. Du missar Eltons efterlängtade kalas och alla ballonger. Du missar min hemmasnickrade halväckliga tårta och du missar kaffet under parasollen. Du missar den falska sången och alla kramar...igen. Något blev fel. Du skulle vara här.
 

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Fina ord om saknad! Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Usch jag känner med dig! Min pappa gick bort i februari och det har varit ett par kalas sen han gick bort.. Så tomt utan honom:-( kram på dig

    SvaraRadera
  3. ♡ så sorglig din cocacola blev med ens .. men vackert skriver du om saknad.
    kram!

    SvaraRadera
  4. Känner så igen mig i de du skriver.. min pappa gick bort innan min äldsta föddes.. han skulle ju inte dö!! Han skulle ju vara den där superbästa morfaren till mina 3 barn ju!! Han skulle lära dom alla hyss och skämma bort dom. Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Min mamma skulle ha fyllt 65 år idag. Jag bearbetar liksom du via bloggen. Det är skönt att skriva om saknaden, fast det gör så ont samtidigt. Varför fick vi inte behålla våra mammor och våra barn sina mormödrar? Samtidigt är det skönt att vi är flera som lever med det onda. Skönt med ett avbrott från alla historier om lyckliga barn som har kul med sina mor- och farföräldrar. Fast jag önskar det inte till nån. Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Nu började jag gråta... Fint skrivet! Min pappa fick inte heller träffa sina barnbarn. Men jag tror att han har koll på oss. ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!