söndag 8 juli 2012

Olovlig körning, Tandblekning & Spyor?

(Kommentarer ifrån supermorsor (och poliser) undanbedes.) Men ja, det är väl ändå på tiden att de små börjar hjälpa till lite här hemma? Jag menar...lite morgonfrallor är väl det minsta man kan begära efter ca 1 700 bajsblöjor? Så ja, i morse var det Eltons tur att styra upp en trött mammas miss av brödinköp. Heja Elton!

 På tal om idioti... Följande incident tänkte jag inte berätta om egentligen - men ni kan väl få er ett gott skratt ÅT mig...igen. Jag är en idiot. En idiot med ovita tänder.

Nu är det ju så att ALLA bleker tänderna och ALLA skyltar med sina fejkade Colgate-leenden på Facebook dagarna i ända. Dessa kritvita leenden retar mig nästan lika mycket som fredagsmyset...men det är ju inte helt uteslutet att det handlar om avundsjuka ifrån min sida. Inte ens Instagram ger mig så vita tänder som alla jävlar verkar ha fått helt plötsligt. Så ja, jag tog saken i egna händer (Nej, jag onanerade inte bort problemet!) och beställde ett "jag-betalar-alldeles-för-mycket-för-ett-Ellos-leende-kit". Så långt är ju allt okej. Jag fick hem skiten och formade till de där hemska formarna man ska ha "det magiska kletet" i under själva makeovern. Häromdagen var det dags att påbörja min 7 dagar långa förvandling...

Så ja, jag borstade tänderna, förberedde formarna med klet och tryckte i dem. Redan vid "påsättningen" började jag må illa och fick lite flashbacks till utformningen av min tandställning på Folktandvården i Åstorp 1987. Det var heller ingen trevlig upplevelse. Men ja, jag fick in formarna, bet ihop och stängde munnen. I detta ögonblick fanns det dock tre problem.

1. Jag kunde inte skälla på Alice som snott min telefon.
2. Jag såg min själv i spegeln och började skratta åt mig själv så att både tårarna och saliven rann.
3. ...jag satt i BILEN! (<--för sån é jag!)

Ja, supermorsa som jag är så tänkte jag att det vore ju JÄTTESMART att bleka tänderna när man kör bil!? Man sitter ju ändå bara där, barnen brukar vara nöjda och jag är lite effektiv. Jag är en idiot. Färden bar mot Jossan och resan är ungefär en halvtimme. Perfekt uträknat tyckte jag... Jag visste dock inte att man skulle dregla som en brunstig Labrador när man blekte tänderna...heller inte att Alice skulle bråka hela vägen...eller att Elton skulle bli ledsen. NU förstår jag ju att det är min fantastiska Carola-röst och mina egenpåhittade snuskvisor som gör våra bilresor lugna...och inte min fantastiska bilkörning. Fan. Vi kom ungefär till påfarten till E6:an (5 minuter bort) när jag började skälla på barnen med dreglet rinnande längs hakan. Självklart hörde inte Alice vad jag sa och blev arg...vilket gjorde att jag skällde lite mer (<--supermorsan). Vid det här laget hade jag antagligen redan blivit av med all dyr klet i formarna och satt där med två skenor...fulla med spott...?


Men jag är ju inte den som ger upp. Jag log några "jag-är-mentalt-störd-men-jag-är-snart-snygg-leenden" åt barnen och fortsatte resan. Elton skrek, Alice skällde och jag skrattade. "En idiot på resa" har fått ett nytt ansikte. Men allvarligt - alla ni som sitter där hemma och bleker era tänder om kvällarna - DREGLAR inte ni?! Eller stängs den funktionen av på andra människor!? Det står på förpackningen att man inte får svälja skiten...och munnen rymmer ju inte hur mycket som helst!? HUR GÖR NI?! Jag...fick panik strax utanför Halmstad och började klökas. En jäkla tur att man är en WT-mamma och har bilen full med Mc Donalds-servetter för ögonblick som dessa! Alice frågade "Mamma..? Mammaaaa? Varför ser du så rolig ut? Och mamma..? Varför gör du sådär egentligen?! Tucker du verkligen att du ser fin ut nu?" Ja, jag känner mig verkligen "skitsnugg" här framme..? Som en blek överviktig Mike Tyson...nära döden...

När vi kom till Kvibille började jag känna paniken på riktigt. Jag kände hur "giftet" började rinna ner i halsen och jag tvärnitade mitt fula beiga Kinderägg utanför ICA...och spydde!

Kommentarer överflödiga. Jag är färdig med tandblekandet. Det tog en timme innan jag vågade erkänna för Jossan vad jag hade pysslat med på vägen dit. Hon belönade mig med tårta. Supermorsan Super-Jossan! Under de timmar jag var där hann hon slänga ihop fyra bröd och en stor tårta. Hur är det möjligt?! Skjut mig.

over and out.

//Meekatt...fortfarande med ovita tänder.

49 kommentarer :

  1. Asså jag kan inte sluta skratta...som vanligt hahahahahahahahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ;) Jag bjuder på den...igen! ;)

      Radera
  2. Äsch! De som har vita tänder luras bara med photoshop. Eller så har de varit utomlands i tre år och är knallbruna och har mörkrött läppstift! Vem har inte vita tänder då liksom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Det måste ju va så! Alla kan inte sitta hemma och klökas i sofforna... Verkar helt idiotiskt, haha. ;)

      Radera
  3. Haha ! :) du är helt underbar!!! :) Vilken syn det måste varit... Tänk om polisen stannat dig, för blåsning ;) .. Känner ingen annan som DU :) ... Helt underbart galen ;) .., du är bäst helt enkelt :) ... Vad roligt dina barn måste ha :) ... De kan ju aldrig ha tråkigt med en rolig mamma som du. Tack för att Du finns! Att du delar med dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gode Gud! POLISEN! Det tänkte jag aldrig på! Hahahaha, de hade fan spärrat in mig!
      Om du bara visste så tråkigt mina barn har ibland, haha. ;)

      Kram!

      Radera
  4. Tack för att du bjöd på den!!! Skrattar och känner igen mig... Har också testat tandblekningen med osäkert resultat och suttit i soffan med spottkopp. Lyckades till och med gå ned nåt kilo eftersom man inte kan äta godis samtidigt som man bleker tänderna. Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skulle ju vara en fördel i och för sig... Man kan omöjligt tugga Geisha och bleka tänderna samtidigt!

      Radera
  5. Klart man drägglar!! Bara att spotta ut, sen att man ser ut som Tyson det får man stå ut med. Brukar bleka ner den värsta snusfärgen lite nu och då så man inte heeelt ser ut som nån från Rednecks...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kanske inte bilen är det bästa stället bara? ;)

      Radera
  6. Tack för att du delar med dig. Om tandblekningen kan jag bara säga att det var tur att gav upp. Bländvita tänder är verkligen inte snyggt. Det är en fluga - som guldtänder förr.

    Farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, då kan jag släppa det och gå vidare! ;)
      Kommer nog inte ge mig på det där igen efter min nära-döden-upplevelse i Kvibille!

      Radera
  7. Har saknat dina inlägg och bara väntat, tack för att du delar med dig, du är bäst! Kram

    SvaraRadera
  8. HAHAHAHA! Du är fan grym katten! Äntligen en uppdatering! Som alltid underbart!

    Kram! ;)

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha känner mig LITE träffad angående bilder på blekning men tröstar mig med att mina INTE är "hollywood-vita" - bara mindre "engelsk pubkärring-gula".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du är ju en utav "de där" som fick mig att köpa skiten, haha. ;)

      Radera
  10. Haha, underbart! Efter ditt förra inlägg var jag bara tvungen att registrera mig på FL för att kolla in lite trådar. Hittade en smått korkad tråd, "Hur ofta dricker dina barn söta drycker?", där TS själv kommenterar och bannar de som skriver att de ger sina barn sött. Jag KUNDE INTE låta bli att göra ett inlägg som hon (och andra) skulle gå igång på, vilket hände:-). Familjeliv är ju fantastiskt underhållande, kolla in på tråden om du/ni har trist, hehe!

    Tack för en underbart rolig och igenkännande blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla! Kul att du gillar bloggen!

      Jag hittade tråden, haha. Ska lägga mig i snart...ska bara förbereda mig mentalt för maffian! ;)

      Radera
  11. Ha, ha, du e ju som vanligt helt underbar!! Hur kunde du ens komma på tanken att göra det i bilen:-))

    Elton som hämtar frulle, coolt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...sån é jag? Haha...en idiot alltså. Men nu vet ju alla ni att bilen är en dum idé!

      Kram!

      Radera
  12. Eh du...funkar finfint att klegga in framtänderna med VITT tuggummi, rikta kameran, smälla av en bild, instagramma, Photoshopa, lägga till dis, dimma och en gnutta regndroppar... Sen är du banne mig den mest vit-tandade mystik-kvinnan ever!! Tuggummitänder is da shit!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohooo - vilken tips!! Blir Hubba Bubba imorgon! Haha

      Radera
  13. *asg* du är som vanligt helt underbar och får till dina inlägg helt fantastiska! Du är underbar!

    Mängder med kramar till dig!

    SvaraRadera
  14. "I vanlig ordning" som du brukar skriva - klockrent! Du är fantastisk, haha.

    Bara älskar din blogg! Åker du med på kryssningen i augusti?! HOPPAS verkligen på att få träffa katten där ju! För sån é jag! ;)

    /ANNA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Nej, jag är inte med. Var lite sugen men har lite andra projekt på gång då...så jag får nog stå över. Nästa år är jag med! <3

      Radera
  15. Ha ha ha jag bara älskar dina idéer. Bleka tänderna i bilen? HUR tänkte du där? *lol*

    Saknat dina inlägg Meekatt! Vi vill ha mer och oftare! Såna är vi! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vill väl alla ha "mer och oftare"! ;)

      Radera
  16. Men gud sötaste bilden på sonen! :D

    Ha ha ha jag kommer aldrig kunna bleka tänderna efter att ha läst detta! :D

    KRAM<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är ganska söt. ;)

      Nej, gör inte det...det var fruktansvärt! Haha

      Kram!

      Radera
  17. Haha!

    Du ska få ett tips av mej... Som i alla fall räddar onlinebilderna. IRL-leendet har jag inga bra tips på. Jag klarar inte heller hemmablekningen och är för snål för att låta tandläkaren fixa till det, även om det inte kostar skjortan.

    http://picmonkey.com

    Knock yourself out! Där kan du fixa och trixa till både det ena och det andra. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH!! Tack snygging! Här ska det göras kollage!

      Och ja, jag får väl helt enkelt hålla truten stängd. Inte min starkaste sida direkt...

      Radera
  18. Men daaaahhh.... Vad köpte du för skit egentligen? Varför köpte du inte den som jag rekommenderade på bloggen? (Här: http://bondmoran.nu/?p=5098) Den är asbra, jag dreglar inte ett dugg, det är ingen fara att svälja under tiden för ingenting läcker ut ur skenorna. Kolla bilderna får du se!!

    By the way, när kommer du hit? Ska jag behöva packa ner kossorna och köra ner till dig för att Kravallis ska få klappa lite kor på riktigt? Nu får du skärpa till dig, jag saknar dig ju <3

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag ger mig inte på det där igen!! Jävla skit! Haha

      Nästa vecka börjar Freddys semester - DÅ är jag fri!! ;)

      Kram världens bästa Bondmora!

      Radera
  19. De som bleker tänderna solar som regel också aldeles för mycket solarium och den kombinationen är inte jättehet. Mina tänder är lite sådär "äggskalsvita" och hur fina som helst! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får helt enkelt vara nöjd jag med...eller hålla truten? ;)

      Radera
  20. Haha! Lägger till INTE bleka tänder på min att göra lista ;) haha.. bra du testar sådana saker så en annan kan undvika dom :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är jag snäll som testar...bara för er skull? ;)

      Radera
  21. ASG...
    Man kan tydligen skratta så man gråter....
    Du är bästast.

    /Anonododerorsos

    SvaraRadera
  22. Vet inte om du fått tipset tidigare, men om du inte blivit helt avtänd och fortfarande vill ha lite vitare tänder kan jag tipsa om enkla WhiteOne (http://www.thewhiteone.se/se). Pensla på innan läggdax och stig upp med lite vitare leende. Jag fick stor effekt på tre veckor och märkte inte ett dugg av smak eller annat obehag :)

    Lycka till, vad du än väljer att göra - hälsar Malin

    SvaraRadera
  23. Ooooooh myyyy lord! Jag kan inte andas! Hahahahahahahahahahahha! Jag vill bo nära dig och se allt det där live! Kraaaaam fina du <3

    SvaraRadera
  24. Hahaha fy vad hemskt. Barnen fick sig en rolig biltur iaf. ;-)

    Och jo man dreglar som fan. Vet inte om det är att man har i för mycket gel eller inte, men jag går och spottar flera gånger när jag bleker tänderna, så förstår inte de som går och lägger sig med skenorna i... Yuck ^^

    SvaraRadera
  25. Asså shiiiit..... Hamnade på din sida av en slump, och läser och tjuter av skratt! Tack för att du delar, underbara människa! :-)

    SvaraRadera
  26. Fy satan vad jag har skrattat mig igenom dina inlägg från slutet av juli till hit. HAHAHAHA, jag dör - du är ju alldeles fantastisk!

    Och jo, nog fan dregglar man satan av tandblekning. Sölar ju ner hela sängen och vaknar med blekskenhelvetet nere vid fötterna (japp, stämmer - jag bleker i sömnen".

    Tack för en underbar blogg, du är lätt en ny favvo!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!