söndag 1 juli 2012

White Trash, Bonusbarn & Troll?

Nu är det dags för mammamaffian att hoppa upp ur bidéerna och släppa greppet om elvisparna. Efter nästan 25 skitmail kan jag säga: MIG (och mina läsare!) trampar man inte på! Sån é INTE jag! Supermorsor:


Jag har nu fått bekräftat ifrån supermorsorna själva att jag faktiskt inte ÄR "bara mamma" - jag är en idiot också. Och det är ju alltid något! Skönt tycker jag och kontrar med ännu mera envägskommunikation "Meekattstyle" - den bästa sorten: SKIT PÅ ER! (<--moget Malin) Men det är ju trots allt lite gulligt att supermorsorna smyger omkring här inne och förfäras över allas våran existens för att sedan smyga ut igen...och skriva långa mail. Jag tar inte åt mig det minsta - men jag tänker fortsätta stå upp för alla föräldrar som kämpar dagligen med att vara just föräldrar. Och för att alla vi ska bli ÄNNU bättre föräldrar följer här ytterligare lite viktiga läxor ur Mammamaffians regelbok - Familjelivssajten!

- Alla bra föräldrar ger sina barn havregrynsgröt på morgonen. Och ekologisk mjölk. Dessutom får de en halv apelsin i små klyftor och det tänds ljus på bordet och INGEN tittar på TV. Så går det till i de "riktiga" familjerna. Hemma hos oss är dock supermorsan på dåligt humör, äter Geisha och mikrar kaffe till frukost och barnen får vad de vill - bara de är tysta! Om Alice vill ha en "rullemacka" med ost och ett glas juice...så får hon det. Vill hon ha flingor och mjölk med russin i så får hon det - framför TV:n ibland till och med! Alternativet är att hon vägrar äta alls...och i min "white-trash-värld" är det ett sämre alternativ. (Alla vi som inte ger barnen Anna Skipper-frulle är "White Trash-mammor" - så sån é jag!)

De där välgödda barnen är förresten de som kommer att ta hand om oss när vi blir gamla...och ge oss havregrynsgröt...och förbjuda oss att titta på TV. Tack som fan mammamaffian. JAG vill inte ha någon äcklig gröt! (Och jag vill kanske kolla på PORR till frukost när jag är 97 år...och äta Geisha!) På familjeliv startas det trådar i ämnet "Min väninna gav sin 2-åriga son ROSTAT bröd - med SYLT - till frukost!! Hur tänker hon??!" Tydligen dör barn av rostat bröd (och SYLT!) nu för tiden och en enad mammamaffia menar att en frukost som denna faktiskt kan jämställas med barnmisshandel...om inte värre! Dessutom får man ADHD av sylt. Men ja, det är klart...om man slår brödrosten i huvudet på ungen - eller dränker ungen i den hemgjorda ekologiska hallonsylten...då dör ju barnen.


På familjeliv är bonusbarn ungefär lika uppskattat som könsvårtor...och ja, båda delar är resultatet av sexuellt umgänge med ett ex. Det är helt okej att hata andras barn...men inte sina egna. På familjeliv kan alla bonusmammor samlas i grupp och diskutera hur hemsk deras nya familjesituation är. Alla är rörande överens om att om den biologiska mamman hade varit en BÄTTRE mamma...så hade bonusmamman kunnat tycka om hennes barn. Självklart är allt mammans fel! Det spelar ju ingen roll hur obekväm eller oönskad man känner sig som barn...har man bara en mamma som köper politiskt korrekta leksaker, hämtar tidigt på förskolan och serverar Bulgursallad på fredagar så är man alltid lycklig - överallt.

"Ska jag anmäla?!" är nog en utav de vanligaste meningarna på sajten. Allt går att anmäla och allt SKA anmälas. Ger din granne sina barn skräpmat - anmäl! Om ett barn stannar längre än ditt på dagis - anmäl! Om du hör knarrande ljud ifrån lägenheten ovanpå din - anmäl!! Det KAN vara ett brott! Men om du däremot SER en människa bli brutalt misshandlad eller för all del ser en man springa in på dagis med en kniv i handen - DÅ ska du starta en tråd på familjeliv och rådfråga supermorsorna innan du ringer polisen. För att supermorsorna vet ju allt. De har ju övernaturliga krafter. Och OM du inte håller med dem - kan du bara anmäla dem! Så jävla bra!


Känn på livmodertappen! Om man är gravid och undrar över "statusen" inne i magen ska man tydligen anfalla livmodertappen var och varannan timme för att kolla läget. Vem behöver barnmorskor och sjukvårdspersonal - supermorsorna kan snart börja förlösa varandra i sina politiskt korrekta vardagsrum. Och har man ingen bebis i magen kan man alltid jämföra konsistensen på sina flytningar (eeeuuuh?!). DET ägnar sig supermorsorna åt om fredagar när barnen somnat. Fredagsmus..?

Alla är alkoholister! Ja, i stort sett har vi alkoholproblem allihop! Alla mammor som väljer att INTE avstå alkohol - eller gud förbjude - dricker en alkoholfri öl(!) - DE har alla alkoholproblem. Så är det. Det har jag lärt mig på familjeliv. Jag har också ett alkoholproblem... Bag-in-boxen är slut.

På familjeliv får man också lära sig att man bara får ha sex om man vill bli gravid. Om man har sex UTAN att vilja bli gravid så är man en slampa. Detta förklarar ju hela cupcake-viruset som sprider sig på Facebook. Supermorsorna har ju elvispen i högsta hugg hela tiden - lika bra att de bakar lite när den ändå är framme! Här hemma kör vi som ni vet med Findus Färdigbullar... (Whoop whoop) 


Varning för svärmor!! På familjeliv får man lära sig att INGEN annan än du själv (mamman) kan ta hand om ditt barn och detta gäller nog upp till vuxen ålder. Att vi mammor inte ska gå på fest, bröllop...eller ens jobba vet vi ju redan. Men detta beror alltså inte endast på att du är en dålig mamma som vill lämna bort ditt barn...det beror även på att ALLA i din omgivning är idioter. Om du trodde att du hade personkännedom trodde du FEL! På familjeliv lär du dig att alla du umgås med - all släkt, alla grannar och alla vänner är totalt inkompetenta när det handlar om barn och de flesta är även barnmisshandlare och pedofiler. Värst av dem alla är svärmor - HON kan ingenting när det kommer till barnuppfostran! (Ändå lever vi med det barn hon uppfostrat... Isn´t that ironic?) Här har dock vi stora problem - Eltons stora favorit är nämligen - Farmor.

Om man inte alltid är redo att köra sina barn till akuten är man en dålig förälder. En utav föräldrarna ska alltid sitta bakom ratten, redo att köra iväg med ett döende barn. Detta lär vi oss också på familjeliv. Oftast är barn nära döden på helger, fredagskvällar, julafton och andra "viktiga dagar". Och samtidigt som alla barn är nära döden dessa dagar så står ALL kollektivtrafik stilla, Taxibolagen strejkar och 112 funkar inte att komma fram på. Så är du ensamstående...vad du än gör - INGET VIN TILL MATEN. Då dör barnen...poff! Dessutom är du "White trash" om du dricker ett glas vin till maten ensam. Bara så du vet. Och ja, har du inget körkort ska du nog inte ta dig in på familjeliv alls. De anmäler dig direkt.

Sen var det ju det här med Trollen. Troll är människor som inte håller med supermorsorna. Ja, om nu någon skulle ta modet till sig att säga "Nej, jag är ingen slampa. Vi är ju gifta med varandra" så ställer sig 682 supermammor upp och skriker "TROLL!!!" (Här får man ju hoppas att sladden är utdragen så att inte degvisparna trasslar in sig i den politiskt korrekta busken.) Man kan starta en tråd där man skriver "Vattkoppor, maginfluensa och trött mamma" i hopp om att få lite sympatier men OH NO! DÅ kommer maffian och skriker troll och sen hotar alla med att anmäla mamman ifråga till socialen. TRÖTT?! När barnen är sjuka?! HUR VÅGAR DU?!


Ja, det var lite mer nyttiga läxor. Nu kan vi alla bli liiite bättre mammor! Fantastiskt va?

Över till något helt annat: Elton började gå igår  -Yeyh!! Inget mer "gå som kokvinnorna" med halvknäckt rygg och med brösten släpandes längs med golvet här hemma nu! ÄNTLIGEN!! "One small step for a man"...och en jävla befrielse för mamma!


Observera Freddys "Mamma, det är hon med telefonen!" (<--supermorsan, haha).

over and out.

//Meekatt...


108 kommentarer :

  1. just lööööööööööööööv you !!! Hur kan man annat ????

    SvaraRadera
  2. Hahahaha- "jag har också alkoholproblem, bag-in-boxen är slut"- du är ju bara bäst!!! Jag somnar med ett STORT leende på läpparna inatt:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju ett problem... ;) Sov gott!

      Radera
  3. kan du så baka ihop dessa två inlägg ;-)
    läste lite bättre och konstaterade snabbt att jag är tydligen DÖD ;-) uppväxt på rostat bröd med ost och apelsinmarmelad (som det är ÄNNU mera socker i...............)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...du är nog död. Jag med! Jag dog nog vid 6-års ålder efter en jävla massa rostade mackor - med ketchup!!

      Haha, klart jag kan baka ihop dem - jag kan göra en hel bok i ämnet... ;)

      Radera
  4. Bästa inlägget ever!! Fy fan vad du är bra!

    SvaraRadera
  5. Så jäkla underbar blogg, älskar att läsa dessa sanna ord som du skriver :)

    /spiliviknen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Kul att du tittar in här!

      Radera
  6. *skrattar* Ja du Malin - white trash var det va'?? Ja jösses ja... Får nog meddela min omgivning så att de vet om det - och behandlar mig därefter..

    Tycker lite synd om dessa mammor.. Faktiskt. Tänk att ha så lite andra bekymmer..

    Kramar - och återigen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. De vet nog...bara ingen som säger något. De skriver säkert trådar om dig inne på familjeliv, haha. ;)

      Ja, suck. Vilka tråkiga liv de måste ha...och så lite sylt de måste få!

      Kram fina du! <3

      Radera
  7. Underbart klockrent som alltid! Kram

    SvaraRadera
  8. Du är bäst!!!
    Jag är en såndär white trash mamma.
    Mina barn får äta frukost framför tv;n, ibland till och med i sin säng! Och inland rostat bröd med sylt om det gör dom lyckliga.
    Och jag dricker vin ganska ofta för det är gott och för att jag kan;)
    Oj stackars mina barn, de måste ju vara helt skadade av sin uppväxt;)
    Konstigt nog har äldsta dottern (15år) toppen betyg,
    Hon kanske är en bortbyting?
    Tack för att du finns för alla oss normala mammor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är alla WT-mammor tydligen! ;)

      HÄRLIGT med mammor som säger som det är - på riktigt!
      Tack för din kommentar!! Här inne hos mig säger vi SKÅL och yeyh för en duktig 15-åring. NÅGOT måste du ju ha gjort rätt!

      Kram!

      Radera
  9. Hur kan du med? Jag hoppas du skäms kvinna! Vi på familjeliv BRYR OSS OM varandra och sprider OMTANKE och KÄRLEK till skillnad från dig som bara sprider negativ energi. Tror du på allvar att någon tycker att det du skriver är vettigt? Eller ens roligt? Kommentarerna verkar komma från dig själv allihop för VI RIKTIGA mammor gör allt för våra barn och sitter inte och trycker ner dem via våra bloggar!

    SKÄMS!

    Var jag duktig? Lät jag som en riktig familjelivsmamma?

    I love you ditt kattskrälle!! Kommer du hit smart eller? Kossorna saknar dig och vill slicka på Kravallis!

    Kram
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vafan!! Jag hann ju kavla upp ärmarna här, hahaha. ;)

      Love you!! Åh, vad sägs om nästa söndag-måndag!? Vi längtar efter lite doft av koskit och nagellack! Kärlek Bondmora-style!

      Kram på dig underbara!

      Radera
    2. Det funkar kanon! Messa mig när du vet om du kommer så jag inte bokar in något annat OTROLIGT VIKTIGT MÖTE som jag går på jämt och ständigt...

      Kram darling <3

      Radera
  10. Så himla klockrent som alltid! Du e bäst, älskar din blogg . Kram

    SvaraRadera
  11. Jag citerade ditt "för sån é jag" i ett inlägg på Fixabloggen i dag, hoppas det är okej? ;-) Alla vill ha en egen online-profil, du är ett utmärkt exempel på en sån ...

    Ha det gott, Anneli - Fixabloggen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack gulliga du! Självklart är det okej! ;)

      Ha det gott!!

      Radera
  12. Ha ha ha fan va glad jag är IBLAND att jag inte har en trupp idiotmorsor som ska "skenhela" mig. De tycker säkert att jag är ett freak sim inte har barn. Stå på dig! Dina barn växer upp med en skön morsa och trygghet i ett hem fyllt till bredden med HUMOR. Deras "tight ass"-uppfostran kommer ge bakslag i ungar som revolterar i white trash-fasoner. ;)

    Anna Skipper-modellen är väl att predika över kylskåp och sedan råröka bakom hörnet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du blir lika granskad och ifrågasatt du. Det finns trådar om "såna som dig" på FL med! ;) Och ja, Anna Skipper-modellen är kanske inget att förespråka...

      Radera
  13. Hahahaha! "De där välgödda barnen är förresten de som kommer att ta hand om oss när vi blir gamla...och ge oss havregrynsgröt...och förbjuda oss att titta på TV. Tack som fan mammamaffian." Du är bäst. Alltid. Jag ger mina flickor rostat bröd med SYLT framför TV:n på morgnarna så SKJUT MIG. Älskar dig! ♥ Kram stolt storasyster ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, sån é du! ;) Syltmackor is da shit! Snart kommer ni ner och då ska du få syltmackor varje morgon, haha. Älskar dig!

      Radera
  14. Hahahahah, skitbra skrivet!!
    Är nog tydligen whitetrash jag, avskyr gröt.. så om mina barn vill ha rostat bröd eller flingor så go for it.. dock äter vi sällan i vardgasrummet, men ibland nog för att hålla lugnet..

    Du verkar vara en bra o trygg mamma!!!

    SvaraRadera
  15. Ja du. Min äldste son klagade häromdagen på att han som barn fick pulvermos. Den var populär då. Han är nu en underbar kock. Lagar all mat i sin familj - förutom modersmjölken som sonhustrun tillhandahåller till babyn. Sönerna fick ofta "rostmackor" - särskilt på söndagsmornarna. De verkar ha överlevt.Även om jag inte alltid malde mjölet själv, bakade brödet eller inte ens skar den i skivor själv.Eller lagade morötter från grunden.
    Själv är jag ju då den där förkättrade farmorden. En gång tog jag till orda i en "Farmor vill vara barnvakt - då dör mitt barn" - tråd. Jag hade mage att påstå att farmor inte betyder barnvakt utan relation.Etymologiskt alltså. Hela tråden fick krupp. Hatet vällde över mig i en sådan omfattning att jag avregisterade mitt medlemskap. Ty farmödrar är farliga. De förstör och skadar barn i en sällan skådad omfattning.
    Hälsningar från Farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tydligen supermorsornas allmänna uppfattning att mormödrar och farmödrar är det värsta hotet mot våra barn. Kan det vara så att mammorna är lite nervösa över kärleken som kan uppstå mellan barnbarnen och deras mormor/farmor?
      Svartsjuka? "Mitt barn är min egendom och älskar bara mig"? JAG hade gett vad som helst för att få ge mina barn min mammas hjälp, kärlek och pulvermos! Och barnens farmor är deras favorit! TACK gode gud för alla de människor som står våra barn nära och älskar och skyddar dem!

      Tänk...att det kan bli kockar av våra "pulvermosbarn"! Det finns hopp även för oss WT-mammor! <3

      Radera
  16. Åå jag skrattar så högt så sonen skrattar han med fast han ej fattar varför ( 2-åring ;-) det är sant om familjeliv och därför sitter jag inte där längre. Själv växte jag upp med nutella på mackan om jag ville :D mamma hade Inge körkort heller ;-) aj aj! Är morsa själv nu och jag har inte heller körkort och hör och häpna!: både jag och ungarna ( 2 år & 4 mån bebis ) samtidigt och ja, jag har gnällt och gråtit av frustration!

    Jag älskar din blogg för du får mig att må bättre då jag ser att det inte är bara jag som har det svårt ibland! Så tack för att du finns!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för din kommentar!! <3 Vad härligt att bloggen har den inverkan på andra mammor! Vi har alla det svårt och vi mår så mycket bättre om vi erkänner det och lär oss att skratta åt en del av misären - tillsammans!

      Men du - Inget körkort?! HUR ska du ta dig till akuten?? ;)

      Kram!!

      Radera
    2. Åkte dit häromdagen och sambon kör ju ;-) ungen mår bra och inget "akut" bara hög feber :D så det löser sig alltid ;-) och jag skulle skriva förut att båda barnen och jag var sjuka förra vecka ;-) haha skriver från mobilen så det blir fel ibland ;-)

      Radera
  17. Haha! Jag garvar ihjäl mig så här på morgonkvisten! Jag var själv en ihärdig Familjelivsanhängare i några år. Dock kan jag inte säga att jag sällade mig till supermorsornas gäng. Men du har ju så rätt! Det är ju exakt så som du skriver! Helt klockrent! Har ganska nyligen hittat hit och jag tycker du har en härlig blogg! Jag kommer tillbaka fler gånger! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du hittat hit! Välkommen in! Nästan alla har vi hängt på familjeliv...mer eller mindre, haha. Jag mest för humorn! ;)

      Radera
  18. Jag kan fortfarande bli förvånad över att folk i min generation överlevt till vuxen ålder: mina frukostar övervakades aldrig och jag åt vad jag hade lust med, säkert saker som innehöll både konserveringsmedel, socker och glutamat. Mina föräldrar kunde röka i bilen och det fanns inget bälte i baksätet. Våra mor- och farmödrar var både barnvakt och världens bästa personer. Våra hem var inte "barnsäkrade" och efter skolan fick man roa sig bäst man kunde tills någon kom hem.... Helt otroligt. Det har ju förvisso påverkat min syn på barnuppfostran så till den grad att mina barn i sin tur fått växa upp i en miljö som skulle få supermorsorna på Familjeliv att stå rakt upp och ner och bara dö. Men även dom har klarat sig ända upp i vuxen ålder utan allt för stora men. Och en sak till - om någon skulle inskränka rätten till mitt barnbarn, ja då är det jag som drar fram vassa föremål ur kökslådan och ger mej ut i strid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, heja dig! Ja, hur överlevde alla vi? Det är ett mysterium... Vi STOD UPP i bilen. Vi hade en grej i mitten man kunde hålla sig i och dör stod vi upp, haha.

      Radera
  19. Nä, har fortfarande inte varit inne på den där sidan och blir inte ett dugg sugen heller - vad håller folk på med egentligen??

    Den allmänna anmälningshysterin som råder kan jag skriva under på; vet 2 små grabbar som fäktades med pinnar under en idrottslektion och den ena gossens föräldrar polisanmälde efter detta både skolkamraten, skolan, idrottsläraren och rektorn! *OMG* Gissa vilket halabalo det blev med krissamtal i klassen, stödsamtal med soc osv så alla blev upprörda och indragna tills polisen svarade; Acceptera att barn leker, sånt här är inte vår uppgift att utreda! Man hade ju kunnat önska att föräldrna förstått det själva...*djup suck* var är det här landet på väg?

    SvaraRadera
  20. Det här med Familjeliv verkar vara en riktigt komplicerad historia. Som om det inte var tillräckligt svårt att vara mamma ibland.....

    Stå på dig Meekatt - annars gör andra det! Vi är många som håller med dig och gör som du! För såna é vi!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Skönt att jag har alla er i ryggen! ;)

      Kram!

      Radera
  21. Jaha, då fick du ännu en dag att börja med ett stort skratt.. Förhoppningsvis ger det mig energi till att städa upp alla macksmulor efter frukosten -framför tv:n!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hoppas du fick upp smulorna. Annars man man bara lyfta på mattan och spara dem tills dammsugningen! ;)

      Radera
  22. Hahahanså underbart! Jag är dock snäppet värre tror jag enligt familjelivs morsorna.. hör o häpna nu...tadaaaaa... Här kommer det... Jag har sökt om avlastning hos soc... Du vet sån här familjehem åt barnen. Hoppas kunna få missa en helg i månaden med mina älsklingar. Du vet Barnfritt någon gång.. vi har inget kontaktnät. Men herregud om man skulle skriva ut det på fl... :-D
    En utvilad mamma är en gladare mamma.

    Tack för att du förgyller mina dagar med dina texter!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja dig!! Ja, en utvilad mamma är en gladare mamma! Och man BEHÖVER avlastning för att orka vara en bra mamma! Lyx för barnen att få åka iväg en helg då och då och bara få kvalitetstid hos någon som har fullt fokus på dem och sen få komma hem till en piggare och gladare mamma! <3

      Hoppas ni får igenom det! Och tack för att du tittar in hos mig!

      Radera
  23. Aaaw! Sötaste Elton. Freddy är ju också söt. På sitt eget lilla vis... :))

    På tal om kacklande prettomorsor. Jag var på Sjökvistens Allehanda igår och letade saker till trädgården. Där fanns en massa roligt att titta på. Inte bara begagnat. Svenska Rasfjäderfäförbundet (försök säga DET efter ett par glas vin) hade också utställning.

    Gissa vilka paralleller jag drar mellan denna eminenta sammanslutning och mammorna på Familjeliv? Båda är organiserade hönor, men skillnaden är den att den ena sorten kläcker ur sej med munnen, den andra med arslet. Det konstiga är att det är den som kläcker ur sej via bakre regioner som är den enda av dessa två som producerar något matnyttigt. Något som dessutom går att äta till frukost. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja de är ganska okej båda två! ;)

      Fantastisk parallell - hahaha! <3

      Radera
  24. Tack snälla för ännu ett gott skratt! Efter 11 dagar med ny cellgiftsmedicin som slagit ner mig rejält, behövs alltid ett skratt.... Och dessutom har jag lärt mig av din fantastiska blogg att absolut inte gå in på Familjeliv för då hade jag blivit anmäld direkt. Som mamma med cancer har vi nämnligen barnen på dagis HELA dagarna trots att jag bara är hemma (att jag sen inte alltid har ork att ta mig ur sängen på morgonen, har ont i ryggen och fortfarande inte får lyfta min 2,5 åring) eller mår allmänt skit, är en annan femma...)Idag blir nog en bra dag vilket innebär hyfsad hemlagad middag när familjen kommer hem, m a o ingen pizza eller Mc D, och inte heller avlastning av mor/farföräldrar som är helt fantastiska på att hjälpa oss med killarna. Så tack än en gång för att du gjort min dag lite ljusare och lättare!
    Kram, Petra i Skummeslövsstrand (om någon mammamaffioso, skulle vilja anmäla mig!!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad härligt att man kan sprida lite skratt! Ja, på familjeliv hade du blivit lynchad direkt. Du är ju trots allt HEMMA! ;) Så gott att ni har mor- och farföräldrars hjälp! Tänk att föräldrar väljer att avstå den värdefulla hjälp man faktiskt kan få av dem...!

      Skickar över 1000 kilo muskelkraft och hoppas att du snart känner dig piggare efter behandlingen! Tips för en trött dag: Nya ägare på Surfside - ljuvliga Pizzor!

      Kram!

      Radera
  25. Hahaha du är ju UNDERBAR!
    Preciiiis så är det! Du har så rätt!

    Tack för kanon läsning!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw, tack! Tack för att du tittar in! :)

      Kram!

      Radera
  26. Längtar så efter en Meekatt-bok ... Tänk er bloggen i bokform!!! :)

    Tänk hur många som kommer tacka dig, inte bara föräldrar utan även barn ... :) Du är helt otrolig!!!
    Tack att du är DU !
    Och skriver vad många tänker men inte vågar säga!

    Du är underbar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Tessan! DU är underbar! (Helst när vi delar en flaska vin och hatar våra barn i grupp, haha.) <3

      Radera
  27. Älskar din blogg!! Du är bara så bäst!
    Jag var medlem på familjeliv en gång och skrev en tråd (levde på bidrag från soc då) och frågade om man kunde få större lägenhet genom soc när man var gravid.
    Yeay, hela tråden talade om att jag borde göra abort för om man inte hade ett jobb och levde på soc var man en jättedålig förälder och skulle inte ha några barn! Jättekul att få veta när man är gravid och hormonstinn!
    Så jag avregistrerade mig därifrån ganska illa kvickt :)
    Min unge är 2,5år nu, och jag ser inga psykiska eller fysiska men på henne för att vi haft dåligt med pengar en period :)

    Keep up the good work, woman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kloka du som avregistrerade dig! Det borde vi alla göra egentligen, haha.
      Så mycket idioti...på en och samma plats!

      Kram och tack för all kärlek! Haha

      Radera
  28. Jag är ingen frukostmänniska & inte min dotter heller.... Om jag fick i henne nånting, vad som helst, när hon va liten så var jag glad! Sen om det va rostat bröd med sylt så skit samma! Va ju nåt iaf. Skolsköterskan ringde hem en gång när hon gick på högstadiet : HON SÄJER ATT HON INTE ÄTER FRUKOST!!!!! Öh... Nej? Men hon har frukt med till skolan & äter innan lunch om hon skulle råka bli hungrig, so what?! DÅÅÅÅ va jag världens dåligaste morsa typ.... Men det vände när skolsköterskan fick reda på att hon fick MAT när hon kom hem, & även kvällsmat! Ja tänka sej, hon fick nog i sej det hon behövde på en dag även om hon inte åt frukost utan började sin matdag lite senare :) Å hon har inte ADHD eller nåt annat efter sina syltmackor. Å snart fyller hon 22 så hon blev vuxen hon med trots allt ;) (Att jag är 25 är ju en annan 5:a men ändå)
    Å äter framför tv:n gör ju gärna jag, ska jag sätta ungarna själva i köket då eller??? Nä kanske inte, lika bra att slänga ut tv:n kanske....
    Tack för ett gott skratt, kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste göra ett tillägg, innan nån skriver om tjocka ungar utan tänder ;) Min dotter har ärvt min vackra kropp ( eftersom jag inte har den kvar...) hon har alltså en kropp jag skulle kunna döda för! Sen har hon under sina 22 år haft 2 hål i sina tänder, & har alla tänder kvar! Trort syltmackor & en jädra massa mutgodis ;)
      Petra O

      Radera
    2. BRA att du gör tillägg så att ingen anfaller, haha. ;)
      Och tänka sig att din dotter överlevde denna misshandel! Bra idé att sätta ungarna i köket så att man kan få lite egentid framför TV:n, haha. Ska jag börja med!

      Kram!

      Radera
  29. Hahahaha!!!
    Har man sen ett barn som inte är "som alla andra" så får dom mycket att anmäla, det lovar jag. Som när min unge stod i duschen på en camping och slog sig själv i huvudet (hon har autism) så det smackade av allt blött vatten, samtidigt som hon gallskrek "Slååååiiiinteeeepååååmeeeeejjj" Fina blickar fick mamman då, men ingen anmälan??
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ingen anmälan? Konstigt...men det är klart...det var ju på en camping. Supermorsorna tar väl aldrig semester? ;)

      Kram!

      Radera
  30. Till Nina: Det där känner jag igen. Min son har autistiska tendenser.

    SvaraRadera
  31. Haha. Bästa jag läst på länge! Så underbart!!

    SvaraRadera
  32. "Mamma, det är hon med telefonen" Hahahaa!

    I övrigt är Familjeliv ett av mina stora nöjen. Är jag uttråkad tar jag mig ett glas vin och förfasar mig över trådarna där. Gör det mig till en sämre människa? Kanske, men vem orkar bry sig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag undrar om inte det är lite "WT-undercover"? ;)

      Men ja, trådarna är fantastiskt roliga!

      Radera
  33. Hahaha hmm ja min tvååring får välling framför TVn medan jag gör mig i ordning innan vi går på förskolan. Funkar hur bra som helst. Dessutom jobbar vi heltid så det är långa dagar för honom på förskolan, tur sambon är ledig en dag i veckan. Vi vill gärna gå ner i tid båda två, men vi går i hustankar så då måste man jobba för att kunna spara pengar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan som sagt inte vara överallt. Och barnen mår inte dåligt av rutiner, vuxna de är trygga med och kompisar så yeyh för förskolan! :)

      Radera
  34. Hahahahahahahaha, hjälp kramp i magen.
    Du skriver hur bra som helst, ironiskt, ja men så bra.
    Är själv en mormor/farmor som har drabbats av "familjelivssajten". Är inte vatten värd,född med ADHD.
    Hejjja fina du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack fina du! Vad kul att du gillar bloggen!

      Radera
  35. Haha. Lika bra som de flesta inlägg jag läst.
    Jag är/gör nog det mesta som får mammamaffian att köa vid telefonslussen till soc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du håller dem sysselsatta! ;)

      Radera
  36. Hahaha jag skrattar igenkännande! Startade en tråd på Familjeliv för ett tag sedan för att se vad som hände. Självklart en ganska provocerande sådan men ändå med mina åsikter, och jäklar vilket ramaskri det blev!!!

    Hahaha jag blev också snabbt ett troll, trots att bild och profil var utlagd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, startar man en tråd för att provocera ÄR man ett troll! Heja dig! Hahahaha

      Radera
  37. Underbart inlägg, vet inte ens var jag ska börja, men låt oss säga att du inte är ensam. :)
    Våra barn får ibland raw food-frukost, ibland lchf-frukost, och ibland (typ på helgerna) så får de (var med på telefonen till soc nu....)
    Chips framför teven till frukost!!!!

    ps. typiskt WT att låta barnet ha nappen i munnen när han lär sig gå. (obs, ironi)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag vet...Nappen! Skit också! ;)

      CHIPS till frukost!?! SNÄLLA adoptera mig!! Hahaha!

      Radera
  38. Så klockrent! Haha skrattar som en tok! Uppfriskande! :)

    SvaraRadera
  39. Min yngsta fick äta mackor som var uttagna med ett pepparkaksmått framför tv:n innan hon skulle till dagis....skjut mig...fattar inte att hur hon har kunnat växa upp o t o m tagit körtkort idag. Hur gick det till??

    Mitt största alkoholproblem är nog oxå när boxen e slut;))

    Ge dem vad de tål bara! Pang på!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hur gick det till?! ;)

      Den tomma boxen är skitjobbig. Vi borde dela en en kväll, haha.

      Jag ska nog ge mig på dem...igen och igen! Sån é jag! Haha

      kram!

      Radera
  40. Suck vad dom är hopplösa! Btw..jag va hos Bondmoran idag:) Hoppas vi kan ses allihopa igen! Kraaaaambanan <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, var du!? Lycko dig!! Ja, vi måste se igen hela roliga gänget!! Kram!!! <3

      Radera
  41. UNDERBARA FANTASTISKA HÄRLIGA ROLIGA KVINNA! Jag skrattar så jag tjuter! TACK gode gud för din blogg och för att jag hittat in hit! Alla jag känner läser den snart och alla pratar om den, citerar dig och länkar till dig på Facebook! You rock!! "För sån é jag" höde jag folk säga som jag inte kännde och plötsligt pratar vi om dig! Hur stort är inte det Meekatt? Snart kommer hela Sveriges mammakår dyrka dig! Och många av oss gör det ju redan!

    TACK för att du står upp för oss! Och för dig själv! Mammor som du behöver vi för att överleva vardagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *skratt* Jag är som ett virus... Men yeyh! Vad härligt! Fantastiskt att man kan sprida lite glädje här och där! :)

      Tack för din fina kommentar, vad glad jag blir!

      Radera
  42. Om barnen får Nutella på mackan då? Är man WT då? Jag menar tom Anna Skipper säger ju att nötter är världens käk... ;-)

    Nästan så jag blir sugen på att gå in på FL och starta en tråd ämnet. På pin kiv. Nästan...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, DÅ är du WT! Haha, starta tråden!! Jag backar upp dig! ;)

      Kram!

      Radera
  43. Det finns ingen som skriver så bra som du :)
    Grattis till att han har börjat gå :)

    Jag ger mina barn tomtegröt (risgrynsgröt) året om är det jätte dåligt då ??? ;)och de tittar alltid på tv varje morgon eftersom jag inte orkar gå upp vid halv sju utan tidigast halv 8 på vardagar.
    Lustigt att du värmer ditt morgon kaffe i micron trodde jag var den enda som värmde gårdagens kaffe i micron.

    Känner att det där med att anmäla är lite läskigt. Att folk tar det så lättvindligt, det är ju fruktansvärt att annmäla någon om barnen inte far illa på riktigt.

    Så nu har jag fått ur mig allt.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw, tack snälla du!

      Tomtegröt är supergott och äter barnen det så YEYH för tomtegröt! Här hemma är det också morgon-TV så att mamma kan få vakna ur sin morgonilska ifred, haha. Funkar kanon 1 timmes mjukstart sen frukost!

      Ja, vi är nog ganska ensamma med att värma upp gammalt kaffe...men vem orkar sätta på nytt när barnen står och drar en i byxorna? ;)

      Ja, det är läskigt...att det är så det fungerar. Att folk inte frågar "Är allt okej?" eller "Behöver du någon hjälp?" istället för att börja med en anmälan till soc. Var finns medmänskligheten?

      Ha en bra dag du med!

      Radera
  44. Hej!
    Jag beundrar verkligen dig som vågar skriva hur det egentligen är att ha barn!!! Det är inte så glamoröst som många bloggar och hemsidor vill påstå. Och du skriver på ett roligt sätt man sitter och småler hela tiden när man läser!

    /Mikaela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mikaela! Mer ärlighet och mindre fejkat fredagsmys åt folket! ;)
      Och nej, det är långt ifrån glamour alltid...haha.

      Radera
  45. Återigen klockrent katten!! Du är grym! En superb förebild för oss föräldrar! Vi borde va mer öppna och inte föreställa vardagen i hopp om att inte se bra ut. Trots allt har vi det ungefär lika allihop. Oavsett status och antal vuxna så finns ju bajs blöjor och skrik. Så återigen - heja dig katten!! ;)

    (Har även mailat dig.) kramar!

    SvaraRadera
  46. Hej där! Har följt din blogg ett tag nu och kan inte annat än hålla med föregående skrivare att det är humor på hög nivå. Jag satt på FL i början av min graviditet (första barnet) och började smått bli nervös över att mitt liv var över vad gäller egen tid, vinkvällar med vänner och familj, semester med familjen samt att få glädjas över vårt tillskott i familjen! :) Efter ett tag började jag förstå hur allt fungerade nu besöker jag sajten enbart i underhållande syfte! och håller med dig fullt ut med allt du skriver. jag började fundera på min egen uppväxt som bestod av att äta svart myror i sandlådan när jag var riktigt liten och äta pizza en hel helg med pappa för att mamma var bortrest! ha ha ha inte undra på att jag har blivit som jag har blivit. Nu mera njuter vi av att få ett tillskott i familjen med ro och tar allt som står på dessa sajter med en nypa salt!

    jag ser fram emot den där "boken" snart... och vad som bör nämnas är att jag är ingen bloggare eller bloggläsare över huvud taget men har fastnat i din...

    keep up the good force!

    med vänliga hälsningar

    SvaraRadera
  47. Heja Meekatt,

    Ännu en spik i "supermorsornas" likkista.

    Dags för locket på för alla besserwissers...?

    /Anondoderorsos

    PS. Jobbar på att klämma ut fjärde tonåringen i arbetslivet "Meekatt style"

    SvaraRadera
  48. Helt underbart inlägg... ännu en gång träffar du mitt i prick.
    det där med rostat bröd och sylt känner jag igen.. nog ramlat in på en sån tråd en gång, haha... Livsfarligt att vara mamma nuförtiden minsann!

    Bara fortsätt som du gör!
    ÄLSKAR det! Gör hela dan!

    SvaraRadera
  49. Patetiskt, att så upptagna mammor inte tycks ha bättre för sig än att klanka ner på andra mammor.
    Varför leva så stelt och uppstyrt?? Man lever ju bara en gång, så njut för f*n...

    Vi hejjar på dig!

    SvaraRadera
  50. Som vanligt.....UNDERBART!!

    Vi skiter i MaffiaMammorna o gör så gott vi kan istället......Jag lovar att alla WT-barnen kommer att älska oss när de blir stora. MaffiaMammorna kommer att vara ensamma.....

    Som nån sa: Vi lever bara här och NU!! <3

    SvaraRadera
  51. Jag vill gifta mig med dig!!!!
    Du är så jävla bäst!!!
    Snart helg och BiB:en ska fram!

    Söt liten kille ni har. Så härligt att se de små bli så stolta när de lärt sig gå :)(asså, det blev ett rim...vinner jag nåt nu hahaha, livetutprenumeration på Familjelivs alla forum kanske...)

    SvaraRadera
  52. Haha underbara du, du e bäst:)
    Grattis till lillkillen som lärt sig gå!
    Kram vanja

    SvaraRadera
  53. Din blogg är bara så jäkla bra! Asgarvar varje gång. Fortsätt så!

    SvaraRadera
  54. Haha!
    Min kompis tipsade om din blogg, så jäkla bra!! :D

    Blev nyfiken på familjeliv och gick in och kollade, alltså vad fn menar de med spökstreck på gravtest?! Har de ett spöke i magen då eller? Hahaha 5000 st kommentarer om ett gravtest, herregud...

    Fortsätt skriv! Skrattar genom hela sommaren tack vare dig!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  55. Hittade din blogg i går efter tips från min dotter. Jag bara ÄLSKAR din blogg, har sträck läst alla dina inlägg !! Skrattat så tårarna runnit =)
    Älskar ditt sätt att skriva och återberätta händelser, är som att se en film =)
    När man ser socker söta lilla Alice,är det svårt att tro att denna lilla tjej kan ha sådant tempramment och bestämda åsikter =))
    Kul att lilla Elton lärt sej gå =)
    Sitter nu och väntar på nästa blogginlägg från dej!
    Ha det gott/Kramiz

    SvaraRadera
  56. Du är ju fane mig helt underbar! Familjeliv går jag in på när jag
    1 - är irriterad - alltid kan man ju hitta någon i maffian att retas med
    2 - behöver skratta åt olika typer av idiotier
    3 - Slutna rummen om SEX!!! Fördomar och tips blandas hej vilt - vi som tycker om sex blir i slutändan alltid kallade för slampor... Då är jag gärna en slampa då då!
    4 - är man deppig kan man alltid finna en syster som med glada tillrop gör en lite mer deppig....

    SvaraRadera
  57. Hahah, hittade din blogg idag! Detta inlägg var hysteriskt roligt(och sant), hela din blogg verkar vara en skrattfest!

    SvaraRadera
  58. Freekking underbar läsning! Kan inte låta bli att tänka på att minst hälften av alla självutnämnda supermorsor själva så småningom blir farmödrar. Då blir det förhoppningsvis lite "right back at ya" ;)

    SvaraRadera
  59. hahahah! fan vad bra du skriver! Det där forumet verkar inte kul alls..

    SvaraRadera
  60. Och här sitter vi och äter macka med NUTELLA till frukost på helgerna - hur ska det gå??? Nu blir jag väl uthängd på familjeliv...(Förresten kanske det kan vara ett alternativ - eller tillbehör - till en geisharuta...) /Susanne

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!