söndag 5 november 2017

Bubbel, Högljudda britter & Pussy Food?

Klockan 11 igår förmiddags satte vi oss på tåget ifrån Halmstad och då öppnade vi första flaskan bubbel. Lite overkligt att åka iväg faktiskt...bara vi två. Inga barn, inget jobb, ingen stress - bara vi två, en massa bubbel och mys. Yeyh! Vi spenderade ett par timmar på Kastrup innan vi lyfte mot Barcelona:

Ja, vi hann med ett par glas bubbel...och nån öl...och lite vin. Som det ska va! 

Vi landade i Barcelona klockan åtta och här sitter vi och väntar på våra väskor. I matchande skor!? Fattas bara husvagnen och de matchande träningsoverallerna nu, haha. 

Vårt fina rum på Hotel Regente Aragon i Salou. Mysigt hotell, fina rum, 250 meter ifrån stranden och den fantastiska strandpromenaden. Rekommenderas varmt! 

Rummet ifrån andra hållet

Fint & fräscht badrum!

Det obligatoriska fotot när man är i Salou. ALLA tar bilder här. 

Hej hotellfrukost i Meekatts smak, haha. Typ...25 sorters SOCKERCHOCK!! Me like!

Frukt...är inte godis. 

Skulle kunna tro detta var min heta granne, haha. Men det är ju min sambo. ;)

Lite svensk reklam med spansk öl i...lunch!

Och den där "palm-och-blå-himmel-bilden" man måste instagramma...

Fina strandpromenaden i Salou

Mitt sällskap till lunchen! En Mee...katt. Vi delade en grillad kyckling och lite kärlek. 

Takpoolen, soltaket och utsikten ifrån hotellet. Och så kärleken då.

Och detta får väl bli kvällens drink då? Sa jag barnfri?! ;)

Efter ett par timmar på strandpromenaden, ett glas vin på playan och en god lunch hängde vi vid poolen uppe på taket en stund. Ljuvlig pool, härliga solsängar och blå himmel. Dessutom vindstilla till skillnad från stormen nere vid stranden idag. Det kom dock 65 000 britter och anföll poolen så jag blev sur och gick. För sån é ju jag...

Nu har vi fyra härliga dagar framför oss. På tisdag blir det Barcelona, shopping, Camp Nou och tapas! Har ni tips på ställen vi inte får missa?

over and out. 

//Meekatt...


6 kommentarer :

  1. Missa inte hop on hop off bussarna. Tyvärr var tapasrestaurangen, vi fick tips om, säsongsstängd! Stor besvikelse, ska visst vara jättebra! El Xampanyet – Carrer de Montcada, 22

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket var stängt nu med, nästan hela Salou tyvärr. Men det finns ju MASSOR om man åker dit "rätt tid" så vi åker garanterat tillbaks.

      Radera
  2. Vill höra ALLT när ni kommer hem. Sannolikt bokar vi något med TripX framöver. Kent tycker att jag är för tråkig för att jag tycker att det är så dyrt att resa.... :-) Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men nu hittade ni ju en bra resa! Jag och barnen hakar på! Wiiiih!

      puss!

      Radera
  3. Ser ljuvligt ut! Spanat in hotellet och det ligger nästan granne med det vi bokade i somras. Dock halva priset ser jag, hm. Dags att byta resebolag tydligen! Hur var Pussy fooden? HAHAHA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev aldrig ngn Pussy på semestern tyvärr, haha.

      Ja, helt klaft värt att kolla upp. Många pengar att spara! Därför jag stolt kan säga att jag samarbetar med Tripx!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!