måndag 30 juli 2012

Fula ord, Bajskul & Känslor!

En helt normal diskussion i bilen på Ica Maxis parkering:

Jag: "Men VAFAN!? MÅSTE du köra in i mitt anus?!

Alice: "Men mamma!! Det är inte bara DITT anus! Det är ju ALLAS anus!!"

Freddy: "Men skjut mig?"

Jag: "Hahahahaha! Nej, det är inte allas anus. Jag menade bilen."

Alice: "Bilens anus?"

Freddy: "Men Malin!?"


Jag: "Förlåt Alice. Det var ett jättefult ord. Man ska inte säga anus. Anus är rumpan...där bajset kommer ut...och det ska man inte prata om när man kör bil. Mamma blev bara så arg på att bilen bakom nästan körde in i bilens rumpa."

Jack (Alice 3-åriga kusin som är på besök några dagar): HAHAHAHA! BAAAAAAAAAAAAJS!!

Freddy: "Men vafan Malin! Lär honom inte sånt!"

Jag: "Hahaha, Jack säger ju bajs om ALLT redan! ALLTING är bajs! Sån é han!"

Alice: "Mammaaaa...jag ska säga anus!"

Jack: "Hahaha! Bajset kommer aot!!!"



Alice: "Jack, man ska faktiskt inte säga bajs!" (<-- fröken duktig?!)

Jag: "Jo, det får man väl? Men inte anus. Det ska man inte säga."

Alice: "Jag ska säga anus i alla fall. Det var ett bra ord."

Jack: "Baaaaaajs!! Fiiiis!! Bajsfis!!! Hahaha!"

Freddy: Måste ni med in och handla? Kan inte ni vänta i bilen..?

Jag VET att man inte ska bli arg när man kör bil...men jag ansträngde mig faktiskt här för att inte säga något fult...och då dök "anus" upp. Det var liksom kamouflage för ett ännu fulare ord. Men jag vet...jag måste skärpa mig. Börjar bli lite tjatigt med "Men Malin!?" varje gång jag öppnar truten. Men jag hade tre barn och en 74,2 kilos man i bilen. Jag blir jättearg om folk runt omkring mig kör dåligt. Sån é jag! Blir inte ni arga i bilen?!


over and out.

//Meekatt...

44 kommentarer :

  1. Klart man får bli arg i bilen. Jag har jobbat som trafiklärare och stör mig nåt otroligt på folk som inte kan köra bil på ett regelrätt sätt. =) Min treårige son som ofta sitter med i bilen har tydligen snappat upp ett och annat under våra resor, för om man frågar honom om vilka som inte kan köra bil, svarar han: "Folk". =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, han har ju rätt! "Folk" kör som krattor! Och ja, i bilen svallar känslorna...på alla håll!

      Radera
  2. Du är inte ensam! Jag blir skitsur på alla andra trafikanter när jag kör bil eftersom JAG självklart kör FANTASTISKT bra och alla andra kör som krattor.
    Jag både skäller och gormar och Skräpfian brukar hjälpa till med fula miner och gester för att förstärka ytterligare.
    Problemet är att hon skrämmer slag på mig ibland när hon ger fingret åt någon förbipasserande Hells Angels snubbe....

    Kram darling
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, DU kör ju som en gudinna....samtidigt som du "vloggar", klämmer dig ur skinnjackor och övar grimaser. Det är antagligen såna som dig som jag skäller på, hahaha. <3

      Jag behöver en Skräpfia som kan skälla åt mig!

      Kram underbaring!

      Radera
  3. Hahaha, älskar Freddys uppgivna kommentar i slutet!
    Underbara du katten! Blir alltid lika glad när jag går in här! TACK för kvällens gapskratt, nu ska jag natta om barnen! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, stackarn. Vi följde dock med in, haha.

      Åh, tack snälla du för att du tittar in här! Hoppas barnen somnar om!

      Radera
  4. Jomen när sonen var tre och körde snöplog ute i en driva hör jag honom rya för sig själv där nere: "Jäla idiot! Jäla idiot!" Jag tittar ner och säger sådär FL-milt "Men älskling vad är det du säger för fula ord?" varpå han sådär troskyldigt förvånat tittar upp på mig och svarar "Men han KÖR ju som en jäla idiot." Det var då jag insåg att jag måste börja vårda mitt språk lite där bakom ratten. Sen har det bara blivit värre... (Stycke ett och två i följande inlägg http://loke.bloggagratis.se/2012/06/26/8152078-en-ar-klok-och-en-ar-inte-riktigt-klok/ visar tydligt vem av oss två som är den vuxne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fina Loke!! Tur han inte skadade sig med TV:n!! Men Radio är ju trevligt det med... ;)

      Kram!

      Radera
  5. Skrattar högt. Jo det finns alltför många anus ute i trafiken.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh bäst att du skärper till dig när du kör bil Hahaha! Annars kanske det blir lika pinsamt för dig som det blev för mig på kursen. Sönerna ligger i körkortstagningsstartgroparna och alla som ska övningsköra med någon måste gå "kuuursen". Både den som ska övningsköra och eleven. Vi bokade kurs för två föräldrar och två grabbs, hujedamej, vad de kan ta bra betalt. Under kurstillfället så får vi några frågor att fylla i. Vi föräldrar hur vi upplever att vi är som bilförare och grabbsen hur de upplever oss föräldrar. Älste och den som brukar bara ärligast valde att svara om sin far ... Tack och lov! Näste son drabbades tydligen av ärlighetens fana för på frågan om jag blir arg när jag kör bil fick jag: Ofta, det svaret hade INTE jag...
    Så om du inte vill drabbas av Alice ärlighet om ca 12-13 år så råder jag dig att coola ner dig ...

    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hjälp!! Men bilen är ju mitt ...känsloställe! Där skäller jag, räcker finger, svär och gråter. Som att gå till psykologen...typ! ;)

      Radera
  7. Haha underbara du :) jag får ofta mun diarré o kommer på mig själv när Sorken aka minimonstret upprepar allt :P men lär han sig inte från mig så lär han sig av andra så då kan jag ju lika gärna lära upp honom ordentligt :D Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt! Bättre att de lär sig av proffsen! ;)

      Radera
  8. JAg tycker om din familj.. Ska vi flytta ihop alla ihop? Bo i ett strandhus och dricka vin och prata om bajs och anus?? Vilket härligt liv!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, och NU händer det ju på riktigt! YEYH! Längtar tills ni kommer upp!!

      Radera
  9. Hahaha, sån é jag med i bilen! Det händer något och mitt rationella, sansade jag försvinner och in kliver Grynet på crack! http://kaosredan.wordpress.com/2012/05/07/anger-management-i-trafiken/ Kvinnlig aggressionsterapi kanske? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att vi är flera som svär i bilarna! ;)

      Och du - jag hade fan backat över honom! Hahaha

      Radera
  10. Hahaha...Jag brukar göra tvärsom! skylla alla svordomar barnen lär sig på dagis! :-) "andra ungar..." liksom. För jag svär fan aldrig! ;-)
    Och absolut aldrig i trafiken! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Allt är dagis fel" kör jag också med. Alla som känner mig vet dock att det är en lögn!

      Radera
  11. Herregud ja. Bilen tar fram mina värsta sidor, får liksom svordomslepra och slänger ur mig saker till höger och vänster. Det flyger upp ett finger och det bankas i ratten. Betänk att jag bor i norr och det ändå inte är så mycket trafik. Har lärt alla mina barn hela registret svordomar i bilen. Förvånansvärt att dom inte svär speciellt mycket med tanke på deras mamma. Hade en grön padda jag körde omkring med och den startade när den själv ville och standardfrasen var SATAN, vilket ungarna sen trodde att man skulle säga varje gång man startade en bil...Just Sayin'

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, en sån vill jag ha!
      Vi kör förresten trespråkigt i bilen - jag svär på svenska, engelska och franska... och lite skånska med iofs! ;)

      Alice blir flerspråkig = jag är en duktig mamma!?

      kram!

      Radera
  12. Stor igenkänning! Själv kör jag som en Gud till skillnad från "alla andra". "Alla andra" jävla idioter till bilförare måste ju tamejfan tagit körkort via postorder. Höjde på både ett och två ögonbryn när yngste sonen lekte på gården och sa "satan" om och om igen. Han såg mycket förvånad ut när jag påpekade att det var en svordom, han visste lixom inte. Och av mig kan han inte ha hört det för jag använder aldrig ordet "satan" (till skillnad från andra kraftuttryck, därav min förvåning). Tack för en underbar och underhållande blogg! Keep on :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bor vi nära varann? Han har kanske åkt med mig? haha ;)

      Tack för att du tittar in! :)

      Radera
  13. Paus i bakandet här och trillade som vanligt in här till dig min underbara vän <3 Man blir alltid så glad av din blogg!!
    Men... -Men Malin! kommer du nog få leva med för sån é du ;) och du är bäst! Tack för att du finns!
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakar du igen?! Semlor??? ;)

      Ja, jag får nog leva med det..och ja, sån é ju jag!

      Kram! <3

      Radera
  14. Jodå - klart att man blir lite "lätt irriterad" o säger RIKTIGT fula ord om medtrafikanternas sätt att köra bil - o för all del parkera! Illa nog att parkeringsrutorna inte är anpassade för stora bilar, utan att bli inklämd för att folk inte kan parkera...
    Tänk bara på att de lixom "går i arv"... Min "lilla" tös övningskörde jag mycke med, o givetvis kör hon som en gud - men... trodde hon skulle flyga ur bilen o läsa lusen av gubben (turist, kanske?) som stannade MITT PÅ "lilla vägen" som vi tar ibland till samma center! O de e ju inte alltid förvirrade gamlingar som gör så - de KAN ju va en psykopat!!
    Ha de najs!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja!! Parkeringarna ska vi ju inte prata om! Blir arg bara jag tänker på det!

      Haha, bra tips! Ska tänka på det!! ;)

      Radera
  15. Kan säga både det ena och det andra om bilar och folk och annat som håller till i trafiken... tror det var så sonen lärde sig det fina ordet helvete.... illa... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla dessa bra ord som de kommer behöva i framtiden! ;)

      Radera
  16. Haha,

    Har på senaste tiden kommit på mig själv med att sitta och mummla och svära åt alla ANDRA idiottrafikanter.
    Men...
    Ett exempel...
    För oss stackare som bor i Halmstad är det numera nedlusat med rondeller.
    Som faktiskt gör att trafiken flyter på bättre.(oftast)
    MEN...
    Vem i allra glödhetaste hel..te kom på rondellen ute vid vattenlandet i Söndrum...
    VEEEEEM...?
    Är piskad och köra där varje dag till jobbet. Och det känns som samtliga inavlade sexfingriga bilförare har det som mötesplats.
    Personen med pennan och passaren borde bli bli adlad eller nåt som Rikspucko.
    Ni som har (o)turen och köra igenom denna tekniska finess...
    Kolla det panikslagna blickarna från era medbilister.

    Ska man nu lära sig prata är det väl lika bra och lära sig alla ord man hör.
    Är det inte detta som kallas språkberikning?

    På tal om bandidos m.fl...... ASG
    En annan som kör Cabbe har fått lite ilskna blickar, när det visat sig att ungarna ivrigt viftat med fingret när pappa svurit åt mottrafikanterna.(nytt ord där)

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, i den rondellen lärde jag Alice säga kuk förra veckan! Håller med dig - IDIOT som har tänkt ut den!! Jag får i och för sig lite halvpanik i rondellen på Vallås med, haha. Men det beror på alla andra som har panik och bara kastar sig in utan att veta vart de ska eller hur de ska ta sig ut!

      Tänker som du där... Vi har ett ansvar att lära barnet HELA språket, inte bara delar utav det! ;) Hur ska de klara sig i trafiken utan svordomar!?

      Haha, jag hade cabbe...men freddy skämdes över mig. Nu kör jag ett Kinderägg och skäms över mig själv istället, haha.

      Härligt att ha dig här inne! ;)

      Radera
    2. Hehe,
      Alltid lika kul och komma hit juh. ;-D

      /Anondoderorsos

      Radera
  17. Men jo, jag blir arg varenda gång jag kör bil! Hur kommer det sig att så många verkar ha fått körkortet i flingpaketet?!?
    Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland undrar man var de kommer ifrån...

      Kram!!

      Radera
  18. Satte mig Precis vid datorn med min Marabou och tänkte att jag skulle läsa lite i din blogg för att det är några dagar sedan... vilket misstag ;)

    SvaraRadera
  19. Hahaha! Du är för skön! Men du... Le ditt bästaste leende åt "idiotbilförarna" och vinka lite nästa gång. Lovar att det tar bättre på dom ;)
    (Brukar jag säga till min man när han läxar upp "alla som inte kan köra bil" fast det bara är jag som hör vad han säger)

    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm...lyssnar han på dig? ;)
      Jag har nog svårt att hålla inne de där känslorna, haha. Får jag inte ut dem i bilen kommer de kanske på Ica Maxi...och det är ju värre!? ;)

      Kram!

      Radera
  20. Haha! Värst är pensionärer som bara kör dit näsan pekar, vad som händer runtomkring skiter dom i!! Kan hända att det blir en eller annan svordom i bilen, med barnen i baksätet. Men då vet ju barnen hur man INTE ska köra så jag ser det som lite tidiga körlektioner ;) eftersom jag givetvis kör sååå bra ;))
    Tack för en bra blogg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är de värsta!! Blinkar inte, kör för sakta, svajar mellan filerna...

      Självklart kör vi bra! ;)

      Tack för att du tittar in!

      Radera
  21. Min 3-åriga son frågar mig varje gång vi kör på en parkering om jag är arg på bilarna, bara för att jag blev jättearg EN gång!! dom minns då bra märkliga saker de små liven!
    självklart blir man arg på andra dåliga bilister när man kör, men nu försöker jag inte säga nåt så han inte vet :)

    SvaraRadera
  22. Maxi's parkering framkallar aggressioner. Det är ett faktum. Är jag på dåligt humör en dag så håller jag mej borta därifrån för risken är att det blir slagsmål om jag vågar mej ut till Mellbystrand för att handla (Giovanni har MÅNGA gånger skällt ut sin mamma på grund av det vokabulär hon använder i liknande situationer som den du beskriver för jag tror också på att man SKA prata med sina medtrafikanter).

    Känner jag mej lite mer än lovligt butter så får det bli Willy's i stället. Eller Skotten. För Torghallens p-plats är nästan lika illa. (Kan det ha med ICA att göra? Hmmm...)Jag förstår dej med andra ord och anus är ett fint uttryck i sammanhanget som förmildrar omständigheterna på ett bra sätt. Att bita sej i tungan gör ju bara ont och det är ju onödigt. ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!