torsdag 26 juni 2014

Sommar med Meekatt!

Hela Facebooksflödet är fyllt med hjärtan och kärleksförklaringar till allas våra solbrända barfotaman. Alla älskar Ernst. Alla ÄLSKAR Ernst! Jag är uppenbarligen ensam om att få pyteskinn över hela kroppen av den motsatta anledningen. Jag. Får. Ångest. Och jag vet att alla kommer hata mig nu men det struntar jag i. Jag är van.

Ernst är hela Mammamaffians (och hela Sveriges?!) nya GUD och allt han rör blir perfektion. Han bakar surdegsbröd med vänsterhanden, bygger en kristallkrona av gamla kottar med högerhanden samtidigt som han spelar fiol och stampar vin med fötterna. Han kan allt och han gör allt med ett leende. Man KAN inte vara så jävla duktig hela tiden?! Frun måste vara världens lyckligaste kvinna om den där fingerfärdigheten är äkta. Han delar ut multipla orgasmer samtidigt som han betalar räkningar och handstickar mössor till gamlingarna på hemmet.


"Nämen hoppsan vad snabbt jag byggde den här lilla rumpformade bänken! Om jag skulle ta och måla den också när jag ändå är igång? Ja, jag tror minsann att jag göööör det!" Ernst trollar fram en doppad pensel och börjar måla sekunden efter...fortfarande iklädd sin hemstickade vita tröja. När JAG ska måla går det inte alls till så. Först svär jag hela vägen till Byggmax för att jag självklart inte har färg hemma. Sen kommer jag hem och upptäcker att jag inte har penslar och uppfinner i samma stund tre nya könsord. När jag väl börjar måla spiller jag ut halva skiten över mina nya Converse. Jag ska fan skaffa ett eget sommarprogram! "Sommar med Meekatt!". Misstänker att det får bli på ZTV.

over and out.

//Meekatt...

35 kommentarer :

  1. Ha, ha, så mitt i prick! Jag står inte ut med herr oerfektionist heller... Som jag sa i en kommentar på FB, tänk dig att vara gift med en sån...

    SvaraRadera
  2. Perfektionist, skulle det stå!

    SvaraRadera
  3. Jag är av samma åsikt vad gäller Ernst.

    SvaraRadera
  4. Hahahahahahahaah "Misstänker att det får bli på ZTV"
    Jag döööör......

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att jag inte är ensam om att få krupp på den mannen. Himla härlig blogg du har!

    SvaraRadera
  6. HAHA! Vilket underbart inlägg, Meekatt! Kan inte säga att jag har någon speciell åsikt om Ernst, men frågar du min sambo så säger han precis som dig: Ernst är för perfekt för att vara sann.
    Kram till dig! :)

    SvaraRadera
  7. Ernst och hans hurtiga pysslande ger mig andnöd och kväljningar. Jag får små panikångestattacker bara hans namn nämns. Så du är INTE ensam !

    SvaraRadera
  8. Idiotiska uttalanden som vanligt. Du tycker bara för att tycka och för att nå stjärnstatus i din lilla bloggvärld. Håll dina åsikter för dig själv tills du kommer på något smart att skriva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du lägger ner din värdefulla tid på att läsa och kommentera inne hos mig. Känns ju verkligen som väl spenderad tid.

      Radera
    2. Skrev du om dig själv nyss? Tror ingen är så intresserad av att läsa vad du har att skriva heller. Du måste klaga bara för att klaga, håll dina dumma påhitt för dig själv och skaffa dig ett liv, PUNKT.

      Radera
    3. Sanningsfulla uttryck rättare sagt. Ernst är så irriterande jobbig och jag håller med varenda ord som Mekatt skriver

      Radera
    4. "håll dina åsikter för dig själv tills du kommer på nåt smart att skriva" right back at u! Läs nån annan blogg om denna inte passar dig. Håller me dig meekatt, får lite ångest över denna somriga gud.

      Radera
    5. Tål man inte andras åsikter kan man ju låta bli att läsa dem. Och eftersom du använder uttrycket "som vanligt" så bör ju det innebära att du läser den här bloggen ofta. Varför plåga dig själv om allt som skrivs här är så idiotiskt? Och att inte ens kunna signera din egen åsikt(som vi andra tycker lika bra om, som du tycker om Meekatts) med ett namn känns ju bara... idiotiskt? ;)

      Radera
    6. Till anonym länggst upp. Om du inte fattat det är det här en nöjesblogg. Något man ler åt, skrattar åt och ibland torkar en tår. Vill du läsa något smart finns det säkert "dötråkiga" bloggar till dig. Nu tycker jag iofs Malin är smart men ni fattar.

      Radera
  9. Jag håller med.. Klarar inte av honom o byter gärna kanal.

    SvaraRadera
  10. De känslor du har för Ernst har jag för programmet "Svett och etikett". Folk i allmänhet tjoar och hurrar någonting om bästa tvn på 5 år, och jag känner mig som att jag är den som ser att kejsaren är naken. För jag ser en sådan fejkdum programledare som kör lite "för dummies" och i strävan att vara folklig så tappas all form av genuint intresse och fördjupning. Så även om jag gillar Ernst, så förstår jag dina känslor.

    SvaraRadera
  11. Får små krypningar i kroppen, samtidigt som jag blir rädd och fascinerad av karln. Va fan, kan han inte dra en riktig svordom nån gång åtminstone?
    /Duden

    SvaraRadera
  12. Ahhh! Förlösande ord :-)
    Kan riktigt höra Ernst när han kommenterar sina egna toalettbesök..
    Själv går mitt liv/semester ut på att få en tvåbening och en fyrbening rumsrena... Vem vet, kanske gör jag en käck mobil av deras alster att hänga upp på vår uteplats?! Men min mamma älskar Ernst( pappa hatar honom..( troligen för att Ernst är allt som han själv inte är..))så låt han hållas då :-)
    Hälsning Erica

    SvaraRadera
  13. Sommar med Meekatt skulle jag inte missa! Tror det skulle göra succé, som omväxling till "alla likadana" program i temat :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  14. Jag gillar Ernst fast jag inte ens delar hans inredningssmak :) det är väl roligt att titta på ett program där det typ går för programledaren bara av att steka potatis i ett stort kärl i solsken?! 😂

    SvaraRadera
  15. Du har verkligen gjort det igen Malin. Precis berättat hur jag känner om Mr Kierstingersmannen ? Eller vad han nu heter i efternamn.

    SvaraRadera
  16. Ha! Äntligen en till som känner så, trodde jag också var ensam,
    råkade yttra mitt hat mot honom här på kontoret.. Ouups, det var BARA jag som kände så...

    Meekatt, , kan man rösta på dig i valet?? Hade gjort mitt liv mycket enklare!

    SvaraRadera
  17. Nä du... Du e inte ensam. Kollade på sommartorpet ibland, men där gick lixom gränsen. Inte my kinda guy helt enkelt - E lite som bingolotto - röda prickar o allergivarning!!
    Ha en bra helg...

    SvaraRadera
  18. Mammamaffian är det bästa uttrycket på år o dar!!!

    SvaraRadera
  19. Ernst ger mig utslag (av obehag), sommar som jul. Jag klarar inte av karln!

    SvaraRadera
  20. Haha! Så skönt skrivet! Jag gillar Ernst, får jag medge, men jag undrar också ibland om han verkligen alltid är så där duktig och hurtig... Jag tror han är en sån som man älskar eller hatar. Och din text är väldigt befriande på något sätt. Det är ju lite fööör perfekt. Och jag tror många som kollar tycker att de också borde vara lika perfekta och kanske får lite ångest över att de (såklart) inte gör allt lika smidigt som det ser ut på TV. Jag skulle gärna kolla på Sommar med Meekatt! :) Kram Maja

    SvaraRadera
  21. När jag ser Ernst skutta runt med sina bara fötter på en stubbåker samtidigt som han får orgasm över en gammal möglig tapet då ser jag ut som en nyplockad kyckling :-( igår satt jag och hoppades på att att han skulle slicka på den gamla giftiga tapeten...
    Min man kommenterade programmet igår med, sluta upp gubbe med ditt ordbajseri och gör klart det du håller på med :-D

    SvaraRadera
  22. Håller med dig byter kanal tål inte karln ! Men älskar din blogg

    SvaraRadera
  23. Ernst, Mat Tina och ibland även Timell..rysningar över hela kroppen, but not in a good way!

    SvaraRadera
  24. Jag skrattar så jag gråter och får samtidigt med denna mansförkylning en redig hostattack! Tack för att du livar upp stämningen

    SvaraRadera
  25. Malin med töserna28 juni 2014 kl. 17:00

    Mitt i prick! Fast jag får gåshud ;-)

    Malin

    SvaraRadera
  26. Hahaha, jag skulle lätt bli inspirerad av "Sommar med Meekatt"!

    Det kan ju vara så att Ernst bygger så där många rumpformade bänkar och trampar så mycket vin just för att orgasmerna lyser med sin frånvaro? Hans fru kanske bittert muttrar i soffan varenda gång det där jäkla programmet lurar hela svenska tittarskaran, plågsamt medveten om verkligheten. "Ernst, kan du inte sluta fingra på den där rabatten snart och komma hit och fingra på mig nån jävla gång?" Vad vet jag...

    Jag hejar på för ett sommarprogram med nedkladdade converse istället!

    SvaraRadera
  27. Fy fan för Ernst :/

    /Annika K

    SvaraRadera
  28. JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! KÖR stenhårt på idéen med ditt egna program!! Åh, vad jag hade älskat det! Liksom meekatts liv- sådär hemma i tvsoffan! Sådär så det nästan blir på riktigt! Fan vilken bra idé!! Blev jag lite FÖR exalterad nu?? =D Arga snickaren är mer min melodi, än de där prettona som man starkt tvivlar på.. Kram Mamma K

    SvaraRadera
  29. Du satte ord på vad jag känner! Min sambo däremot älskar Ernst 😂😂, å blir typ sur på mig för att jag inte vill titta på mysiga Ernst... Kan däremot tipsa om hans rödvin, mycket gott 😋

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!