torsdag 26 juli 2012

Barnledig, Nya ställningar & Hetta!

Idag hade vi två timmars barnledigt - yeyh!!! Jag smorde in Freddys bleka baksida med solskyddsfaktor "nyfödd" och packade en korg med handdukar och fika. Sen gapskrattade jag åt mig själv när jag gick förbi spegeln i bikini och meddelade Freddy om att "Vi åker till nakenbadet! Den här kroppen gör sig INTE i bikini!" Sagt och gjort. 250 grader varmt var det...vi glömde ta med något kallt att dricka och vattnet var så fullt med små fiskyngel att det såg ut som att en val hade fått utlösning i vattnet. Ja, vem vet...efter mitt nakenbadande är jag kanske gravid...med en val? En Valin..? Hjälp!

Freddy upptäckte till sin stora förtjusning att det pågår en tävling just nu (HÄR) om 2000 gram Mjölkchoklad. Han är nu informerad om att han ska vägas på söndag morgon...naken och nykissad. Han blev...inte alls förvånad. Sån é ju jag! Nu håller vi alla tummarna att Freddy inte utvecklar ätstörningar under den här veckan. Gissningarna varierar mellan 66 och 89 kilo...

På tal om nakenbad... Jag brukar inte fota människor som inte är medvetna om det...och absolut inte lägga upp bilder på folk utan att fråga. Men jag måste bara... Detta är en bild jag hittade i mobilen ifrån förra sommaren...och fråga mig inte varför jag tog den, haha. Men den här mannen satt och solade ryggen(?) i över 20 minuter på det här viset... En helt ny ställning för ryggsolande?! Tadaaaaa:


Förresten ska man inte ligga och pilla med mobilen när det är 250 grader varmt ute... Då får man nämligen upp en sån här bild:


Jaja, tur att någon fick känna sig lite het idag i alla fall. Imorgon åker vi på Spa och firar 10-årig förlovningsdag! Wiiiih! DÄR måste jag nog ha bikinin på...


over and out.

//Meekatt...

46 kommentarer :

  1. Hahahahahahaha!! Du är underbar!! Tack för dagens (nattens?) asgarv!

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Ja du vad e de han solar EGENTLIGEN. :)KRAM & ha en underbar dag nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man undrar ju... Men han blir ju brun...överallt! Praktiskt om man ska visa...röven?! ;)

      Radera
  3. Strandgubben saknar bara skylten "Välkommen In" ;-)

    Nya Innestället "Val-Inn"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag skulle satt upp en liten skylt bredvid honom! ;)

      Radera
  4. Hahahahahahahahahaha!!! Och morgonens asgarv! Hahahahahahahaha!! Ser inte så skön ut den ställningen?! Han ville nog bli av med lite bonnabränna där bak, hahahahahahahaha!! Fantastiskt. Det finns människor till allt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tydligen! Jättekonstigt...men han får en jämn bränna!

      Radera
  5. Ha ha ha han måste ju ha bränt undersidan av PUNGEN rejält! Hur skönt lär inte det vara? Ha en toppendag och grattis till tio år som förlovade!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han fick nog sitta på kylklamp i en vecka! ;)

      Tack! <3

      Radera
  6. Haha, undrar om en solbränd pung gör ont.. För han ser ut att lida :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kanske hade fastnat i vinkelvolten..? ;)

      Radera
  7. Hahahahahahahahahaha!!!

    Du är otrolig katten! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack...men äran är helt strandraggarens!;)

      Radera
  8. Du får en varningstext på din mobil, min bestämmer sig för att hitta på de mest underliga saker när den blir lite överhettad, som att skicka iväg 200 kopior av varje sms jag skickar, sätta igång återupprigning av de fem senaste samtalen, dra igång alarmet och annat som bara en mobiltelefon kan finna roande...

    Hoppas spaandet blir toppen och att ni får fira ordentligt! Fira, inte sova... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick fira....genom att SOVA! Och gött var det! ;)

      Radera
  9. Wunderbar! Du är grym :). Min man undrar var det finns nakenstränder...vet inte riktigt vad hans tankar/baktankar är men någon gång får jag kanske "prova på det"...:). Om inget annat kan det ju vara skönt att slippa tajta badkläder som skär in i volangerna, vill ju inte förstöra dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nakenstränder finns ju överallt! Helsingborg, Mellbystrand, Halmstad, Varberg, Göteborg...

      Ja, man ska vara rädd om badkläderna...och volangerna! haha

      Radera
  10. Men honey, så solar ju alla!!! Visste du inte det?? NJUUUUUUUUT nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ingen aning! En helt ny värld har öppnats för mig...numera brun ÖVERALLT! Hahaha

      kram!!

      Radera
  11. Djävlar vilken ställning!!! Tänk att gå fram där och daska till honom!! *gapflabb*

    Härligt att läsa att du haft en bra tjejdag! Ni måste ju ha skrattat er till muskelvärk.

    Hoppas du har det bäst! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahahahaha! AJ!

      Ja, vi hade en toppenkväll!!

      Kram fina du!

      Radera
  12. Men, sån hetta har inte vi haft här! Jag saknar den där 30-gradiga värmen! Här hemma har termometern max visat 27 grader :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite väl varmt för mig...30 grader idag...i poolen!

      Radera
  13. Haha! Ja, på Mellby nakenbad kan ALLT hända och jag undrar om det kanske i själva verket var en överhettad pung han var ute efter. Såg du om kondomholkarna hängde kvar? Jag har hört att kommunen lägger manken till och har strandvakter som ser över hur det skulle gå att göra HELA stranden till en ännu trevligare upplevelse än den redan är (helt sant) och jag tänkte att dom kanske bytt ut dom gamla mot nya och piffigare "holkar"... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, måste kolla upp det! Kanske rent av kan slänga upp lite reklam för bloggen på holkarna?! Eller är det fel forum...? ;)

      Radera
    2. Klart det inte är. Lokalblaskan har ju koll på dej så det kan nog vara en riktigt bra idé. :)

      Radera
  14. Ryggen? Jag tycker att det ser ut som att han solar något annat... Dit solen vanligtvis inte når! Hahahaha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...och enligt min åsikt bör fan solen inte då dit heller, haha. ;)

      Radera
  15. Underbar bild!!!
    Skriv ett inlägg om 9 månader och glöm inte ta bild på gravidmagen.
    Glöm för guds skull inte heller gå med på nån grupp i Familjeliv: vi som pippat med en val

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ska starta en tråd direkt! "Kan jag vara gravid?!" Säkert någon som hänger på och ber mig testa! ;)

      Radera
  16. "och vattnet var så fullt med små fiskyngel att det såg ut som att en val hade fått utlösning i vattnet. Ja, vem vet...efter mitt nakenbadande är jag kanske gravid...med en val? En Valin..? Hjälp!" - HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

    Du är underbar! Tokig men underbar!! Skrattar så jag tjuter här som vanligt!!

    Kram Eva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack Eva! Tokig tar jag som en komplimang! ;)

      Radera
  17. Oh my.. jag blir generad bara att läsa om nakenbadet.. Det skulle jag aldrig fixa :-)
    Hoppas att du haft det härligt på spa!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du skulle vara mer obekväm påklädd än naken på nakenbadet! ;)

      Vi hade det ljuvligt!

      Kram!

      Radera
  18. HAHAHA men jisses vilken (sol)ställning, gu' vad jag hade skrattat. ^^

    SvaraRadera
  19. Hmm...Jag tror han solade "arslet" ja'...
    Föresten hur vet du att det är en han?! *Hihi*
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den solbrända pungen avslöjade honom!

      Ha det gott!

      Radera
  20. Hahahahaha solar han på allvar med röven uppvänd mot solen.. nu tror jag att jag döööör av skratt!!!

    Tack för den, jag behövde den :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, skönt att det är fler som reagerar! ;)

      Kram!

      Radera
  21. ASG.

    I hans läge hade jag nog passat mig för närgångna fiskmåsar...

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
  22. Wihooo 10-årig förlovningsdag:) GRATTIS och hoppas ni fick det fiiiint! <3

    SvaraRadera
  23. hihi, det är alltid kul att ta smygbilder :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!