onsdag 18 juli 2012

Semester, Närkontakt & Fågelskit!

Idag är det äntligen onsdag och vi ska åka på semester! Tre mysiga dagar i Sjöbo hos världens bästa Ingis och Jotte väntar och sen en tripp till Jim, Muzna och grabbarna utanför Kristianstad. Alice är speedad och springer runt och packar, förbereder och fixar. Jag smygöppnade hennes väska för en stund sedan för att se vad hon hade packat... Två klänningar varav en är full med ketchup på hela magen, tre My little Pony's, två nagellack, en massa ögonskuggor, två paket tamponger (?), ett par kallingar till Freddy, en napp till Elton och fjärrkontrollen till X-boxen. Ja, det är ju inte konstigare än att resa med Bondmoran, haha. Hon hade ju en väska full med hundleksaker med sig. Inget förvånar mig längre...suck. Så ja, jag fortsätter packa...till hela familjen. Ingis säger alltid "Ni ska ju inte till ett U-land!" så jag packar bara det nödvändigaste...


Ja...så det är ju bara kläder till fyra personer i fyra dagar, vagn, blöjor, våtservetter, välling, flaskor, termos, haklapp, nappar, snutte, nallar, leksaker, böcker, salvor, mediciner, matstol, tallrik, pipmugg, gröt, drickor, kex, filtar, regnskydd till vagnen, regnkläder, stövlar, sandaler, solskyddsfaktor, solhattar, tandborstar, tre sorters tandkräm, klämmor och balsamspray till Alice, hårgelé till Elton, badkläder, badrockar, iPad, dator, kamera, videokamera och laddare till all teknik....och så lite smink och Geisha. Det är ju snabbt hopplockat! Det är fantastiskt att resa med barn... ;)

Nytt för idag är att BÅDA barnen ska åka bak i bilen - wohoo! Elton har fått sitta fram tills idag men nu är det äntligen läge för lite närkontakt och samtal i normal ljudvolym mellan mig och Freddy...såhär 4,5 år senare. Ett helt nytt liv öppnar sig för småbarnsföräldrarna såhär i semestertider och allt.

Ni som inte klickat in er på min Facebooksida (HÄR) ännu har ju missat att jag har pimpat mitt fula beiga Kinderägg. Jag tyckte det var dags för en makeover och eftersom att Freddy kör runt med sin "Pussy Wagon" ska inte jag vara sämre. Så ja, nu håller vi tummarna för att en fiskmås skiter dit en apostrof ovanför e:et på vägen mot Sjöbo. Företaget jag beställt ifrån missade tydligen den...men den är på väg!


Och ja, mitt fula begia Kindeägg är en Saab. En dålig, smutsig, skramlig, ful, knakande, blinkande, pipande Saab...som luktar gamla pommes och är full med ALLT som inte ska finnas i en bil. Russin, Mariekex, gamla Mc Donalds-leksaker, böcker, teckningar, nallar, galet många tomma kaffemuggar, trasiga CD-skivor, ensamma strumpor, skor och vantar, nappar, glasspapper och en massa annat. Jag ska städa den i helgen...brukar jag säga. Det blir aldrig så.

NU flyttar kattvakten in och snart drar vi! Mot SKÅNE! Wohoooo!!!

over and out.

//Meekatt...

35 kommentarer :

  1. Trevlig semester! Om man nu kan kalla det semester när man åker bort med barnen ;-)

    Jag Har bytt bloggadress... :-p

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skit samma om bilen ser ut som insidan på en handväska, fast i större format då förstås... Det ska liksom bara vara på det viset...

    Jag hystar in min bil på Crystal Car Clean eller Dufvas Bilvård nå'n gång då och då när den ser alldeles för bedrövlig ut och låter dom blåsa ur den för en rimlig peng. Jag fick till och med skäll senaste gången jag gjorde det. SÅ illa var det nämligen... :)

    Kram och trevlig semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, då är det illa! Jag vågar mig inte dit med min bil, skulle kosta en förmögenhet...och en massa skam! ;)

      Kram!

      Radera
  3. Hoppas att ni får härliga dagar i Sjöbo:)

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det underbart att resa med barn. Lite lätt packning för en weekend så där. Behövs ingen planering alls... Gah!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, precis. Man bara plockar ihop lite och kör iväg...typ. ;)

      Radera
  5. Hahaha, känner igen packningen. Spelar ingen roll om man ska iväg en eller sju nätter. Det är lika mycke oavsett!

    Ha en härlig semester med snyggaste bakrutan i Sverige! Jag vill också ha ett sånt!

    SvaraRadera
  6. Härlig att resa lätt packad (i alla dess bemärkelser);-)

    Förresten, är det Alice-Kravallis man ser i reklamen när man går in på FamiljeLiv via mobilen? Tror det är reklam för Shell, okq8 eller liknande, det sitter iaf tre barn i baksätet på en bil och härjar.

    Ja, jag har blivit fast på FL men måste nästan skylla det på dig och dina andra bloggläsare. Jag gick in för att läsa och skratta som så många säger att de gör men jag hittar bara eländeshistorier med tjejer som blir misshandlade och våldtagna. Eller är jag blåögd och lättlurad som tar allt på allvar (är ju liksom FL-oskuld)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade man bara fått vara packad... ;)

      Nej, de är inte det...men en viss likhet, haha.

      Ajdå. Jag ville inte locka IN läsare på FL...jag ville locka UT dem...in till mig! ;)

      Radera
  7. En helt vanlig packning ju...Hoppas att ni får det toppen på er weekend :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Fan va snyggt att du har pimpat bilen med texten! Hoppas du får den lilla "rättelsen" snart så det blir perfekt. Jag packade hysteriskt till min egen lilla tripp till Jäverön. Väska med kläder, datorväska, påse med presenter, kylväska, matkasse, påse med lakan etc... När min kompis hämtade mig vid färjan sa hon inte ens hej. Hon slängde en blick på tattarpackningen och frågade: Ska du stanna en hel jävla månad, eller?

    Trevlig semester! Ser fram emot rapporteringen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är apostrofen på plats och det blev kanon!

      Haha, känner igen den kommentaren. När vi kommer hem till folk backar de i dörröppningen. Då har man antingen för mycket med sig...eller så är man helt enkelt bara för många!

      Kram!

      Radera
  9. Vad fan så länge en bil tar en från bunkt A till B osv! Vår rullar än så länge men snart gör den nog inte och då blir det dags för en ny! :)

    Snyggt med texten! Såg på fejan. Vill pimpa min bill så fort vi har vars en! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min får liksom rulla sig in i döden...lär inte bli byte på ett tag. Hörde att det var Freddys tur att få ny bil så jag får vänta...

      Men pimpningen gjorde den lite finare! ;)

      Radera
  10. Underbar turnebuss! Jag har märkt att när man reser med barn så krävs det lika mycket saker oavsett om man ska vara borta 2 veckor eller 2 dagar.. typ.

    Här är det dottern som är på semester och jag jobbar på :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man packar allt man äger...typ.

      Hoppas du snart får lite semester du med!

      Radera
  11. Jag har fått en idé utifrån din senaste kommentar hos mej. Något som i förlängningen skulle reta kyskhetsbältet av mammamaffian... :)) We need 2 talk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiiiih!! Låter ju intressant!! Haha! Har du tid att ses nästa vecka?

      Radera
  12. Åh, hon packade nagellack!!!! Det finns hopp om den tösen <3

    Och du, JAG är FANTASTISK på att packa! Bara så du vet! Det var hundtanten som inte begrep ett dugg om att packa. I min väska fanns det viktigaste: cola, nagellack och onepiece!
    Allt man behöver!

    När kommer ni HIIIIIIIIT??? Skit i Skåne för guds skull och åk till Småland istället!

    Kram darling
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag visste att du skulle kommentera nagellacket!
      Jag låter väskan vara packad så hin är redo för en tripp till Småland snart!

      Och ja, du är säkert fantastisk på att packa - du är väl bra på allt?! ;)

      Kram på dig galning!

      Radera
  13. Jamen det känns igen! Jag har alltid undrat hur folk lyckas packa i en liten, liten drag-väska när dom ska ut å resa i minst en hel vecka?? "Alla" andra trippar runt i högklackat, nyduschade, nysminkade å nyfönade med sina yttepyttiga väskor efter sig klockan fem på morronen medan vi kommer svettiga och flåsande med tre jättestora resväskor, handbagage och två datorer uppstaplade på bagagevagnen så det tippar om man svänger... Ja, och så rullstolen och lite gosedjur.

    Ha en toppenhärlig semester! Låter kanoners! Mycket packning är iaf bra att ha när man är framme och har släpat klart..

    Snyggt på bilen, förresten!!

    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De andra har inte barn... ;)

      Ja, det är skönt att ha med sig allt så det är trots allt värt allt packande, planerande och kånkande.

      Kram!

      Radera
  14. Meekatt News!!!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Ska jag ta tag i såklart!! Sorry!

      Radera
  15. AAAAH Det är alltså inte en bil utan en "Rullande kompost" ? ;-)

    Bondmoran:Du glömde dansskorna ;-) Får man ALDRIG glömma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, typ...haha. Eller som en återvinningsstation för Mc D! ;)

      Dansskor har Bondmoran säkert i handskfacket, haha.

      Radera
  16. Oooops, vilka flashbacks de kom här... Husvagn till Åhus, tre ungar i baksätet o ingen AC!!
    "Man ska ha husvagn" - Nooooot!! O de va undertecknad som såg till att ungarna hade allt med - eller nästan allt iaf...
    Ha en bra semester - o de finns massor med butiker i Skåne, där man kan köpa de man glömt.. ^^

    SvaraRadera
  17. Hahaha förstår dig precis! Drar till Kalmar idag med tre barn för fem nätter. Galet mycket i bilen. Det är ju omöjligt att inte packa mycket :-)
    Andra gången jag läser i din blogg och kan ju säga att det blir många många gånger till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul - du är så välkommen in!

      Ja, packningen är fan galen...lycka till med semestern! ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!