måndag 23 juli 2012

Alice semesterbloggar!

Hej på er fisproppar! (<--mitt nya fräcka ord!)

Mamma och pappa är för roliga. De gick här hemma i onsdags och pratade om hur lyxigt det skulle vara att sitta bredvid varandra i bilen när vi åkte på semester. Sitta bredvid varandra i bilen!? Är det sånt man har att se fram emot när man blir vuxen? Är det lyx? De sitter bredvid varandra i soffan varje dag!? Jag fattar ingenting. Det krävs mer än en handhållning med pappa för att en åktur i mammas fula beiga Kinderägg ska kännas lyxig! Men tji fick dom, haha. Pappa monterade bort Eltons stol, sanerade framsätet efter diverse kex- och russinorgier och monterade in stolen där bak. Så långt var ju allting bra. MEN...sen kom mamma och skulle sätta sig i bilen. Då tog Eltons stol upp så stor plats där bak att mamma fick sitta inne i handskfacket...vilket hon tydligen inte ville (<--surfis!)...och pappa fick göra om alltihop. Elton åkte fram...i vanlig ordning. Mamma satt där bak...och slogs med mig om "aaajpadden" och pappa var sur efter allt omflyttande av stolar i bilen till ingen nytta. Lyxig åktur...verkligen!


Sjöbo Marknad var en höjdare! Jag åkte en massa karuseller, åt sockervadd och popcorn, fyndade simglasögon och jättefina små fina saker i porslin och raggade på en massa snuggingar! Mamma förstår inte att det är fint med små porslinskatter, flaskskepp och små luddiga kuddar som man kan lägga halsband på...men JAG är faktiskt bra på det där med inredning! Alla behöver väl ett flaskskepp?! Nu har jag förresten två stycken. Jag lyckades tjata till mig ett i Helsingör i måndags, haha. Sån é jag!

Mamma tyckte att det var dyrt med karuseller men jag tyckte det var billigt! Mamma ljög som vanligt och sa att vi hade gjort av med "över tolvhundra kronor på bara trams" på marknaden...men jag har ju genomskådat det där. Det FINNS inte "tolvhundra" - precis som att det inte finns tjugotio....tjugoelva... Hon hittar bara på för att luras! Fegismamma!

För bara tre guldpengar och en stor silverpeng fick man hoppa studsmatta hos de snugga killarna. Det jobbade två jättesnugga killar där och mamma var alldeles röd i ansiktet när hon skulle försöka ta på mig selen och fixa. SKÄMMIGT MAMMA!! Mamma mumlade något om "hoppa studsmatta för 35 kronor när man kan hoppa gratis hos alla grannarna hemma?!" men jag fick hoppa fem gånger. Jag vet inte om det berodde på snuggingarna eller på att jag är så himla bra på att tjata...men hoppa det fick jag och jag var grym!

Som hämnd för att jag var tjatig (?) lurade mamma upp mig i LARVEN - den läskigaste karusellen på hela marknaden. DUMMA MAMMA! Ja, jag tjatade ju om att få åka den...men mamma skulle ha stoppat mig! Istället hörde jag henne säga till "karusellmannen" på sin sämsta engelska med lite skånsk-tysk brytning innan jag åkte: "Kään jo stop the käärusell if she gets skäärd?" Hjälp!? Skulle någon skära i mig?! Jag fattar inte den där engelskan och karusellmannen bara log som svar. Men ja, jag åkte iväg...och det började bra...sen kom backen. FY FANS JÄVLAR vad rädd jag var. Jag skrek inte, jag log inte, jag tittade inte på mamma, jag bara...överlevde. Tack för det mammas Geishagud! När det var över tog jag mamma hårt i handen och sa "Vi berättar INTE det här för pappa! Vi pratar inte om det mer! Jag ska ALDRIG åka den igen, inte ens när jag är vuxen mamma!! OK?!" Mamma hade nog lite dåligt samvete men hon skrattade lite! Fy!

Självklart satt jag längst fram...
Jaja, jag överlevde skitkarusellen och slutade tjata om karuseller för en stund. Mamma gick till sitt lyckohjul (chokladhjulet med bara högvinster) och vann två JÄTTESTORA choklad. Duktiga mamma. Dagen efter vann hon ett till. Så nu har vi choklad för ett tag här hemma. Mamma var lite besviken över att det inte fanns något Geishahjul men Marabou är ju inte så dumt det heller! När mamma vann det sista chokladet sa tanten i hjulet "Du har tur du" till mamma. Då svarade mamma "Ja...tur...och fetma...så jag borde kanske inte spela här, haha!" Mamma!? Hur kan du!? Blev lite dålig stämning vid hjulet... Imorgon ska mamma tävla ut ett monsterchoklad till er så håll utkik!

Eftersom att mamma var lite besviken på bilresan och lite trött efter en massa tjatande på marknaden bestämde hon sig för att unna sig lite "egentid". Vi bodde hos mina gudföräldrar Ingis och Jotte och i deras källare finns världens lyxigaste jacuzzi. På torsdagskvällen gick mamma ner och förberedde ett mysigt bad. Men ja...jag tyckte ju lite synd om mamma att hon skulle behöva ligga där nere alldeles ensam så jag gick ner efter henne. Mamma sa att hon helst ville vara ensam men JAG känner mamma! SJÄLVKLART ville hon ha mig där! Jag kastade av mig kläderna och hoppade i...och ja, eftersom att jag tycker det är obehagligt med "bubbel" fick hon stänga av den där knappen direkt. 

Fem minuter senare kom pappa ner med Elton. Han tittade på mamma med sin (<--min) "om-jag-tittar-på-dig-så-här-får-jag-nog-hoppa-studsmatta-igen-blick" och sa "Elton vill nog också bada!" Mamma log sitt skumma leende som hon gör ibland när jag tar sista biten Geisha...eller när pappa kommer hem en halvtimme för sent...och sa "Ja, han kan lika bra hoppa i nu ju!" GÖTT! Jag, mamma, Elton, en massa skum och en polisbåt i vattnet! DET hade du inte väntat dig mamma!? TUR att vi kom ner och livade upp stämningen och tände taklampan. VEM ser med bara ett värmeljus tänt liksom!?! "Man ska bli ren ÖVERALLT!" säger alltid mamma. Hur vet man att man blir det om det är så mörkt!?

Mamma sa att hon fick ont i huvudet och ville gå upp. Eftersom att Elton nyss gått i och inte kan bada ensam fick pappa hoppa i och hålla honom i badet. Plötsligt var vi HELA FAMILJEN i jacuzzin! Wohooooo! Semesterns höjdpunkt!!


Mamma mumlande något på vägen upp men jag uppfattade bara "jävligt" och "för mycket begärt". Hon måste ha menat att det var jävligt mysigt...och att det var för mycket begärt att förvänta sig att Ingis och Jotte också skulle hoppa i?
Igår hade vi en heldag hos kompisar i Kristianstad. Vi hjälpte dem att måla om en massa rum och göra fint. När vi kom hem inatt klockan halv två möttes vi av doften av kattskit. Bamse hade bajsat ner mammas nya fina badrumsmatta, haha. Då fick jag lära mig ett nytt ord...som jag inte vågar skriva här...ifall fröken läser. ;)

NU ska jag sova. Imorgon ska mamma på äventyr och jag ska hjälpa henne att locka håret och sminka sig! Jag är världens bästa frisör och sminkare och jag fyndade TVÅ läppstift för en guldpeng i Sjöbo! Mamma kommer bli finast av alla...för sån é hon!

over and out.

//Kravallis...

25 kommentarer :

  1. Heja Kravallis. heja!

    SvaraRadera
  2. mjau84/ Sara Ström23 juli 2012 kl. 03:04

    Haha. När jag läser om Kravallis kan jag inte låta bli att lite grann längta till den tiden kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är ju ganska rolig egentligen! ;)

      //Kravallis

      Radera
  3. Hahahahaha! Visst är det helt fantastiskt när man äntligen tror att man ska få fem små sekunder för sig själv?! Då älskar man dem som mest.;) Brukar stå och mumla ungefär samma ramsa när mina flickor har börjat med att alltid knacka på och frågar "snälla mamma får jag duscha med dig?". Alice har mammas bloggargener helt klart, hahaha!!! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag borde skaffa en egen blogg och ta över alla mammas läsare! ;)

      <3 Kravallis

      Radera
  4. Underbara Alice! Självklart kommer mamma bli snuggast med dina fina läppstift ;) Så fort jag blir av med förkylningen får du komma hit och sova över så du får lite "egentid" iväg från mamma haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa!!! När, när, när?! Lovar att ta med ALLT mitt smink och sminka dig!

      /Kravallis

      Radera
  5. Börjar ångra att jag inte ska med idag! Du är underbar, tycker mest synd om er för kattskiten förstås...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha jag tror jag dör! Vilken resa! Kram och hoppas äventyret blir underbart! Kramiz

    SvaraRadera
  7. Alice om Din mamma och pappa hade frågat så hade jag kunnat berätta om bilstolarna ;-)
    Xet satt som en ihopvikt tumstock från början då han har lätt för att bli åksjuk men då jag behöver kunna sitta ordentligt för att köra fick jag sitta bra JÄMT :-) bra ibland att vara den enda med körkort :-P

    Ser fram emot fler bloggar 0:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skitstolar är det tydligen...hm?

      Jag röstar för ny - större och finare bil! Som en liten buss...En LILA!! ;)

      //Kravallis

      Radera
  8. Alice, hälsa mamma att det är på Liseberg som Geishahjulet finns! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sagt åt henne och hon har lovat att vi ska åka dit! Jippie!!!!

      //Kravallis

      Radera
  9. Alice. Jag vill tala lite förstånd med dig. Om Din mamma inte får lite egentid NU, kommer hon att hävda att det är självklart att hon följer med på dina dejter senare. Detta eftersom du ger henne argumentet: egentligen VILL hon att JAG är MED.

    Vill Du verkligen det, när Du tänker efter?

    Farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET har jag ju inte tänkt på...hm. Kan ju bli lite skämmigt om mamma dyker ner i bubbelpoolen om jag sitter där med en kille, haha. ;)

      //Kravallis

      Radera
  10. Världens bästa blogg och världens bästa gästbloggare!!! <3

    SvaraRadera
  11. Hej Kravallis. (Konstigt namn du har.) Jag är en snugging som gillar att diska och städa och jag kan lära dig många jättebra uttryck som är MYCKET coolare än fegis och sånt. Min mamma har lärt mig massor, men några kan jag av mig själv t ex facka som är jättefult och tönt som inte är lika fult, men ganska.
    Hej då från Loke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Loke! Du verkar ju va en riktig cooling!! ;)
      Vi borde ses någon gång - utan våra mammor! Jag har ett par JÄTTEFULA ord som jag kan i smyg!

      Facka är jättebra! Det ska jag prova imorgon, haha. Tack! ;)

      Kram från Alice-Kravallis

      Radera
  12. Hej Alice!

    Jag tycker du verkar vara en jättekul tjej. Inte alls som tjejerna i min klass. De är väldigt skvallriga och vill inte alls hoppa studsmatta för att de tycker det är läskigt. Visst är de lite fega? Jag heter Leon och är 8 år. Min mamma är också HIMLA pinsam oftast. Till exempel så DANSAR hon!!!! Asssåååå, det är såååååååå skämmigt!!! Och så sjunger hon - NÄR ANDRA HÖR!! Det är så att jag måste gå och gömma mig... Suck. Och du skulle hört henne när hon kör bil. Hon svär så fult så att hennes tunga snart svartnar och trillar ut.. Skulle vara skönt det - då skulle hon ju inte sjunga mer?!

    Tack och hej - leverpastej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, skvaller är det värsta!! (Jag skvallarar också...men bara om viktiga saker!)
      Vilka fegisar! Jag älskar att hoppa studsmatta och jag hoppade skithögt!!

      Min mamma dansar med...inne på Ica Maxi! Skjut mig! Svär i bilen gör visst alla mammor...konstigt.

      Ha det bra Leon! (<--coolt namn!)

      //Kravallis

      Radera
  13. Hahahaha sötis Kravallis!:-) Tack för det skrattet<3 Kramis

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!