söndag 29 oktober 2017

Kalas, Ny bil & Happy endings!

Igår var jag och barnen på kalas hos kusinerna i Vadensjö. Fullt ös, massor med god mat och en chokladtårta to die for. Jag åt till och med ifrån de andra gänsternas tallrikar när vi plockade undan i köket. Sån é jag! På vägen hem stannade vi på Milstolpen utanför Landskrona för att tanka Meekattbilen. Bredvid oss stod denna skönheten:

Fatta!?

Jag och Elton smög fram för att spana in bilen lite...ni vet sådär försiktigt som man gör när det är apdyra coola bilar (som oftast har skitdryga ägare, haha). Eltons var så upphetsad att han inte kunde prata, haha. En bit bort ifrån bilen stod ägaren som tittade på oss och sa "Det är bara att öppna och hoppa in om ni vill!" WHAT?! På riktigt?! Jag fick ur mig ett "Eeeeh va sa du?!" och han sa det igen. "Det är bara att öppna och hoppa in..." Ni skulle sett Eltons leende här! 

Jag tittade på handtaget. Okej...hm. det ser ju ut som en bil...typ. Jag chansar på att dra i detta, haha. Såklart åkte dörren uppåt... "WOW MAMMA!!" Elton hoppade in och satte sig och jag har nog aldrig sett honom så lycklig. "En Lamborghini mamma!! En RIKTIG LAMBORGHINI MAMMA!" Ägaren kom bort och sa hej. Jag var så starstruck att jag höll på att svimma. Både av bilen och ägaren, haha. Elton hoppade ut och frågade om vi fick ta en bild och fick ett "Självklat, bara fota ni!" Jag sprag bort till Meekattbilen (som plötsligt kändes som en EPA-traktor i jämförelse) och hämtade mobilen och Elton hoppade in igen.

Lyckan alltså. "Bästa dan i mitt liv mamma!!" sa han efteråt!

Ja, jag var också sugen på att hoppa in men med tanke på att jag hade apkort klänning och revor på mina strumpbyxor efter kalaset så insåg jag att det är smartast att låta bli. Det hade inte varit en graciös syn för ägaren, haha. Men bara att få stå nära den gjorde min dag, haha.

Stort TACK till dig som lät Elton sitta i din fantastiska bil. Du gjorde hans dag, månad och kanske hela hans barndom här! SÅ JÄKLA COOLT! 

Man får lite hopp om den annars stressade och egotrippade mänskligheten när sånt här händer. Ödmjuka människor som tar sig tid att göra en helt främmande människa överlycklig. Underbart! På tal om ödmjuka människor så var tandfén här inatt. Hon hade tydligen semester natten till igår men nu var hon back in business. En lurig fan det där. Hon har lite svårigheter att sköta sitt jobb nu i vårt "kontantlösa" samhälle och ungar idag är inte riktigt uppdaterade med swish. 


Men yeyh, nu fick ju tanden "ligga till sig lite" och guldpengen blev därför en sedel. Bra utveckling! Alice tittade i glaset innan hon skulle lägga sig igår och viskade "Mamma, glöm inte att man ska spara tanden sen!". Eeeh? WHAT??? Tror hon inte på Tomten heller längre?!

Nu ska jag titta vidare på Client List - min nya favoritserie på Netflix. Idag är det söndag och jag gick frivilligt upp klockan kvart i sex för att hinna se ett par avsnitt innan barnen tar över Netflix. Snygga grabbar, starka kvinnor och happy endings! Tack Tina för tipset! Jag behövde en ny serie nu när jag plöjt igenom Outlander. Nu är klockan halv åtta och jag har druckit fyra koppar kaffe, ätit frukost och är inne på tredje avsnitt. 

I eftermiddag åker vi till min pappa i Malmö för att fira höstlov! Wiiiih!! 

over and out. 

//Meekatt...

2 kommentarer :

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!